• کد خبر: ۶۲۲۵
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۱ - : ۱۸:۴۱

انصراف نداده‌ام، بداخلاقی نکنید!

از باب اطّلاع اقتدارگرایان و شارلاتان‌های عرصه رسانه عرض می‌کنم که تا به امروز ریالی از بیت‌المال برای تبلیغ خود صرف نکرده‌ام و وعده‌های غیرشرعی و غیرقانونی نداده‌ام. بنده توقع دارم و خواهم داشت که عزیزان؛ اخلاق را رعایت کنند.

 

دکتر حسن کربلایی

اهمیّت حضور در هیات نظارت بر مطبوعات همسان اهمیّت هیات نظارت است. هیاتی که بر أساس مواد قانون مطبوعات؛ وظیفه نظارت بر رفتار و مشی مطبوعات و انطباق آن با قوانین مصرح و تعیین صلاحیت متقاضیان امتیاز مطبوعات و مدیران مسئول و … را داراست.

  1. به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، طبق قانون، یکی از اعضای هیات نظارت بر مطبوعات باید عضوی از خانواده مطبوعات باشد که به انتخاب مدیران مسئول راهی این هیات می‌شود.
    این حقیر با نظر به إحساس تکلیف و تجربیات ۳۰ و اندی ساله در حوزه مطبوعات و رسانه وارد عرصه و میدان انتخابات شدم تا در هیات نظارت انجام وظیفه کنم.
    اخیراً متوجه شدم برخی، ـ که عمدتاً ورشکستگان سیاسی و … هستند ـ راهی نادرست و غیرحرفه‌ای و بل غیراخلاقی را برای پیروزی دیگران در عرصه انتخابات در پیش گرفته‌اند. اینان که جملگی به ظاهر همکاران ما نیز هستند؛ بداخلاقی کرده و در محافل مطبوعاتی یا فضای مجازی از اعلام انصراف بنده سخن گفته‌اند.
    باید عرض شود: بنده یک فرد مطبوعاتی و عنصر دانشگاهی هستم که مایلم با دانش ناچیز و بضاعت اندک تجربی‌ام، باری از دوش مطبوعات و همکاران رسانه‌ای‌ام بردارم. عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات اگر فضیلتی دارد؛ بنا به کارکرد متعهدانه آن است ولاغیر!
    نکته دیگر: به لطف حق تاکنون بنده یک کلمه ـ تاکید می‌کنم حتی یک کلمه ـ علیه عزیزی سخنی به زبان نیاورده‌ام چرا که غیر چنین رفتاری؛ شرعی و اخلاقی نیست!
    تا امروز نیز بنده جمله‌ای در زمینه انصراف از نامزدی در انتخابات بیان نکرده و هر حرفی داشته‌ام در یادداشت‌ها و پُست‌های خود در پایگاه خبری تحلیلی «نیک رو» یا صفحات رسمی مجازی‌ام اعلام و تصریح نموده‌ام.
    از باب اطّلاع اقتدارگرایان و شارلاتان‌های عرصه رسانه عرض می‌کنم که تا به امروز نیز ریالی از بیت‌المال برای تبلیغ خود صرف نکرده‌ام و وعده‌های غیرشرعی و غیرقانونی نداده‌ام. بنده توقع دارم و خواهم داشت که عزیزان؛ اخلاق را رعایت کنند.
    کسی جای کسی را نمی‌گیرد. اگر هدف خدمت است؛ چرا غیراخلاقی رفتار کنیم؟ مگر بابی‌اخلاقی می‌توان راه صواب رفت؟
    بنده به لطف الهی در مسیر انتخابات ثابت‌قدم هستم و امید دارم با برپایی انتخاباتی سالم وارد هیات نظارت بر مطبوعات شوم و موثر واقع گردم.
    وعده من عمل به مُر قانون و انجام وظیفه صادقانه برای رشد و تعالی رسانه‌های جامعه‌ام است. همین!

hassankarbalaei@gmail.com

@hassan_karbalaei

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=6225
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما