• کد خبر: ۱۰۰۲۵
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۶ - : ۱۲:۵۶
دستورِ اتاق اصناف تهران، تنها ۵ روز اعتبار داشت!؟

اصرارِ مجتمع تجاری کوروش بر “زمینه سازی برای گسترش کرونا”

در حالی که تمام توان کشور حتی نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا بسیج شده است؛ مجتمع تجاری کوروش با قطع سیستم های گرمایشی خود در روز گذشته؛ بستری مناسب برای گسترش ویروس سرماخوردگی و همچنین ویروس مهلک کرونا در بین شهروندان در یک روز شلوغ و سرد زمستانی فراهم کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، ۶ روز پیش خبرنگار این پایگاه خبری با انتشار گزارشی خبر داد که مسئولان مجمتع تجاری کوروش در بزرگراه ستاری در غرب تهران، ظاهرا با هدف صرفه جویی در هزینه ها! در برخی روزها سیستم های گرمایشی این مجتمع را روشن نمی کنند.

این اقدام باعث شده بود که در برخی روزها و ساعتها فضای برخی طبقات این مجتمع سرد باشد و مغازه داران، ترددکنندگان و شهروندان مراجعه کننده به این مجتمع با هوای نامناسبِ و سرمای محیط مواجه باشند که باعث می شود سیستم ایمنی بدن آنها تضعیف و شرایط برای انتقال و شیوع بیشتر ویروس کرونا و همچنین سرماخوردگیِ شهروندان فراهم شود.

به دنبال انتشار این گزارش در روز یکشنه ۳۰ آذرماه، برای پیگیری موضوع و دفاع از حقوق شهروندان، با مسوولان اتاق اصناف تهران تماس گرفته شد و آنها اعلام کردند که این موضوع تخلف بوده و به سرعت بازرسان اتاق اصناف تهران به این مجتمع اعزام خواهند شد.

روز بعد از طرف برخی مغازه داران به این پایگاه خبری اطلاع داده شد که سیستم های گرمایشی مجتمع کوروش روشن شده است و فضای این مجتمع برای مغازه داران و شهروندان گرم شده است اما روز گذشته (جمعه ۵ دی ماه) با مراجعه مجدد خبرنگار این پایگاه خبری به مجتمع تجاری کوروش مشخص شد که باز هم سیستم های گرمایشی این مجتمع خاموش است به گونه ای که هوای طبقات این مجتمع از ساعت ۱۴ تا ۱۸ روز جمعه (زمان حضور و بازدید خبرنگار ما)، به شدت سرد بود به گونه ای که گویی در یک یخچال بزرگ به وسعت مجتمع تجاری ۷ طبقه قدم میزنی!

جمعیت زیادی برای تفریح و بازدید به مجتمع کوروش مراجعه می کنند با این حال مسوولان این مجتمع از رعایت حداقل حقوق آنها که روشن کردن سیستم های گرمایشی و گرم کردن محیط است، خودداری کرده اند

این وضعیت مورد انتقاد برخی مغازه داران و شهروندان نیز قرار گرفته بود. در این زمینه یکی از مغازه داران به خبرنگار ما گفته که سیستم های گرمایشی این مجتمع در روزهای پنجشنبه و جمعه “برای صرفه جویی در مصرف گاز” خاموش می شود. یک خانم مغازه دار نیز از سرمای شدید محیط ابراز نارضایتی و از دلیل آن بی اطلاعی کرده است.

دستور اتاق اصناف تهران به مجتمع تجاری کوروش برای رعایت حداقل حقوق شهروندان (گرم کردن فضای مجتمع) تنها ۵ روز اعتبار داشت!؟

در چنین شرایطی باعث تاسف است که به نظر می رسد نظارت و دستور اتاق اصناف تهران به مسوولان مجتمع تجاری کوروش برای گرم کردن فضای مجتمع، تنها برای ۵ روز اعتبار داشته و مسوولان این مجتمع تنها ۵ روز بعد از بازدید بازرسان اتاق اصناف تهران؛ باز هم سیستم های گرمایشی این مجتمع را خاموش کرده اند.

برای پیگیری این موضوع مجددا با یکی مسوولان ارشد اتاق اصناف تهران به طور مکرر تماس گرفته شد که وی از پاسخگویی خودداری کرد.

اما نکته مهمتر آن است که آیا مسوولان مجتمع تجاری کوروش از درک این نکته ساده و بدیهی عاجزند که سرد بودن محیط و فضای این مجتمع آن هم در روز جمعه که شلوغ ترین روز در میان بازدید کنندگان است و آنها معمولا چند ساعت را در این مجتمع برای بازدید در طبقات مختلف و رستورانها و کافه های سرد به سر می برند؛ باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن آنها و البته مغازه داران و افزایش احتمال ابتلای آنها به ویروس منحوس کرونا می شود!؟

نکته دیگر اینکه فرض بر اینکه ویروس منحوس کرونا نیز وجود نداشت؛ آیا گرم کردن محیط مجتمع در سرمای شدید و سوزناک این روزهای زمستان جزو حداقل حقوق شهروندانی نیست که برای خرید و بازدید به این مجتمع مراجعه می کنند و هزینه های آنچنانی از جمله برای هزینه پارکینگ می پردازند!؟ آیا روا ست در این محیط سرما بخورند و با هزینه های بالای درمان و گرفتاری های جسمی و روحی آن مواجه شوند!؟

پایگاه خبری “اقتصاد سالم” همچنان تضییع حقوق شهروندان و اقدام صورت گرفته بر علیه سلامت شهروندان و به ویژه نقضِ وظایف بدیهی و ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت دستورالعمل های مبارزه با بیماری کرونا را از مراجع مسوول، پیگیری خواهد کرد؛ آنها که احیانا توقع ندارند موضوع ساده و بدیهیِ گرم کردن محیط مجتمع تجاری در سرمای سوزناک زمستان هم در دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا قید شود!؟

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=10025
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما