• کد خبر: ۱۲۸۲۹
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۲ - : ۱۴:۰۰

سخنی با “پرویز پرستویی” و نهادهای مسوول

مدتی است که پرویز پرستویی را در حال سر زدن به پاتوق‌های زنان و مردانِ معتادِ کارتن خواب و توزیع غذا در بین آنها می بینیم.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، فیلم ها و تصاویر این حضور نیز از سوی برخی نهادهای دولتی از جمله شهرداری مورد بازتاب قرار می گیرد.

اخیرا فیلمها و عکسهای زیادی از “پرویز پرستویی” در حال پخش غذا و پتو در بین زنان و مردان کارتن خواب منتشر شده است/ در این فیلمها برخلاف اصلِ بدیهیِ حفظِ حریمِ خصوصیِ شهروندان، چهره زنان و مردانِ آسیب دیده پوشانده نشده و به بدون روتوش، پخش می شود

در اینکه نیتِ بازیگر توانمندی همچون “پرویز پرستویی” در توجه به گروه های آسیب دیده اجتماعی و همزمان گرفتن فیلم از خود و آنها، خیر و ارزشمند است؛ تردیدی نیست اما در حوزه عمل و نتیجه، آیا داشتن نیت انجام کار خیر به تنهایی کافی است!؟

آیا بازیگران و سلبریتی‌ها اساسا تخصصی برای مداخله در کار بسیار حساس و تخصصیِ خدمات رسانی به کارتن‌خواب‌ها را دارند؟ در این زمینه فقدان تخصص و تجربه کاری سبب می شود که مداخله بازیگران سینما و سایر سلبریتی ها در حوزهِ زیست معتادان، به توزیع غذا یا لباس و پتو محدود شود؛ بی‌آنکه دستاوردی برای آینده مدنظر قرار گرفته باشد.

این در حالی ست که موسسه‌ ها و سَمَن های تخصصیِ کاهشِ آسیب در این حوزه، مداخله خود را مبتنی بر “تخصص، تجربه و هدفِ نهایی” انجام می‌دهند؛ هدفی که تنها به سیر کردن کارتن‌خواب‌ها محدود نبوده و برای پیشگیری از آسیب و یا نجات کارتن‌خواب ها و بازگرداندن آنها به اجتماع؛ برنامه‌های علمی، عملی و جدی دارد.

در این زمینه نکته دیگر عملکرد سازمان‌های دولتی در ارتباط با مداخله سلبریتی‌ها در حوزه اعتیاد است. به راستی چرا این نهادها برای نشان دادن آسیب‌های اجتماعی به پرویز پرستویی ها میدان داده و خود مستقیما ورود نمی‌کنند؟ چرا اگر برنامه ای برای حمایت دارند مثلا توزیع پتو، این کار را از طریق مراکز خودشان در حوزه اعتیاد انجام نمی‌دهند؟ چرا در حالیکه حدودِ ۱۹ سازمان دولتی در حوزه اعتیاد بودجه می گیرند، مردم یک بازیگر را به عنوان متولی کاهش آسیب اعتیاد بشناسند و فیلمهایش را در حالِ توزیعِ غذا و صحبت با زنان و مردان معتاد کارتن خواب ببینند!؟ آیا در عرصه رسانه و افکار عمومی، سلبریتی ها باید جای نهادهای دارای صلاحیتِ علمی و عملی را بگیرند!؟

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=12829
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما