• کد خبر: ۱۳۰۷۶
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۸ - : ۹:۰۹
اخلالِ مدیرِ دون پایه در مسیر جریان آزاد اطلاعات!

از شرکت کشتیرانی انتقاد شد، سازمان توسعه تجارت حمله کرد!

سازمان توسعه تجارت به جای شفاف‌سازی و توضیح درباره عملکرد خود در تجارت خارجی کشور و مشکلاتِ متعدد موجود در این بخش؛ به حذف رسانه‌ها و بستنِ دهانِ خبرنگاران منتقد از دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها؛ روی آورده است!

پایگاه خبری “اقتصاد سالم” روز گذشته در گزارشی از اعزام “مدیر رفاه” شرکت کشتیرانی در تعطیلات سال نو میلادی در ژانویه به ترکیه تحتِ عنوانِ “ماموریت” خبر داده و از هزینه‌کردِ اینگونهِ بیت‌المال، انتقاد کرد.

این خبر علاوه بر انتشار در این پایگاه خبری در تعدادی از گروه‌های تخصصی خبرنگاران در پیام‌رسان واتساپ از جمله گروه تخصصی خبرنگارانِ حوزه “تجارت خارجی” بازنشر شد؛ اما بلافاصله ادمین این گروه که فردی به نام “سپهر دادجوی توکلی” – مدیر روابط عمومی سازمان توسعه تجارت – از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ برای مقابله با جریانِ گردش آزاد اطلاعات و همچنین جلوگیری از آگاهی سایر خبرنگارانِ این حوزه از این اتفاق و واکنش به آن، این خبر را حذف و خبرنگار پایگاه خبری “اقتصاد سالم” را نیز از این گروه خبری ریمو (حذف) کرد!

وظیفه سازمان توسعه تجارت تسهیل صادرات و کمک به ارزآوری به کشور در شرایط سخت فعلی ست یا حذف اخبار انتقادی از دیگر سازمانها و وزارتخانه های دولتی و اخراج خبرنگاران منتقد و حامیِِ حقوق مردم و بیت المال؟

درباره این اقدام این پرسش مطرح است که چه ارتباطی بین سازمان توسعه تجارت که زیرمجموعه وزارت صمت است با شرکت کشتیرانی به عنوان زیرمجموعه وزارت رفاه وجود دارد که خبر انتقادی از شرکت کشتیرانی به شرکت توسعه تجارت بَر خورده! و باعث برخورد حذفیِ این سازمان با خبرنگارِ انتقادکننده، حذف و از بین بردنِ خبر و اخراج این خبرنگار از گروه می‌شود!؟

مگر قانون تضمینِ جریانِ گردش آزاد اطلاعات در کشور تصویب و اجرا نشده و مورد تایید ریاست محترم جمهوری نیست، پس مدیر روابط عمومی سازمان توسعه تجارت به عنوان یک کارمندِ دون پایهِ دولت؛ بر اساس کدام اجازه و اختیارِ قانونی به دنبال بستن دهانِ خبرنگارانِ منتقد، آن هم خبرنگاران منتقد از دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی است!؟

اصولا توکلی نامی که مدیر روابط عمومی سازمان توسعه تجارت و یک مدیرِ دون پایه دولتی‌ست درباره خود، جایگاهش و اختیاراتش چه فکر کرده که اقدام به اخراج خبرنگاران منتقد، آن هم خبرنگاران منتقد از دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی که ارتباطی به وی و سازمانش ندارند، از گروه‌های خبری می‌کند و خبرهای انتقادی را نیز حذف و از بین می‌برد!؟

امثالِ توکلی کاش چنین تعصبی به دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی را، در خدمت به این مردمِ شریف و عزیز داشتند؛ در آن صورت وضعِ تجارت خارجیِ ما، صادرات و اقتصاد این نبود که هم اکنون هست.

این موضوع و همچنین عملکرد سازمان توسعه تجارت در این حوزه و دیگر حوزه‌های مرتبط در دست بررسی و شفاف‌سازی بوده و نتیجه طی سلسله گزارش‌هایی به اطلاع مردم ایران خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=13076
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. شاه حسینی گفت:

    سلام
    اقا چرا حرف های مارو حذف میکنید؟!!!!
    وقتی وزیر با اینا دستش تویه یه کاسه هست
    معلومه باید اخراجتون بکنند
    امار غلط رو اینا پاس میدهند بعدش وزیر کار میره از مدرس خیابانی مدیر کشتیرانی تقدیر میکنه!!

  2. sameri گفت:

    گل بود و به سبزه نیز اراسته شد
    کافی هست به روابط فامیلی مراجعه کنید
    لوایی برادر زن وزیر کار فعلی در کشتیرانی هست
    محمدرضا مدرس خیابانی در کشتیرانی مدیرعامل هست
    حسین مدرس خیابانی بعد از شریعتمداری نشست وزارت صمت و مجبور شد چشمش رو ببنده روی تخلفات وزیر
    حالا همه با هم دست به یکی شدن
    همه چی گل و بلبل ست
    مملکت هم امن و امان
    وضعیت وزارتین صنعت و کار هم عالی

  3. لهنود گفت:

    آقای نماینده مجلس دوره قبل حوزه سواد کوه که اکنون بیکار شده و در زمان نمایندگی خود که عضو و رئیس کمیسیون صنایع بود، پس از دوران خدمات و تعاملات بی حد و حصر خود با وزیر صمت وقت، اکنون وکیل و مشاور حقوقی کشتیرانی شده و پرونده های کلان را به ایشان می‌سپارند تا از زحمات وی در دوران نمایندگی به وزیر وقت صمت، قدردانی شایسته ای بعمل آید

دیدگاه شما