• کد خبر: ۱۴۱۰۵
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۸ - : ۹:۲۲

مراقب کلاه‌برداران اینترنتی باشید

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: زنجانی‌ها در هنگام خریدهای حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رمز کارت بانکی خود را وارد کنند و در اختیار سایر افراد قرار ندهند و در خریدهای اینترنتی به سایت‌های دارای نماد الکترونیکی مراجعه کنند.

به گزارش اقتصاد سالم؛سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو   در رابطه با خرید مطمئن در ایام پایانی سال، اظهار کرد: شهروندان زنجانی در خریدهای حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رمز کارت بانکی خود را وارد کنند و به هیچ عنوان رمز کارت بانکی خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند، زیرا امکان کپی از کارت بانکی و برداشت از حساب وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش خریدهای اینترنتی در دوران شیوع بیماری کرونا، افزود: افراد فقط خریدهای خود را از سایت‌های معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی (e – nemad) تهیه کنند و با توجه به افزایش فروشگاه‌های آنلاین در شبکه‌های مجازی اعم از اینستاگرام، تلگرام و غیره بسیار مراقب دام‌های پهن شده کلاه‌برداران باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه هم‌وطنان به پیامک‌ها و پیام‌هایی تحت عنوان برنده شدن در مسابقه و غیره توجه نکنند، زیرا با وارد شدن به لینک، افراد را به سمت صفحات جعلی و فیشینگ انتقال می‌دهند، اظهار کرد: شهروندان بسیار مراقب ارزهای دیجیتال باشند و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان خاطرنشان کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت داشتن هرگونه شکایت، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=14105
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما