• کد خبر: ۱۴۲۱۸
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۹ - : ۱۴:۰۵

مدیران دو تابعیتی تا اردیبهشت ماه باید استعفا دهند

طرح ممنوعیت بکارگیری مدیران دوتابعتی در دستور کار مجلس قرار دارد و به زودی تصویب خواهد شد. طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی هفته اول اسفندماه جاری در دستور کار مجلس قرار داشت که به دلیل بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ به تاخیر افتاد و بزودی مجددا در مجلس مطرح می شود.

به گزارش اقتصاد سالم؛در همین راستا یکی از طرحان این طرح گفت: این طرح در نوبت دستور کار مجلس قرار دارد و بزودی در صحن علنی مطرح و تصویب خواهد شد و پس از تصویب، یک ماه به مدیران دولتی فرصت داده می شود که از مقام خود استعفا دهند.

وی از تعداد مدیران دولتی که شامل این طرح می شوند، اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: انتظار می رود وزرا، با شجاعت مدیران دارای دو تابعیت را به خاطر مصالح و منافع کشور حتی قبل از تصویب این طرح کنار بگذارند.

وی تاکید کرد: با تصویب مجلس، این طرح به قانون تبدیل می شود و اگه مدیری احیانا در موعد مقرر استعفا ندهد یا برکنار نشود، هم مدیر مربوطه و هم مافوقش متخلف بوده و به دادگاه معرفی می شوند.

این فرد مطلع پیش بینی کرد: این طرح طی چند روز آینده در مجلس تصویب و تا اول اردیبهشت به تصویب شورای نگهبان برسد که پس از ابلاغ نهادهای نظارتی و امنیتی وظیفه دارند از انتصاب این گونه افراد جلوگیری کنند.

 

منبع: خط بازار 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=14218
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما