• کد خبر: ۱۴۸۴۱
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۵ - : ۹:۰۸

“مفنامیک اسید” در قزوین کمیاب شد

قرصِ مسکِّن و ضدِّ التهاب “مفنامیک اسید” در شهر قزوین در بیشتر داروخانه ها موجود نیست.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، کپسول مفنامیک اسید یکی از پر کاربردترین داروهای ضدِّ درد از خانواده داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (بدون کورتون) است که در دردهای قاعدگی، دندان درد و کمر درد استفاده می شود.

در چنین شرایطی خبرنگار پایگاه خبری “اقتصاد سالم” از شهر “قزوین” گزارش می دهد که برای تهیه یک ورق از این دارو دچار مشکل شده است.

وی برای تهیه کپسول “مفنامیک اسید” به داروخانه ای در شمال شهر قزوین در خیابان جانبازان تا مرکز شهر قزوین در خیابان نادری و در نهایت جنوب شهر در خیابان شهدا سر زده، اما دارو در هیچ کدام از داروخانه ها موجود نبوده است.

یکی از مسوولانِ یکی از داروخانه ها در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره علت موجود نبودن دارو گفته که “حدود پنج ماه است که مفنامیک اسید به صورت محدود و سهمیه ای در قزوین توزیع می شود. به هر داروخانه یک بسته سهمیه می دهند که به سرعت تمام می شود.”

وی برای تامین نیازِ خبرنگار آدرس یک داروخانه شبانه روزی را داده که در نهایت او با مراجعه به آن داروخانه موفق به تهیه یک ورق از این دارو شده است.

در این شرایط مسوولان وزارت بهداشت شایسته است پاسخ دهند که کمبود یک داروی ساده در مرکزِ یک استان بزرگ هم به “تحریم”! باز می گردد یا سومدیریت در حلقه تولید تا توزیع دارو!؟

مانند آنچه که در کالاهای دیگری همچون مرغ و روغن در چند ماهه اخیر مشاهده کرده ایم.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=14841
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما