• کد خبر: ۱۶۳۵۹
  • ۱۴۰۰-۰۱-۳۱ - : ۱۴:۱۱

حجت الاسلام نبویان! آمریکا ارزشِ ژنرال سلیمانی را فهمید، شما نفهمیدید

حجت الاسلام محمود نبویان _ نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری _ اخیرا اظهار کرده که در پاسخ به ترور ژنرال سلیمانی باید فردی همطراز او را در آمریکا هدف قرار می دادیم.
از وی باید پرسید اصولا کدام شخص در هیات حاکمه آمریکا، همسطح و همطراز قهرمانِ ملی و سربازِ راستین ایرانیان و ملتهای منطقه است!؟

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، زمانی که ژنرال قاسم سلیمانی به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا، هدف حمله تروریستی در فرودگاه مسافربری بغداد قرار گرفت، عاملان و آمرانِ این حمله در واشنگتن، تلاویو و ریاض؛ ۲ هدف عمده را دنبال می کردند: یکی محروم کردن مردمِ ایران از بزرگترین تئورسین و نظریه پرداز خود در حوزه دفاعی و قدرت سازی در حداقل چند سده اخیر و دیگری در هم شکستن هیمنه و اقتدار ایران.

ایران نیز در اولین پاسخ به این ترور، بلافاصله تروریستهای آمریکایی در پایگاه “عین الاسد” را هدف قرار داد؛ کاری که در یک سده اخیر بعد از جنگ جهانی دوم اتفاق نیفتاده بود که یک کشور خارجی، نیروهای آمریکایی و پادگان و اصطلاحا خاکِ آمریکا را به طور علنی و آشکار مورد حملهِ مستقیم قرار دهد و به این ترتیب هیمنه و اقتدار ارتش آمریکا نیز شکسته شد.

در چنین شرایطی اخیرا حجت الاسلام نبویان، نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری در سخنانی در این رابطه اظهار کرده که “حاج قاسمِ اونها (در آمریکا) در سطحش کیه؟ باید زده می شد”، اما در پاسخ به وی باید گفت “آیا مگر همطراز و همسطحی برای ژنرالِ شهید در میانِ هیات حاکمه آمریکا وجود دارد!؟”.

به نظر می رسد آمریکایی ها بهتر از برخی نیروهای سیاسی داخلی، ارزش و جایگاهِ ژنرال قاسم سلیمانی را درک کردند

ژنرال قاسم سلیمانی تمام ۴۱ سال عمر خود در تاریخ جمهوری اسلامی را صرف حراست از مرزهای دفاعی ایران و همچنین احیایِ قدرت ایران باستان در میان کشورهای منطقه کرد و پس از قرنها توانست نفوذ فرهنگی و معنوی ایران را در کشورهای جدا شده از سرزمین مادری، احیا کند.

قاسم سلیمانی تئورسین دفاعی و نظریه پرداز احیای قدرتِ نرم ایران در منطقه و آسیا در ۳۰ سال اخیر بوده و این کُهن سرزمین را به نقطه ای ضربهِ ناپذیر و غیرقابل حمله در منطقه پرآشوبِ خاورمیانه رسانده و بازوهای دفاعی کشور را به صدها کیلومتر دورتر، گسترش داده است به گونه ای که به عنوان مثال اگر می خواهند “داعش” را به جانِ ایران بیندازند مجبورند اول هزار کیلومتر دورتر به اولین مرزهای دفاعی ایران در سوریه حمله کنند.

از شبهه افکنی و تشویش اذهان عمومی خودداری کنید

وی قهرمانِ ایرانیان از هر دین و مذهب و عقیده ای و همچنین شخصیتِ مورد علاقه ای مردم منطقه و خاورمیانه است و حال چگونه می توان در اظهاراتی “هذیان وار” و از سرِ جهل، همسطحی در میانِ هیات حاکمه آمریکا برای او قائل شد!؟

حتی دونالد ترامپ به عنوانِ “رییس جمهور ایالات متحده آمریکا” نیز، از نظر جایگاه و کارکرد، همسطح و همطراز با جایگاه و نقشِ ژنرال سلیمانی در منطقه و ایران نیست که بخواهیم به عنوان خونخواهی و پاسخ متقابل، او را هدف قرار دهیم.

بگذریم از اینکه از نظر مقایسه شخصیتِ انسانی و مدنیَّت نیز، یک موی گندیده قاسم سلیمانی به میلیاردها دونالد ترامپِ روان پریش و قمارباز می ارزد.

پس تکلیف چیست!؟ بهترین پاسخ به خیانت آمریکا در محروم کردنِ مردم ایران از نعمتِ وجودِ ژنرال قاسم سلیمانی، قطعِ دست و منافع حیاتی اما نامشروع و ویرانگرِ ایالات متحده آمریکا در منطقه و به موازات آن افزایش قدرت و نفوذ ایران و جایگاهِ مردم ایران است.

پس بهتر است از شبهه افکنی، تشویشِ اذهان عمومی، هذیان گویی و ورود به حوزه هایی که در آن تخصص نداریم، خودداری کنیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=16359
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما