• کد خبر: ۱۶۸۴۶
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۸ - : ۱۲:۵۶

سیاسی ترین انتصابات دقیقه نود صندوق بازنشستگی نفت/دستگاه های نظارتی موضوع را بررسی کنند

شاید بتوان گفت سیاسی ترین انتصابات دقیقه نود صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت در فاصله کمتر از دو ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تغییر دولت، و با حمایت و فشار اطرفیان برخی از مسئولین، در شرکت نفت سپاهان انجام شد.

به گزارش اقتصاد سالم؛محمدحسین رزاقی و احسان مجتهدی(عضو شورای سیاسی حزب توسعه ملی) که از اعضای ستاد انتخاباتی جوانان حسن روحانی بودند، هفته گذشته در سکوت خبری و به طور ناگهانی به عنوان مدیرعامل و عضو موظف هیات مدیره شرکت نفت سپاهان انتخاب و معرفی شده اند. این برای نخستین بار است که در این شرکت وابسته به گروه سرمایه گذاری اهداف، مدیرعامل یکی از دوستان خود را به عنوان عضو موظف و دارای حق امضای چکها و اوراق مالی معرفی کرده است. رزاقی همان کسی است که پیش از این خبر مخالفت ش با دفن شهدای گمنام در دانشگاه محل تحصیلش رسانه ای شده بود.
این انتصابات سیاسی مورد انتقاد شدید برخی مدیران و کارکنان شرکت نفت سپاهان در اصفهان قرار گرفته و شنیده ها حاکیست برخی کارگران نیز با نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی موضوع را مطرح کرده و از آنها قول پیگیری گرفته اند. علاوه بر جنس سیاسی چنین انتصاباتی این سوال مطرح است که اساسا چرا صفدرعلی اسدی مدیرعامل سابق نفت سپاهان که از مدیران باتجربه، اخلاقمدار، ارزشی و موفق نفت سپاهان بوده که در سه سال گذشته بیشترین فروش، سود و سهم بازار را در تاریخ سپاهان محقق ساخته، در فاصله کمتر از دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری و در آستانه تغییر دولت، به ناگهان جای خود را به مدیری کم تجربه، سیاسی و پرحاشیه داده و چرا عملا مدیران موفق این شرکت طی سالهای اخیر بعضا به دلایل سیاسی کنار گذاشته شده اند؟
انتظار می رود نهادهای نظارتی و امنیتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نسبت به تغییرات اخیر شرکت نفت سپاهان که متعلق به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت و از دارایی و اموال بازنشستگان محترم است و هم اکنون مورد توجه و طمع گروههای سیاسی قرار گرفته است هوشیار باشند و موضوع رو بررسی نمایند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=16846
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. کارگر گفت:

    امکان دارد راجع به انتصابات ۶ سال اخیر نفت ایرانول هم بحث بفرمایید؟ مثلا چرا مدیرعاملی بدون هیچ سابقه ی مدیریت مرتبط با۴۰۰ نفر از اقوام بمدت ۵ سال مدیریت نفت ایرانول را بدست میگیرد؟!!!!

  2. امیر گفت:

    ایشون سهم بازار ایرانول از ۳۰ درصد رسوندن به ۱۲ درصد الان نوبت سپاهان خدا بهشون رحم کنه

  3. هاشم گفت:

    قابل توجه مسئولین مربوطه و مجلس انقلابی

دیدگاه شما