• کد خبر: ۱۶۹۳۰
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۹ - : ۱۶:۴۷
آیت الله اراکی در واکنش به اقدامِ روحانی:

بنا نیست طلاب جیره خوار دولت باشند

آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه از واریز مبلغی از سوی حسن روحانی رئیس جمهور به حسابِ “طلاب و اساتیدِ حوزه” تحتِ عنوان “افطاری” خبر داده و اعلام کرده که این مبلغ “پس داده شده است”.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، آن طور که اعلام شده حسن روحانی مبلغی را که گفته می شود ۲ میلیون تومان بوده، به حساب طلاب و اساتیدِ حوزه واریز کرده اما آیت الله اراکی با این اقدام مخالفت و این مبالغ را به حسابِ مبدا، عودت داده است.

در این رابطه دفتر آیت الله اراکی _ عضو شورای عالی حوزه های علمیه _ اعلام کرده است”« از ابتدای پیدایش حوزه های مقدسه علمیه بنا نبوده و نیست که طلاب جیره خوار دولت‏ها باشند، در شرایطی که مردم در فشار سخت اقتصادی قرار دارند اگر دولت امکاناتی برای کمک به قشر مستضعف جامعه دارد بهتر است به عامه مردم رسیدگی کند و طلاب با همه‏ ی شرایط سختی که بر آنها می‏ گذرد همراه مردم و همدرد مردمند و نیازی به این هدایای مشکوک ندارند».
اللّهُمَّ إِنّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فی دَوْلَه کَریمَه تُعِزُّ بِهَا الإسْلامَ وَأَهْلَهُ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَأَهْلَهُ، وَتَجْعَلُنا فیها مِنَ الدُّعاهِ إِلی طاعَتِکَ، وَالْقادَهِ إِلی سَبیلِکَ، وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَهَ الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دفتر آیت الله اراکی

در این شرایط مشخص نیست مبلغ ۲ میلیون تومانِ شنیده شدهِ حسن روحانی براساس کدام قانون، به چه دلیل، از کدام منبع و با چه انگیزه ای؛ به حسابِ طلاب واریز شده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=16930
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما