• کد خبر: ۱۷۴۶۷
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۷ - : ۱۳:۳۷
هشدار به شهرداری و شهروندان:

خطرِ مرگ در بوستان نهج البلاغه ۲ در تهران

مشاهداتِ خبرنگار پایگاه خبری “اقتصاد سالم” نشان می دهد وجود چند حفره ی بدون سرپوش و محافظ در محوطه بوستان نهج البلاغه ۲ در تهران می تواند منجر به ایجاد سوانحِ منجر به ضربه مغزی و مرگ در شهروندان شود.

گردش مالی شهرداری تهران در حدی بالاست که بعضا به آن لقبِ “دولتی در دلِ دولت” را می دهند.

در این شرایط شهروندان انتظار دارند وقتی انواع و اقسام عوارض و مالیاتها را به شهرداری می دهند و علاوه بر آن شهرداری زمین و هوای شهر را به نام تراکم و غیره می فروشد؛ حداقل شاهد ارائه حداقل سرویس ها و خدمات نیز باشند.

البته در کلانشهر تهران هستند پارک ها و بوستان هایی که از نظرِ وسعت، گونه های گیاهی، هوای پاک و… در شان مردم و شهروندان هستند اما بعضا در همین اماکن که مورد مراجعه انبوه شهروندان هستند؛ دستورالعمل های ایمنی به درستی و صد درصد رعایت نمی شود.

بوستان نهج البلاغه ۲

در این رابطه اخیرا خبرنگار پایگاه خبری “اقتصاد سالم” در بازدید خود از فاز ۲ بوستان نهج البلاغه تهران در خیابان اشرفی اصفهانی پایین بزرگراه همت، با حفره های عمیقِ بدونِ سرپوش و محافظ، درست در وسطِ گذرگاه عابران و رهگذران مواجه شده است.

طبق مشاهداتِ خبرنگار حداقل ۲ حفره با عمقِ حدود یک متر و طول و عرضِ کمتر از یک متر در راهروی “تراس سوم غربی” در فاز ۲ بوستان نهج البلاغه وجود دارد که بدون هیچگونه محافظ و سرپوشی، به حال خود رها شده اند و هر لحظه امکانِ سقوطِ خردسالان و دیگر شهروندان درونِ آن و عوارض بعدی همچون ضربه مغزی، مرگ، شکستگی و… وجود دارد.

نکته قابل توجه این است که این ۲ حفرهِ ی عمیقِ بدونِ درپوش و محافظ در یکی از راهروها و گذرگاه های عابر پیاده ی اصلی و پرترددِ این بوستان قرار دارد و هر لحظه امکان دارد خردسالان به دلیلِ بازیگوشی و توجه نکردن به اطراف و عادت به دویدن در محوطه پارکها و همچنین بزرگسالان به دلیل حواس پرتی و ندیدنِ حفره ی بدون درپوش در مسیرِ ترددِ عابرین! در آن سقوط کنند.

در این شرایط مشخص نیست عواملِ نگهداری این بوستان و همچنین بازرسان شهرداری در بازرسی های ادواری خود چطور حفره های به این بزرگی و عمیقِ بدون سرپوش و محافظ را ندیده اند! و آیا حتما باید اتفاق و سانحه ناگواری رخ دهد تا مسوولان مربوطه و عوامل شهرداری به خود آیند!؟

از شهروندانِ ترددکننده به بوستان نهج البلاغه ۲ خواهشمندیم تا زمان اقدام شهرداری برای عمل به وظایف و ایمن سازیِ این حفره ها، مراقب خود و خانواده خود به ویژه خردسالان باشند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=17467
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما