• کد خبر: ۱۷۸۷۳
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۲ - : ۸:۱۰

صادرات غیرنفتی ۸۰ درصد افزایش یافت

وزیر صنعت معدن و تجارت از افزایش ۸۰ درصدی صادرات غیرنفتی در فروردین و اردیبهشت امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش اقتصاد سالم؛علیرضا رزم حسینی، در نشست هم اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات کشور که با حضور تشکل‌های صادراتی و برخی نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: سال گذشته با وجود فشار حداکثری ۳۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم. از ابتدای امسال موضوع مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید در دستور کار قرار گرفت و وزارت صنعت بخشنامه‌های تسهیل کننده را در قالب بسته‌ای به نهادهای مربوطه ابلاغ کرده است.

وی افزود: همچنین بسته دیگری با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت جهاد و محیط زیست در حال آماده‌سازی است که به طور مستقیم به تصویب هیئت وزیران می‌رسد و در رفع موانع تولید راهگشا است. همچنین قوانین مزاحم در مسیر تولید و صادرات به مجلس اعلام شده است که در کمیسیون‌های اقتصادی، کشاورزی، صنایع و اصل ۹۰ باید به‌سرعت بررسی شود.

این مقام مسئول همچنین از افزایش ۴۱ درصدی صدور ضمانت‌های صندوق ضمانت صادرات خبر داد و اظهار داشت: فعالان اقتصادی می‌توانند در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو که مهر امسال در امارات برگزار می‌شود با قدرت شرکت کنند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=17873
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما