• کد خبر: ۱۹۰۴۸
  • ۱۴۰۰-۰۳-۰۸ - : ۱۲:۵۱

کلیدِ روحانی در نانِ مردم

“کلید” ی که گفته بودند همه ی “قفل” ها را باز می کند، حال در حالِ زدنِ قفلی بر ارزان ترین رزق و روزی مردم یعنی “نان” است.
مشاهدات حاکی از افزایش ۵۰ درصدی! قیمت نان است اما خبری از مدیرانِ دولتِ تدبیر و امید برای حراست از سفره ی مردم، نیست.
از طلا (کلید) گشتن پشیمان گشته ایم؛ مرحمت فرموده و ما را مس (وضعیتِ قبل از دورانِ کلید) کنید.

مرضیه حسینی _ خبرنگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، نان به صورت غیر رسمی ۵۰ درصد! گران شده است.

غیر رسمی به این معنا که دولت از طریق تریبون هایش اعلام نکرده که نان گران شد! اما نانوایی ها بیش از یک ماه است که نان را به نیم برابر قیمت، بدست مردم می دهند.

برای فهمیدن افزایش قیمت نان کافی است سری به نانوایی های مختلف محله تان بزنید تا متوجه شوید که قیمت هر عدد نان لواش به ۵۰۰ تومان و نان سنگگ و بربری به ۳۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

کارشناس نَمای صداو سیما مدتی پیش در واکنش به مشکلات معیشتی موجود گفته بود: مردم گوشت و مرغ نخورند و قناعت کنند!

حال باید دید واکنش مسئولان دولت تدبیر و امید و این کارشناس نماها به افزایش قیمت نان _ قوت غالب مردم _ چیست؟ آیا می توانند به مردم بگویند که نان هم نخورید!؟

در چنین وضعیتی باید دید پاسخ دولتمردان به گران شدن نانی که قوت غالبِ سفره هاست، چیست؟ آیا فراتر از سکوت، اقدامِ منتج به نتیجه ای، خواهند کرد؟

البته رئیس اتحادیه نانواهای کرج در پاسخ به اعتراضات مربوط به گرانی نان گفته است: این ۵۰ درصد بدون احتساب پولِ گاز و آب و برق نانوایی هاست که اگر این هزینه ها لحاظ می شد، قیمت نان بیش از ۵۰ درصد رشد می کرد!

«اصغرپابرجا» رئیس اتحادیه فروشندگان نان‌های سنگگ هم ضمن تایید گرانی نان به صورت غیر رسمی، گفته است: ادامه کار با نرخ مصوب برای نانوایی ها صرفه اقتصادی ندارد؛ زیرا در طول چند سال اخیر به رغم افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه، اجاره مغازه، دستمزد کارگر و به ویژه تورم ۷۰ درصدی، نرخ نان ثابت بوده و این مسئله نارضایتی فعالان این صنف را به دنبال داشته است.

آقایانِ دولت تدبیر و امید! در این روزهای پایانی‌تان از جان مردم چه می خواهید. تدبیر و امیدتان تمام نشد؟

این کلید، کلیدِ “ما” نبود…

کلیدتان که به درد مردم نخورد کاش می توانستید وضعیت اقتصادی را حداقل به قبل از دوره ی کلید، باز گردانید.

ما از طلا بودن پشیمان گشته ایم؛ مرحمت فرموده و ما را مس کنید.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=19048
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما