• کد خبر: ۱۹۵۳۰
  • ۱۴۰۰-۰۳-۱۷ - : ۱۳:۰۸
/اختصاصی/

عابر بانک اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ کیست

“ولی الله فاطمی اردکانی” که به عنوان رییس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی منصوب شده، از منسوبان سیدمحمد خاتمی است.
وی هم اکنون عضو هیات مدیره “شرکت معدنی و صنعتی چادرملو” است که به طور سنتی حیاط خلوت اصلاح طلبان در یزد (زادگاه رهبر اصلاحات) محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، چند روز پیش در گزارشی اعلام کردیم که با انتساب ولی الله فاطمی به ریاست ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی، مشخص شده که جریان اصلی اصلاح طلبان به رهبری سیدمحمد خاتمی، در رقابتهای انتخاباتی ۱۴۰۰ در دفاع از همتی وارد صحنه شده است.

اما ولی الله فاطمی کیست!؟ پشت پرده حمایت جریان اردکانی اصلاحات از همتی چیست!؟

اگرچه برخی سعی دارند مهرعلیزاده را کاندیدای جریان اصلاح طلب معرفی کنند اما انتصاب یکی از نزدیکان سیدمحمد خاتمی به ریاست ستاد عبدالناصر همتی، مشخص ساخته که کاندیدای اصلاح طلبان در انتخاب پیش رو کیست.

علاوه بر این محمدرضا تاجیک، تئوریسین‌ اصلاحات و نزدیک به خاتمی نیز در مصاحبه با شماره چندی پیش روزنامه آرمان ملی، علیه مهرعلیزاده موضع گرفت و تصریح کرد که جریان اصلاحات خواهان انصراف وی شده است.

تاجیک همچنین در سخنان خود امکان معرفی رسمی همتی را در آینده نزدیک بعنوان کاندیدای اصلاحات رد نکرده و در پرسشی ابهام آمیز اظهار داشته: آیا اصلاح‌طلبان حاضر هستند با هر کارتی بازی کنند؟ در چنین شرایطی حزب کارگزاران رسما از همتی حمایت کرده است.

جالب اینکه تمام نشانه ها حاکی از نمایندگی همتی برای جریان اصلاحات و کارگزاران به طور همزمان؛ است.

چند روز پیش نیز اعلام شد که عبدالناصر همتی دیداری ۲ ساعته با سیدحسن خمینی داشته و برنامه های خود را به وی ارائه کرده که با استقبال وی مواجه شده است.

اما ولی الله فاطمی علاوه بر عضویت در هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان غول تولیدکننده سنگ آهن و فولاد در ایران؛ یک چهره شناخته شده بانکی نیز هست.

او مدتها عضو هیات مدیره بانک ملی بوده و در زمان ریاست ولی الله سیف در بانک مرکزی تا عضویت هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک پیش رفت. شرکت ملی انفورماتیک گرداننده زیرساخت های فناوری اطلاعات کشور و بانکهاست که درآمدهای میلیاردی آن از سیستم های بانکی بر کسی پوشیده نیست.

فاطمی خود موسس شرکتهای فناوری اطلاعات بانکی از جمله “توسن” است که در طول بیش از ۲ دهه با تامین سیستم های بانکی بیش از ۲۰ بانک دولتی و خصوصی، جریان نقدینگی هنگفتی از محل قراردادهای تامین نرم افزارها و سخت افزارهای بانکی برای خود ایجاد کرده است.

فاطمی اردکانی در زمان ریاست همتی در بانک ملی، عضو هیات مدیره این بانک بود و می توان تصور کرد وقتی شخصی همزمان عضو هیات مدیره و نیز تامین کننده سیستم های کامپیوتری بانکی با این عظمت باشد؛ چه اتفاق هایی! ممکن است رخ بدهد که بعدا درباره آن بیشتر خواهیم گفت.

در نتیجه بروز همین شائبه ها بود که در آن زمان همتی از فاطمی خواست از هیات مدیره بانک ملی استعفا دهد تا بیش از آن از طرف مراجع نظارتی تحت فشار قرار نگیرد. اما اکنون فاطمی اردکانی بار دیگر به نمایندگی از جریان اصلاحات، به کمک یار دیرین خود آمده تا این بار در انتخابات پیش رو اسپانسر همتی باشد.

اما چند روز پیش فاطمی اردکانی با انتشار احکامی “سعید الله‌بداشتی” را به عنوان مسئول ستاد جوانان عبدالناصر همتی، “سعید نورمحمدی” را به عنوان معاون استان‌ها، “سهیل شریف” معاون اقشار و گروه‌ها، “آرام رشیدی” معاون تبلیغات و رسانه و “هاشمی” را به عنوان معاون پشتیبانی ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی منصوب کرد.

الله بداشتی دست راست حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای و همان فردی است که در سال ۹۲ ریاست ستاد جوانان روحانی را بر عهده داشت و به علت برخی اقدامات شبهه برانگیز در آستانه انتخابات دستگیر و یک روز قبل از انتخابات، آزاد شد و چندی بعد به عنوان دستیار دولت روحانی در حوزه جوانان معرفی شد.

در خصوص آرام رشیدی هم ذکر این نکته خالی از لطف نیست که وی پیش از این در بیمه نوین (متعلق به بانک اقتصاد نوین) مشغول بوده و بانک اقتصاد نوین از مشتریان بسیار خوب فاطمی اردکانی و شرکت توسن است.

آرام رشیدی یک ضلع از مثلثی است که اضلاع دیگر آن را کیان خوشبخت و همایون باقری طادی تشکیل می دهند. این سه فرد در شرکتهای متعددی به عضویت هیات مدیره درآمده اند که این شرکتهای تودرتو به همراه بانکهای مشتری فاطمی، ممکن است اسپانسرهای اصلی همتی در انتخابات باشند. پاکسان، کارتن ایران، ساینا ثروت پارس، و چندین شرکت دیگر در این لیست به چشم می خورند.

به زودی بیشتر در این رابطه خواهیم نوشت…

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=19530
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما