• کد خبر: ۱۹۶۱۸
  • ۱۴۰۰-۰۳-۱۸ - : ۱۲:۳۲

خبر سازیِ تلویزیون سعودی برای احمدی نژاد

تلویزیونِ “ایران اینترنشنال” اقدام به تولید و انتشارِ خبرِ تبلیغاتی در قالب نظر سنجی، برای محمود احمدی نژاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، ایران اینترنشنال (Iran International‎، به‌معنی «ایران بین‌الملل») یک شبکهٔ رسانه ای متشکل از تلویزیون ماهواره‌ای، کانال رادیویی و وب‌سایت خبری به زبان فارسی مستقر در لندن است که بر پخش اخبار و برنامه‌های سیاسی و اجتماعی مربوط به ایران، تمرکز دارد.

این شبکه نخستین و تنها تلویزیون خبری ۲۴ ساعتهٔ فارسی‌زبان در خارج از ایران است که البته با بودجه ی هنگفتی نیز اداره می شود. پخش برنامه‌های ایران اینترنشنال از ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ مصادف با دوازدهمین دوره ی انتخابات ریاست‌جمهوری ایران آغاز شد.

طبق آنچه دایره المعارف اینترنتی “ویکی پدیا” اعلام کرده، نحوهٔ تأمین بودجهٔ شبکه و تلویزیون ایران اینترنشنال، شفاف نیست. به نوشتهٔ روزنامه‌های گاردین و وال‌استریت جورنال؛ ایران اینترنشنال به صورتِ غیرمستقیم از سوی دربار عربستان سعودی، تأمین مالی می‌شود.

البته این شبکه این ادعاها را تکذیب کرده و مدعیِ داشتن مالک خصوصی، استقلال تحریریه و عملکرد حرفه‌ای بر مبنای اصول و اخلاق روزنامه‌نگاری است؛ با این حال اعضای شبکه و تلویزیون ایران اینترنشنال از جانب مدیریتِ این شبکه به دلیل عضویت در اتحادیه‌های صنفی خبرنگاران در لندن، تحت فشار قرار گرفته‌ و تعدادی نیز اخراج شده اند.

همین موارد و وابستگیِ تلویزیونِ “ایران اینترنشنال” به حکومتِ عربستان باعث شده تا کارشناسان حوزه رسانه از آن با عنوانِ “سعودی اینترنشنال” نیز یاد کنند که اشاره به خواستگاه و منابع تامینِ مالی و فکریِ این شبکه ی فارسی زبان، است.

اما از معرفیِ ایران اینترنشنال که بگذریم، این رسانه در جدیدترین اقدام خود نسبت به انتشار یک “رپرتاژ آگهی” یا “خبر تبلیغاتی” در قالبِ نظر سنجی، برای محمود احمدی نژاد کرده است.

این شبکه در یکی از برنامه های خود اعلام کرده که در نظرسنجی انجام شده از سوی خبرنگارانِ ایران اینترنشنال، بیشتر پاسخ دهندگان، با رد صلاحیت محمود احمدی نژاد مخالف بوده و خواستار دادن رای به او بوده اند.

این نظر سازیِ تلویزیونِ سعودی برای محمود احمدی نژاد در حالی ست که وی سال گذشته نامه ای بلند بالا برای “شاهزاده بن سلمان”، ولیعهد سعودی که مسوولِ مستقیمِ تمام سیاستهای ضدِّ ایرانیِ حکومت عربستان و همچنین عامل کشتارِ هزاران کودک و زن غیرنظامیِ یمنی ست، نوشته و با به کار بردن القابی همچون “برادر و عالیجناب” برای بن سلمان؛ خواهان دوستی و روابط حسنه با وی شده بود.

بعد از آن نامه، شبکه تلویزیونی “سعودی اینترنشنال” نیز به این ابرازِ محبت و دوستیِ محمود احمدی نژاد به ولیعهدِ سعودی، پاسخِ متقابل داده و علاوه بر مصاحبه ی چندی پیش خود با احمدی نژاد، این بار خبری تبلیغاتی تحتِ عنوان نظرسنجی، برای وی منتشر کرده است.

سالها محاصره، قحطی، سوتغذیه و بیماری ۱۰۰ ها هزار کودک یمنی را به کام مرگ فرستاده است…/                                                                  ۶ سال از آغاز حملات همه جانبه ائتلافِ عربی به رهبری عربستان سعودی به یمن می گذرد/                                                                       عربستان سالهاست در انتظار فراهم شدن فرصتی برای حمله به ایران است…

 

محمود احمدی نژاد مرداد ماه سال گذشته در نامه ای به “عالیجناب و برادرِ محترم” بن سلمان؛ خواستار دیدار و مذاکره با او شد/
ایران همچنان از تبعاتِ ۸ سال ریاست جمهوریِ او که ملقمه ای از توهین و فحاشی در ظاهر و التماس، کوتاه آمدن و واگذاردنِ منافعِ کشور در باطن بود؛ رنج می برد…

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=19618
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. امیرحسین گفت:

    کار با وضعیت اقتصادی خودمان ندارم که مقصرش آمریکاست ولی من به عنوان یک ایرانی از حمایت دولتم از یمن حمایت میکنم چون ما ایرانی ها همیشه دربرابر ناحقی و ظلم جنگیدیم و هیچوقت هم کوتاه نمیایم
    اول فکر میکردم احمدی نژاد دنبال قدرت نیست بعد فهمیدم اون به خاطر قدرت حتی حاضره به کسانی که تشنه خون همه ایرانی هاست تمام اطلاعات مهم ایران رو بده

دیدگاه شما