• کد خبر: ۱۹۷۵۴
  • ۱۴۰۰-۰۳-۲۰ - : ۱۱:۳۹
افشاگریِ بزرگ در راه است...

آقازاده ها در آستانهِ اخراج از دولت قرار گرفتند

آقازاده هایی که در دوره ۸ ساله ی روحانی بر پُست ها و مَناصبِ آب و نان دار تکیه زده اند، در آستانه ی اخراج از دولت قرار گرفته اند.
پایگاه خبری “اقتصاد سالم” به زودی با انتشار سلسله گزارش هایی؛ نام، سِمَت و مواردِ رانت خواریِ آقازاده ها و فعالانِ ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در شرکتها و بنگاه های بزرگ و پولسازِ دولتی را، افشا خواهد کرد.

در دولت حسن روحانی تعداد قابل توجهی از افرادی که به آنها “آقا زاده” اطلاق می شود، پُست های مهم و آب و نان دار را در شرکتها، هلدینگ ها و بنگاه های زیرمجموعه ی وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی، خصولتی و شبه دولتی، عمومی و بورسی؛ تسخیر کردند.

گذشته از این افراد که فرزندان و وابستگان به مدیران ارشدِ دولت و اصطلاحا “آقا زاده”! ها هستند، افراد و به ویژه جوانانی نیز بودند که در سالهای ۹۲ و ۹۶، در ستادهای انتخاباتی حسن روحانی فعال بودند و همین موضوع “رانتِ آنها” برای انتصاب به سِمَتها و پُستهای آب و نان دار در شرکتهای تابعه ی دولتی به ویژه در وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت (صمت) و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شستا، بود.

به عنوان مثال برای ذکر یک نمونه در راستای آشنایی مخاطبان؛ خانمی به نامِ “نادره رضایی” که در سال ۹۶ مسئول “کمیته اقشار ستاد بانوان” ستاد انتخاباتی حسن روحانی بود؛ بعد از انتخابِ مجدد روحانی به ریاست جمهوری در دوره ی دوم، به سِمَتها و پُستهای مهم و نان و آب داری منصوب شد که البته اگر نبود حضورش در ستادِ انتخاباتیِ رئیس جمهورِ منتخب؛ شاید در رویا و خواب هایش نیز نمی توانست خود را در این پُست ها و البته منافع و سودهای مالی و معنویِ سرشارِ ناشی از آنها؛ تصور کند!

“نادره رضایی” بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال ۹۶، برای حدود یک سال به عنوان مشاور محمد شریعتمداری _ وزیر وقتِ صنعت، معدن و تجارت _ منصوب شد.

وی همچنین به گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروسازی خاورمیانه رفت و مدیرِ مسوولیت های اجتماعی این غول بزرگ صنعتی کشور شد.

“نادره رضایی” از دی ماه سال ۹۸ تاکنون نیز با حکم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور، مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی سازمان تامین اجتماعی، به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین بنگاه انتشاراتی کشور است.

«شرکت بازرگانی کتاب گستر»، «شرکت فرهنگ فیلم تهران» و همچنین «شرکت چاپ و نشر کتیبه» ۳ شرکت بزرگ وابسته به انتشارات علمی و فرهنگی کشور هستند.

حال اما در چنین شرایط و رانت خواری هایی از کیسه ی مردم؛ روزهای دولت تدبیر و امید به شماره افتاده و امید می رود با انتخاب و رایِ مردم، تبعیض ها به نفعِ آقازاده ها و فعالانِ ستادهای انتخاباتیِ حسن روحانی به اتمام رسیده و دولت جدید اولین اقدام و اولویتَش؛ شناسایی، پالایش، و اخراجِ آقازاده های دولتی و پیاده نظام و عناصرِ ستادهای انتخاباتیِ حسن روحانی از بنگاه ها، هلدینگ ها، شرکتها و سازمان های آب و نان دار، باشد.

در این رابطه ما سربازان مردم در پایگاه خبری “اقتصاد سالم” نیز به عنوان “چشم و گوشِ مردم”، پای کار هستیم و به زودی با تولید و انتشارِ سلسله گزارشهایی با افشای اسم و سِمَت فعلیِ تمامِ این افراد؛ به دولت منتخب برای شناسایی و حذفِ رانت خواران از بدنه ی قوه ی مجریه به ویژه در شرکتها و هلدینگ ها و بنگاه های پولدار و پولساز در وزارتخانه ها و سازمانهایی همچون صمت، کار، تامین اجتماعی، شستا و… کمک خواهیم کرد.

البته علاوه بر اخراج؛ باید هرگونه سومدیریت، قصور، ترک فعل، رانت خواری، اختلاس و… تخلفِ این افراد در شرکتها و بنگاه های متعلق به دولت و بیت المال به طور دقیق مورد بررسیِ دولتِ جدید، نهادها و سازمان های نظارتی قرار گرفته و طبق تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر برخورد با هرگونه تخلفِ مدیران حتی در دوره بعد از خدمت شان؛ با آنها برخورد و حقوقِ مردم و بیت المال از آنها ایفا شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=19754
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. غلام گفت:

    قطعاً این افراد با افرادی از ستاد انتخاباتی رییسی باید جایگزین گردند👌🙏

  2. خانم عابدی گفت:

    مخاطب گرامی! مهم شایسته سالاری ست، نه انتصاب افرادی که در ستاد انتخاباتیه رییس جمهورِ وقت هر یک به سودایی، گرد آمدند و از این سودا، به همه جا، رسیدند…
    در آینده بیشتر خواهیم گفت…

  3. دانشجو گفت:

    ان کس که نداند و نداند که نداند
    در جهل مرکب ابدالدهر بماند…

  4. سیدعلا الدین فردوسی گفت:

    با عرض سلام من فقط از مراجع قانونی و قوه قضاییه درخواست شفافیت در مورد خانه فعلی “ر” را دارم و همچنین مورد بزرگتر که ۲ هزار متر زمین در پشت این خانه هست که …

  5. محسن گفت:

    از الان باید اینارو ممنوع الخروج کنن تا ب فساد و دزدی هاشون رسیدگی کنن و ب دست قانون بسپارن

  6. مهدی گفت:

    درود فراوان بر شما سربازان مردم!
    اما یه سوال بزرگ ذهن من رو درگیر کرده: شما سربازان مردم، تا حالا کجا بودین؟؟؟!!!
    ۸ سال در حال تحقیق و و تفحص ؟!!!!!
    با توجه به اطلاعاتی که شما در اختیار داشته و دارید؛ سکوت شما در این چند سال خیانت به شمار می‌رود…
    سکوت شما همسنگ با سکوت دیگر مسولان خائن در مجلس، قضا و دولت و برابر با همان رانت خوار نیست که قصد افشا کردنشان را دارید؟!
    لطفا نام مقدس سرباز رو بر روی خودتون نگذارید
    سرباز، حاج قاسم بود…

  7. خانم عابدی گفت:

    مخاطب گرامی!
    با تشکر از شما، به آگاهی می رساند حدودِ ۶ ماه از شروع به کارِ رسمیِ پایگاه خبری “اقتصاد سالم” می گذرد و در همین مدت کوتاه سعی کرده ایم زبان گویای مردم و مدافع منافع شان و منتقد و افشاکننده ی رانت خواران و خائنان به این مردم باشیم.

  8. احمد گفت:

    انشالله آقازاده‌هایی هم که برای کسب تحصیلات و روزی حلال! سالیان سال به اروپای غارتگر و آمریکای جهانخوار عزیمت کرده و سکنی گزیده اند نیز مورد تفقد قرار گیرند

  9. نیک گفت:

    باید ساختاری کارا و فراگیر به همه فساد های گذشته رسیدگی کند و از هم اکنون گریزگاه ها بسته شود و آنانی که فرا مرز هستند و انگی دارند با شگرد های قانونی فراخوانی و پیگرد شوند.
    و اموال غارتی به ریز و دقیق، محاسبه و به بیت المال باز گردد.انشاءالله

  10. وحید گفت:

    سلام. دنبال ارتباط مافیای تولید متادون در کشور و افزایش فروش آن به هر قیمتی (بخوانید اعتیاد فراگیر جوانان) با پافشاری رییس سازمان غذا دارو بر اجرای توزیع این داروی تحت کنترل، در داروخانه ها باشید که علی رغم مخالفت تمام دلسوزان و دانشمندان این حوزه و حتی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، اصرار بر اجرای آن در روزهای باقیمانده در دولت را دارد تا در دولت بعد هم احتمالا بدلیل هزینه زیاد در برگرداندن زیرساخت ها امکان بازگشت به حالت قبل سخت یا غیرممکن باشد.
    توضیح اول اینکه در بزرگترین کارخانه تولید متادون کشور قبلا به مدیران غذا دارو پس از بازنشستگی سهام رایگان و پرسود هدیه شده است!
    توضیح دوم: سالانه مقدار زیادی متادون توسط این کارخانه ها مازاد برنیاز تولید و بصورت قاچاق وارد بازار فروش غیرقانونی و بدون نظارت در کشور می شود و علی رغم درخواست چندین ساله کانون درمانگران اعتیاد در کشور، از هولوگرام دار کردن این داروها جهت امکان ردگیری امتناع می شود.

  11. مهدی گفت:

    پس لطفا بورس رو از قلم نندازین
    نمیدونم چرا تو مناظره ها هیچکس از بورس نگفت !!!!!
    کوچکترین مسائل اقتصادی رو چماق کردن زدن تو سر همتی ولی مسئله بزرگتر (بورس)رو نادیده گرفتن
    انگار توافق کردن که وارد این مسئله نشن.
    احتملا چون خودشون هم دخیل هستن یا ذی‌نفع شدن.

  12. مهدی گفت:

    پس لطفا بورس رو از قلم نندازین
    نمیدونم چرا تو مناظره ها هیچکس از بورس نگفت !!!!!
    کوچکترین مسائل اقتصادی رو چماق کردن زدن تو سر همتی ولی مسئله بزرگتر (بورس)رو نادیده گرفتن
    انگار توافق کردن که وارد این مسئله نشن.
    احتملا چون خودشون هم دخیل هستن یا ذی‌نفع شدن.

دیدگاه شما