• کد خبر: ۱۹۸۵۶
  • ۱۴۰۰-۰۳-۲۲ - : ۱۴:۳۷

اخلال در سرویسِ پرداختِ همراهِ اول (۹۹۹۰)

خبرنگار پایگاه خبری “اقتصاد سالم” علی رغم تلاش چند ساعته موفق به پرداخت قبض تلفن همراه خود از طریق سامانه ی _ ۹۹۹۰ _ شرکتِ همراه اول نشده است.
در گذشته نیز برخی از مخاطبان از اخلال در این سامانه خبر داده بودند.

اصلی ترین و بهترین روش پرداخت قبوضِ تلفنِ اپراتورِ همراه اول، شماره گیری عدد ۹۹۹۰ است؛ از طریق این سامانه می توان با وارد کردن شماره کارت بانکی و رمز پویا، هزینه قبض تلفن را پرداخت کرد و بلافاصله پس از پرداخت؛ تلفن همراه مشترکینی که خطِّ شان یک طرفه یا قطع شده؛ وصل می شود.

این در حالی ست که در صورت استفاده از برخی دیگر از روش های پرداخت قبوض تلفن همراه اول همچون دستگاه های عابربانک؛ تلفن همراه مشترکان حداقل چند ساعت بعد از پرداختِ قبض، وصل شده و با توجه به اهمیتِ حیاتی تلفن همراه و همچنین اینترنتِ همراه در زندگیِ امروزه؛ آنها در زندگیِ روزمره و انجام امور شخصی، اداری و بعضا حیاتیِ خود؛ دچارِ مشکل می شوند.

در همین رابطه خبرنگار پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، امروز در شرایطی که خط اش یک طرفه و ارتباطش به طور کلی قطع شده بود، علی رغم استفاده از ۲ کارتِ بانکی مختلف و صرفِ چند ساعت وقت و زمانِ! موفق به پرداختِ قبضِ تلفنِ همراه خود از طریق سامانه ی ۹۹۹۰ همراه اول نشد (مستندات برای ارائه به سازمانهای نظارتی موجود و مستند شده است).

وی در نهایت به ناچار به عابر بانک مراجعه کرده و مبلغ قبض را از طریق عابربانک پرداخت کرد. با این حال با وجود گذشت یک ساعت از زمان پرداخت قبض از طریق عابربانک نیز، تلفن همراه وی وصل نشد.

اخلال در سامانه ی پرداختِ همراه اول در حالی ست که برخی از مخاطبان “اقتصاد سالم” نیز پیش از این در تماس با این پایگاه خبری از مشکلات مشابه سخن گفته بودند.

این وضعیت در حالی ست که شعارِ همراهِ اول؛ “هیچ کس تنها نیست” است! اما فعلا در این وضعیت شهروندانی همچون این خبرنگار در دلِ پایتخت؛ “تنها” مانده اند و از دسترسی به ساده ترین و اولیه ترین تکنولوژی های ارتباطیِ روز، یعنی تلفن همراه، باز مانده اند…

در گذشته نیز چنین مشکلاتی ایجاد شده بود که به زودی درباره ی آن و به طور کلی عملکردِ همراهِ اول، سخن خواهیم گفت.

به نظر می رسد که برخی مشکلات و نارسایی ها در زیرِ سایه ی بمباران هایِ تبلیغاتیِ همراه اول، پوشانده شده و صدای مردم، به گوش نمی رسد…

هیچ کس، تنها نیست!

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=19856
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما