• کد خبر: ۲۰۳۸۹
  • ۱۴۰۰-۰۳-۳۱ - : ۱۵:۵۴

دستگیری ۱۲۹ نفر از اعضای شوراها و شهرداری‌های فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس جزئیات تخلفات و دستگیری‌های شهرداری‌ها و شوراها در دوره گذشته در استان فارس را تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد سالم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم موسوی صبح امروز در حاشیه نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که یکی از مهم ترین سوالات پیرامون تخلفات و دستگیری‌های شوراها و شهرداری‌ها در سال گذشته بود.

وی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: در مجموع در دوره گذشته ۱۲۹ نفر در کل استان در ارتباط با شهرداری‌ها و بخشداری‌ها تحت تعقیب دادگستری قرار گرفتند و در ۴ سال گذشته در حوزه شهرداری‌ها تخلفات زیاد داشتیم که امیدواریم شوراهای جدید افراد پاکدست را برای این سمت انتخاب کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به جزئیات این دستگیری‌ها افزود: شیراز ۲ نفر، جهرم ۱۸ نفر، مرودشت ۲۹ نفر، صدرا ۲۶ نفر، لارستان یک نفر، آباده ۱۰ نفر، زرقان ۳ نفر و مرودشت ۳۳  نفر بودند همچنین تعدادی نیز در بخش‌ها و سازمان همیاری‌های شهرداری بوده است.

موسوی درباره شهردار فراری شهر صدرا نیز بیان کرد: یکی از شهرداران صدرا بازداشت است و دیگری که فراری است تلاش می‌شود که دستگیر شود، صحبت‌هایی است که وی در ترکیه به سر می‌برد و تلاش داریم با همکاری اینترپل دستگیرش ‌کنند.

وی با بیان اینکه دادگستری در برخورد با متخلفان قاطع است و با هیچ زد و بندی کنار نمی‌آید گفت: درباره شهرداری فیروزآباد هم هنوز رای قطعی صادر نشده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه پرونده شورای شهرستان شیراز نیز کیفرخواست صادر شده و در دست بررسی است، بیان کرد: هیچ اغماضی درباره تخلفات صورت نگرفته و نمی‌گیرد.

موسوی همچنین درباره آزادی خبرنگاران در اطلاع‌رسانی اخبار گفت: برای هیچ خبرنگار و روزنامه‌نگاری در ۲ سال گذشته هیچ پرونده‌ای تشکیل نشده است و آزاد هستند.

وی درباره پرونده‌های مفاسد اقتصادی در استان نیز افزود: ۲۳ مورد مفاسد اقتصادی بوده که منجر به صدور حکم شده و در دیگر موارد منعی برای ورود خبرنگاران نیست اما پرونده مفاسد کلان که در دادگاه‌های ویژه تشکیل می‌شود، کم شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین درباره رفع تملک واحدهای تولیدی افزود: سال گذشته ۵۲ واحد در تملک بانک‌ها بود که به ۲۲ واحد رسیده که همین تعداد نیز کارشان تعطیل نشده که با همکاری بازرسی رفع تملک می‌شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=20389
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما