• کد خبر: ۱۰۶۹
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۷ - : ۸:۰۰

آخرین وضعیت پرداخت بیمه بیکاری کرونا

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی آخرین وضعیت پرونده مقرری بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارشدنیای خبر،   مهدی شکوری  با اشاره به واریز مقرری بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا در فروردین و اسفند به بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: ۲۱۲ هزار نفر از بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا را در اسفند دریافت کرده‌اند.
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به بررسی انجام شده و براساس لیست فروردین ۹۹، تعداد ۴۴۵ هزار نفر از بیمه شدگان مقرری بیمه بیکاری خود ناشی از ویروس کرونا دریافت کرده‌اند.
شکوری در مورد زمان پرداخت مقرری بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا مربوط به اردیبهشت ماه نیز اضافه کرد: در همین زمینه به محض اینکه لیست کارفرمایان در اختیار سازمان تأمین قرار گیرد، فرایند بررسی و پایش انجام و در نهایت لیست نهایی برای پرداخت به سازمان برنامه و بودجه ارسال خواهد شد.
مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی افزود: با واریز مقرری بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا برای اردیبهشت ماه، مصوبه ستاد ملی کرونا به پایان می‌رسد و در واقع پرداخت مقرری بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا برای سه ماه اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ در نظر گرفته شده بود.
وی درباره پرداخت مقرری بیمه بیکاری بر اساس مصوبه ۶۹ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مصوبه، آیین نامه و مقرراتی را دارد که بر اساس آن، لیست این افراد در کمیته‌های بیکاری در هر استان بررسی و در ارتباط با آن تصمیم گیری می‌شود و برای افرادی که در چارچوب مقررات و قوانین مقرری بیمه بیکاری  سازمان تأمین اجتماعی قرار بگیرند، مقرری پرداخت می‌شود.
شکوری در پاسخ به این پرسش اگر کارگاهی همچنان به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل باشد، تکیلف کارگران آن کارگاه چه خواهد شد، گفت: کمیته‌های بیکاری هر تصمیمیبگیرند مقرری پرداخت می‌شود.
مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی همچنین درباره جاماندگان دریافت بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا اظهار کرد: بر اساس لیستی که در اختیار سازمان تأمین اجتماعی از سوی کارفرمایان قرار داده شده اطلاعات این افراد پایش و برای واریز مبلغ بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار داده شده است و در واقع کسی از لیست اشار شده جا نیفتاده است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=1069
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما