• کد خبر: ۱۲۳۰۲
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۰ - : ۱۴:۰۷
خطاب به قلندرانِ شاخِ غول شکن؛

شوآف با اهدای تبلت به دانش آموزان بی بضاعت؛ بر ضدِّ کرامت انسانی است

برگزاری شو و دعوتِ عکاس، خبرنگار و فیلمبردار و انتشار عکس از مراسم «اهدای تبلت به دانش آموزان بی بضاعت در کرمان» با حضور مقامات این استان؛ برخلاف کرامت انسانی و ضرورتِ حفظ حریم خصوصی و شانِ این کودکان و فرزندانِ ایران زمین است.

مرضیه حسینی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، در عکس هایی که از این مراسم موجود است، مدیران شهر کرمان را در کنار خدم و حشمِ همراه می بینیم که به صف شده اند تا چند تبلت را به کودکان بی بضاعت استان که به دلیل نداشتن گوشی از تحصیل محروم شده اند، اهدا کنند و همزمان عکاسان و تصویربرداران از این عمل آنها؛ فیلم و عکس تهیه کنند!

قلندران به صف شده اند

“قلندران” به صف شده اند و عکاس و فیلمبردار دعوت کرده اند تا از آنان که “شاخ غول” شکسته اند و از منابع عمومی، چند تبلت برای کودکان نیازمند خریده اند؛ عکس و فیلم تهیه کنند!
اما چرا کودکِ نیازمند باید سوژهِ دوربینِ عکاس و فیلمبردار باشد!؟

تکرار این قبیل رفتارها یعنی “شو آف کردن با ابزار کمک به فقرا و نیازمندان” پیش از این نیز در بخشهای دیگر تکرار شده بود، بنابراین نمی توان این عمل ناپسند که کرامت انسانی فرودستان و خاصه کودکان بی بضاعت را نادیده می گیرد، به کج سلیقی و بی اطلاعی از تبعات منفی آن تقلیل داد.

به نظر می آید این قبیل رفتارها ناشی از نمایشی شدن مدیریت و علاقه به قدرت نماییِ برخی مدیران بر روی صحنه است.

درد اما جایی بیشتر می شود که می دانیم مطمئنا این مقامات این تبلت ها را از پولِ جیب شان و حقوق دریافتی شان از بیت المال نخریده اند؛ بلکه منبعِ خرید تبلت ها از منابع عمومی، بیت المال یا کمکِ خیّرین بوده است بنابراین این آقایان چرا اساسا جوگیر شده اند و چنین قهرمانانه به صف شده اند و عکاس و فیلمبردار خبر کرده اند تا از لحظه اهدای چند تبلت که با پول دیگری تهیه شده، از آنها عکس بگیرد!؟ آیا آنها از پول نانِ شب شان زده اند و برای کودکان بی بضاعت تبلت خریده اند!؟

حتی اگر هم چنین بود خطاب به آقایانی که برای دادن چند تبلیت به کودکان بی بضاعت؛ مراسم می گیرند و عکاس و خبرنگار دعوت می کنند تا چهره کودکانِ معصومِ بی بضاعت را ثبت کنند، و در همان حال ادعای پایبندی به مکتب علوی را نیز دارند باید گفت: هم آموزه های دینی ما بر ضرورت پنهان بودن کمک و نیکی تاکید دارند و هم سیره امامان و پیامبر ما در کمک کردن، به دور از تظاهر و نمایش بوده است و شوآف با این کار را تقبیح کرده اند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=12302
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما