• کد خبر: ۱۳۲۰۴
  • ۱۳۹۹-۱۱-۳۰ - : ۱۳:۰۱
آقای دولت! مردم را چه فرض کرده ای؟

وضع اقتصادی مردم همچون اسحاق و مهدیِ جهانگیری نیست!

معاون اول رییس جمهوری اخیرا اظهار کرده که “در دوره تحریم مدیریت کشور شاهکار کرد و عده ای به اسم سربازان اقتصادی به صحنه نبرد آمدند”. در پاسخ به وی باید گفت تاراج منابع ارزی کشور تحت عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی و گرانی دوره ایِ گوشت و مرغ و تخم مرغ و گوجه فرنگی و روغن و خیار و… در مدیریت کدام دولت و به دستِ کدام مدیران اتفاق افتاده است!؟

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، اصولا پذیرشِ مشکلات و کاستی ها و عذرخواهی و تلاش برای برای طرف کردنها آنها نشان دهندهِ توسعه یافتگی، بلوغ و سلامت کاری یک دولت و مدیران آن است.

با این حال در چند سال اخیر چنین چیزی کمتر در ایران دیده شده و مدیران ارشد به جای پذیرش اشتباهات و کاستی ها، بعضا دست پیش را گرفته اند که پس نیفتند.

در تازه ترین رویداد در این زمینه اسحاق جهانگیری معاون اول دولت اظهار کرده که “جفا در حق مدیران است که فراموش کنیم آمریکا در دوره تحریم‌ با کشور ما وارد جنگ اقتصادی شد. در این دوره مدیریت کشور شاهکار کرد و عده‌ای به اسم سربازان اقتصادی به صحنه نبرد آمدند”.

این اظهارات و دفاعِ حماسیِ وی از عملکردِ اقتصادی دولت در چند سال اخیر، در حالی ست که هم اسناد و آمار و اعداد و هم سفره مردم و وضعیت آنها گویای چیز دیگری ست و نرخ تورم و قیمت گوشت و مرغ و تخم مرغ و گوجه فرنگی و … در این مدت آه از نهادِ توده مردم درآورده است.

معاون اول دولت وضع اقتصادی توده مردم را با چه کسانی مقایسه می کند!؟

از آن طرف بعضی از سیاستهای کلان اقتصادی دولت همچون ارز ۴۲۰۰ تومانی که اتفاقا برنامه خود اسحاق جهانگیری نیز هست؛ بنا به اذعان بسیاری از کارشناسان انحراف زیادی در اجرا داشته و باعث تاراج منابع بیت المال به نفع رانت خواران و وابستگان و نورچشمی ها شده است.

درواقع ارز ۴۲۰۰ تومانی به نام مردم و برای تامینِ گوشت و مرغ و دیگر کالاهای اساسی ارزان قیمت برای شهروندان، بیشتر به جیب نورچشمی های وابسته و متصّل رفت و آنها فاصله ارز ۴۲۰۰ تومانی با ارز بازار آزاد را تناول و نوشِ جان کردند.

در این شرایط از معاون اول رییس جمهوری می پرسم منظورش از شاهکارِ مدیران، کدام شاهکار و کدام مدیران است!؟ آیا ایشان از وضعیت اقتصادی مردم اطلاع دارند یا مبنای تحلیل شان وضعیت اقتصادی خود و اقوامش همچون مهدی جهانگیری است!؟

خدای ناکرده وی مردم ایران را چه فرض کرده است!؟ پیش از این نیز رییس جمهور از عملکرد اقتصادی دولت در دوره تحریم، تقدیر و حمایت کرده بود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=13204
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما