• کد خبر: ۱۳۹۰۰
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۶ - : ۱۱:۴۲

دَردی به نام “نُفوذ” / صفِ “روغن” طبیعی نیست

مدیری که اجازه می دهد “تهیه روغن خوراکی” به معضل مردمِ ایران تبدیل شود، می تواند یک نفوذی و عامل دشمن باشد.
وی در خوشبینانه ترین حالت مدیری “بی کفایت و مسوولیت نشناس” بوده و باید برکنار شود.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، در روزهای اخیر انتشار فیلمهایی از صف بستن برخی از مردمِ بزرگِ ایران برای تهیه روغن خوراکی، عرقِ شرم بر هر بینندهِ وطن پرست و ایران دوستی می نشاند.

ایرانِ بزرگ اگرچه تحت شدیدترین تحریمهای تجربه شده در طول تاریخ قرار دارد، اما قطعا وضعیت فعلی در تامین روغن مورد نیاز شهروندان با توجه به صحبتها و تاکیداتِ مسوولین مربوطه بر وجود ذخایرِ کافی از روغن خام و روغن خوراکی؛ بیشتر از آنکه ناشی از تحریم باشد، نتیجه بی تدبیری و سومدیریت مسوولان مربوطه در زنجیره تولید و توزیع روغن خوراکی است.

همین سومدیریت باعث شده تا صحنه های شرم آوری از صف ایستادنِ برخی از مردم شریف و بزرگ ایران برای خرید روغن را شاهد باشیم.

صفِ روغن و حواشی آن در شان ایران و ایرانی نیست.
مدیرانِ بی کفایت را عزل کنید

اما در این میان نباید از تهدیدِ “نفوذ” نیز غافل شد و خوش بینانه همه چیز را به “سومدیریتِ مسوولان مربوطه” تقلیل داد.

در شرایطی که مسوولان مربوطه خودشان بر “پر بودن ذخایر روغن خام و توانِ تامین روغن خوراکی مورد نیاز مردم” تاکید می کنند، پس چرا این موضوع ساده و بدیهی باید به “مسئله” برخی از شهروندان و مردم به عنوان ولی نعمتانِ کشور تبدیل شود!؟ آیا نباید به برخی دستهای پشت پرده و کارشکنی ها مشکوک شد!؟

در این زمینه به نظر می رسد مسوولان امنیتی باید به موضوع ورود کرده و با بررسی دقیقِ زنجیره تولید و توزیع روغن در کشور بررسی کنند که آیا طبیعی ست که تامین روغن خوراکی به “مسئله” برخی از مردم و کشور تبدیل شود!؟ آیا برخی از مسوولانِ مربوطه در این زنجیره احیانا برای ایجاد نارضایتی در مردم، در این زمینه کارشکنی نمی کنند!؟

اگر هم ردّی از نفوذ نیافتید مسوولانِ قاصر و بی کفایت را شناسایی و برکنار کنید. رضایت مردم و ولی نعمتانِ کشور بازیچه دست چند مدیرِ بی کفایت و مسوولیت نشناس نیست.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=13900
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما