• کد خبر: ۱۴۸۸۴
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۶ - : ۱۰:۳۲

مفنامیک اسید در قم هم کمیاب شد

دیروز گزارش دادیم که کپسول مفنامیک اسید در شهر قزوین کمیاب است، حالا از قم خبر می رسد این دارو در این شهر نیز همین وضع را دارد.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، روز گذشته خبرنگار ما از قزوین گزارش داد که برای تهیه “مفنامیک اسید” به چند داروخانه سر زده اما این دارو موجود نبوده است که در نهایت در یک داروخانه موفق به یافتن این دارو شده است.

به گفتن یکی از مسوولان یک داروخانه در قزوین “حدود پنج ماه است که مفنامیک اسید به صورت محدود و سهمیه ای در قزوین توزیع می شود. به هر داروخانه یک بسته سهمیه می دهند که به سرعت تمام می شود.”

به دنبال انتشار این گزارش در روز گذشته (پنجشنبه) یکی از مخاطبان از شهر “قم” نیز در تماس با این پایگاه خبری از وجود مشکل مشابه در این شهر خبر داد.

این مخاطب اعلام کرد “برای خرید یک ورق کپسول مفنامیک اسید به چند داروخانه مختلف مراجعه کرده و در نهایت دارو در یک داروخانه موجود بوده است.”

این وضعیت در حالی ست که “مفنامیک اسید” داروی خاصی نبوده و یک مسکّن ساده است.

در این شرایط امیدواریم مسوولان مربوطه در وزارت بهداشت به سرعت اقدام و نسبت به برخورد با عاملانِ این قصور و سومدیریت برخورد کنند.

اصولا و بداهتا، مسوولین به عنوان “کارگزار” در جایگاهِ نوکریِ مردم قرار گرفته اند و مدیری که از مدیریتِ چرخهِ تولید تا توزیعِ داروی ساده ای همچون “مفنامیک اسید” عاجز است، باید برکنار شود و فرد شایسته و کارآمد جایگزین شود.

کپسول مفنامیک اسید یکی از پر کاربردترین داروهای ضدِّ درد از خانواده داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (بدون کورتون) است که در دردهای قاعدگی، دندان درد و کمر درد استفاده می شود.

 

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=14884
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما