• کد خبر: ۱۵۴۹۵
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۸ - : ۱۰:۱۰

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۱۷۳۷ دلار و ۷۸ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد سالم؛در حالی که انتشار برخی آمارهای امیدوارکننده اقتصادی سبب تقویت احتمال ترمیم سریع اقتصاد آمریکا شده است، قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد کاهش بود و از بالاترین رقم ۲ هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۱۷۳۷ دلار و ۷۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن نیز با ۰.۲۶ درصد افت به ۱۷۳۸ دلار و ۵۰ سنت رسید.

روز سه شنبه و در حالی که سوددهی اوراق قرضه خزانه داری امریکا کاهش داشت و همزمان با افت ارزش دلار به پایین ترین رقم ۲ هفته گذشته، قیمت طلا شاهد جهش بود و به بالاترین رقم از ۲۵ مارس یعنی ۱۷۴۵ دلار و ۱۵ سنت رسید.

در ادامه انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا، میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه فوریه به بالاترین رقم دو سال گذشته رسیده، در حالی که تعداد استخدام ها نیز رشد داشته است. افزایش تعداد واکسینه شدگان سبب شده تا تقاضای داخلی در آمریکا تقویت شود و اعطای کمک های دولتی سبب بالا رفتن نیاز شرکت ها به نیروی کار بیشتر شود.

صندوق بین المللی پول چشم انداز مثبت تری برای اقتصاد جهانی ترسیم و پیش بینی کرده که رشد اقتصاد جهان امسال به ۶ درصد برسد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز سه شنبه با ۰.۴ درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به ۱۰۲۹.۰۴ تن رسید.

در همین حال قیمت فلز نقره امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۵ دلار ۱۰ سنت رسید در حالی که قیمت فلز پالادیوم هم شاهد افت ۰.۴ درصدی و رسیدن به ۲۶۷۴ دلار و ۹۱ سنت بود. اما قیمت پلاتین امروز ۰.۶ درصد رشد داشت و ۱۲۴۰ دلار و ۴۰ سنت معامله شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=15495
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما