• کد خبر: ۱۹۷۱
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۶ - : ۱۰:۴۲

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۴/۲۵

در حالی که نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا و تنش ها میان آمریکا و چین موجب بالا رفتن تقاضا برای خرید طلا شده است، قیمت فلز زرد روز چهارشنبه افزایش داشت.

به گزارشدنیای خبر،  قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۹ درصد رشد به ۱۸۱۲ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه اوت با ۰.۲۲ درصد رشد به ۱۸۱۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «با توجه به افزایش ریسک کرونا و به ویژه تشدید مقررات قرنطینه در کالیفرنیا سرمایه گذاران بیشتر به بازار طلا متمایل شده اند و قیمت ها در بالای رقم مهم ۱۸۰۰ دلار تثبیت شده است.»

وی افزود، هرچند فضای حاکم بر بازار بورس وال استریت مثبت است، اما اظهارات مقامات فدرال رزرو سرمایه گذاران را اندکی نگران کرده است.

مقامات فدرال رزرو هشدار داده اند که اقتصاد آمریکا با یک دوره ترمیمی طولانی مدت مواجه است و لطمه اقتصادی بحران همزمان با بالا رفتن تعداد موارد ابتلا به کرونا ممکن است بیشتر شود.

آنچه به نگرانی های موجود در بازار افزوده، امضای یک دستور اجرایی توسط ترامپ است که به امتیازات تجاری اعطا شده از سوی دولت آمریکا به هنگ کنگ پایان می دهد و راه را برای مذاکرات فاز دوم توافق تجاری با چین می بندد.

نتیجه این فضا افزایش اشتها برای خرید طلا بوده که سبب شده به رغم رشد شاخص ها در بازار بورس، قیمت طلا همچنان روند افزایشی خود را ادامه دهد.

در سایر بازارهای فلزات گرانبها، قیمت پالادیوم امروز با ۰.۴ درصد رشد به ۱۹۶۷ دلار و ۳۸ سنت رسید. قیمت پلاتین هم ۰.۲ درصد افت داشت و به ۸۲۴ دلار و۴۴ سنت رسید. فلز نقره هم با ۰.۱ درصد رشد ۱۹ دلار و ۲۱ سنت معامله شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=1971
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما