• کد خبر: ۲۰۰۵۷
  • ۱۴۰۰-۰۳-۲۵ - : ۱۳:۰۱

وزیر اطلاعاتِ شاه نسبت به تجزیه ایران و سلطه مافیا، هشدار داد

داریوش همایون _ وزیر اطلاعات و جهانگردی پهلوی دوم _ هشدار داد دستهایی در داخل و خارج از کشورهای ترکیه، آذربایجان، اربیلِ عراق، آمریکا و اسرائیل؛ به دنبالِ تجزیه ی ایران هستند که در صورت موفق شدن آنها؛ گروه های مافیایی بر بخش های مختلفِ تجزیه شده ی ایران، مسلط خواهند شد…

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، طبق اعلام دایره المعارف اینترنتی ویکی پدیا؛ “داریوش همایون” روزنامه‌نگار و سیاستمدار ایرانی در آغاز حکومت محمدرضا پهلوی و در زمان نخست‌وزیری دکتر محمد مصدق، از فعالان سیاسی و از اعضای حزب سوسیالیست ملی کارگران ایران (حزب سومکا) بود.

او در زمان نخست‌وزیری جمشید آموزگار از ۱۶ مرداد ۱۳۵۶ تا ۵ شهریور ۱۳۵۷ وزیر اطلاعات و جهانگردی و سخنگوی دولت شد. او همچنین قائم مقام دبیرکل حزب شاهنشاهی رستاخیز بود.

اخیرا مصاحبه ای از داریوش همایون در شبکه های اجتماعی منتشر شده که وی در بخشی از این گفت وگو می گوید: …اول اینکه دیدم یک گرایش خیلی خطرناکی در حال رشد است و دوم دستهای خارجی را از ترکیه، جمهوری باکو (آذربایجان)، حکومت های محلی در عراق (اقلیم کردستان عراق)، آمریکایی ها و اسرائیلی ها (متاسفانه من اسرائیلی ها را دوست ایرانی ها می دانستم) دیدم.

وی ادامه می دهد: اینها را دیدم و متوجه شدم که کار دارد بالا می گیرد. بعد هم این موضوعات (تجزیه ی کشور) مثل یک آتش است که به سرعت می تواند گسترش پیدا بکند. الان تحتِ کنترل است ولی به محض اینکه آن کنترل ضایع شود (تجزیه طلبان فعال می شوند).

همایون اضافه می کند: اینجا بود که من حتی در استراتژیِ مبارزه با جمهوری اسلامی هم، تجدیدنظر کردم. من الان به شدت نگرانِ پیامدهای سرنگونی جمهوری اسلامی از نظر تمامیتِ ایران هستم؛ برای اینکه هزاران دست منتظر هستند که بیایند (فعال شوند) و آن وقت در آن شرایطِ بحرانی؛ هزاران اتفاق ممکن است بیافتد.

وزیر اطلاعات و جهانگردی پهلوی دوم می گوید: (از دیدنِ این شرایط) بسیار نگران شدم. در طولِ ۲_۳ سال گذشته همینطور نگران تر شدم؛ بنابراین اولویتِ من آمد این شد، حفظِ ایران. الان (اولویت من) دیگر هیچ چیز دیگری نیست.

همایون اظهار می کند: اولویت من الان دموکراسی نیست. سرنگونیِ جمهوری اسلامی هم نیست. اول “ایران” است. (ایران) باید حفظ بشود. بعد دموکراسی باید شود. بعد باید البته برای دموکراسی جمهوری اسلامی سرنگون شود. الان اولین اولویتِ مهم، حفظِ ایران است.

*در اینجا مصاحبه کننده از داریوش همایون می پرسد:
شما من را سردرگم می کنید. اگر حفظِ ایران در پرتوِ حکومتِ موجود در ایران باشد و بتوان ۵۰ سالِ دیگر نام ایران را حفظ کرد… (نظر شما چیست؟)

همایون در پاسخ می گوید: من ترجیح میدهم ایران به عنوان یک کشور بماند با هر وضعی؛ تا ایران از صفحه ی روزگار محو شود…

*مصاحبه کننده مجددا از داریوش همایون می پرسد که
“آیا این تحلیلِ یک آدم ملی گرا است یا تحلیلِ یک آدمی که به تحولِ دموکراسی در بخشی از منطقه امیدوار است!؟

وزیر اطلاعات و جهانگردی رژیم پهلوی در پاسخ می گوید: من دموکراسی را با این حرفها قاطی نمیکنم؛ چون تجزیه ی ایران به دموکراسی نخواهد انجامید… این را به شما بگویم.

داریوش همایون

وی تصریح می کند: شما نگاه کنید ببینید. اتحاد جماهیر شوروی تجزیه شد، ببینید کجای این کشورها دموکراسی برقرار شده است!؟ دموکراسی در این کشورها برقرار نمی شود. می افتد دستِ مافیا. کشورهای تجزیه شده از شوروی افتاده است دستِ مافیاها. (در صورت تجزیه) ایران هم می افتد دست مافیا.

همایون اظهار می کند: شما تصور می کنید بخش های مختلف ایران رفتند جدا شدند، همه می شوند رِسپینسِر!؟ نخیر! دست مافیا می افتد. دست سرکردگانِ نظامی می افتد. دست راهزنان می افتد. هر که می خواهد هر چه می تواند بَر دارد و بِرَود…

وزیر اطلاعات و جهانگردی پهلوی دوم می گوید: نه! این کشور را باید نگه داریم. ما ۳ هزار سال نگه داشتیم. ولش نمی کنیم.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=20057
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. علی گفت:

    واقعیت هم همینه بعد جمهوری اسلامی دیگه ایرانی وجود نخواهد داشت ،بیخود نیست تجزیه طلبها فقط بر طبل نابودی جمهوری اسلامی میکوبن چون میدونن این نظام سرنگون بشه دیگه کشوری بنام ایران وجود خارجی نخواهد داشت،حالا چه یکی مثل من این حکومت را دیکتاتوری بدونه یانه حکومت اسلامی ولی واقعیت اینه بندناف ایران به جمهوری اسلامی گره خورده چه بخواهیم چه نخواهیم،من که معتقدم حتی اگه دشمن ایرانم هستیم ولی اگه می خواهیم دراین سرزمینی که فعلا زندگی میکنیم آرامش و امنیت برقرار باشه باید جمهوری اسلامی را بپذیریم و باهاش کناربیایم

  2. ناشناس گفت:

    من هم معتقدم باتوجه به حوادث وتصمیمات اخذشده توسط قدرتهای غربی ،ایران بزرگ وفعلی نمیتواند دوام پیداکند وباید به چند کشور تقسیم شود !لذا در صورت نبود جمهوری اسلامی قطعا ایران تجزیه وبلکه به تاریخ خواهد پیوست مثل پروس وعثمانی ودیگر کشورهایی که هیچ اسمی در حال حاضر از آنها وجود ندارد!این قطعی هست.

دیدگاه شما