• کد خبر: ۲۰۹۲۱
  • ۱۴۰۰-۰۴-۱۰ - : ۹:۴۶
پدرِ "میکاییل هاشمی" با گریه خبر داد:

می گویند محیط بانان شهید نیستند / محیط زیست مستمریِ خانواده شهید را برقرار نکرده است

در شرایطی که چند روز پیش ۲ خبرنگار به دلیل سومدیریت سازمان حفاظت محیط زیست جان خود را از دست دادند، خبر می رسد که ۲ محیط بانِ زنجانی که حدود ۴ ماه پیش از سوی شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند؛ هنوز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دولتی ها، شهید شناخته نشده و حقوقِ مستمریِ بازماندگانِ آنها نیز برقرار نشده است.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، نزدیک به ۴ ماه از شهادت دو محیط بان زنجانی، “مهدی مجلل” و “میکاییل هاشمی” بدست شکارچیانِ غیرمجاز با شلیک گلوله جنگی در منطقه ی حفاظت شده ی «فیله خاصه» در استان زنجان می گذرد.

به رغم تاکیدات مسئولان محیط زیست تهران و زنجان در مصاحبه های مربوط به حادثه «فیله خاصه» در آن زمان مبنی بر شهید محسوب شدن دو محیط بان که حینِ انجام وظیفه با شلیکِ مستقیمِ شکارچیانِ غیرمجاز به شهادت رسیدند؛ اما پدر شهید هاشمی _ یکی از محیط بانان شهید _ در گفت و گو با پایگاه خبری “اقتصاد سالم” می گوید که بنیاد شهید تاکنون، از اعلام و ثبتِ نامِ میکاییل هاشمی به عنوان شهید، خودداری کرده است.

۲ محیط بانِ شهید در صحنه حادثه

وی همچنین خبر می دهد که حقوقِ مستمریِ خانواده ی محیط بانِ شهید با وجودِ گذشت ۴ ماه از زمان شهادتش، هنوز از سوی سازمان محیط زیست زنجان برقرار نشده است!

پدر شهید هاشمی در این رابطه می گوید:” با گذشت ۴ ماه هنوز تکلیف پسر شهیدم نامشخص است. هر روز بین بنیاد شهید و سازمان حفاظت محیط زیست و اخیرا نیز آموزش و پرورش در رفت و آمد هستم و هیچ کس جواب درستی به من نمی دهد.”

وی ادامه می دهد:” مشکل جدیدی که رخ داده مساله ثبت نام نوه ام یعنی پسر شهید هاشمی در مدرسه است؛ آموزش و پرورش برای ثبت نام مدارکی می خواهد دال بر شهادت یا کشته شدن پدرِ کودک، این در حالی است که بنیاد شهید نامه یا مدرکی که تایید کند پسرم شهید شده به من نمی دهد و بعد از گذشت چهار ماه می گوید معلوم نیست که پسرت را شهید اعلام کنند یا نه!”

پدر محیط بانِ زنجانی اظهار می کند:” سازمان حفاظت محیط زیست که اصلا به روی خودش نمی آورد که اتفاقی افتاده است. مسئولان این سازمان که چهار ماه پیش حتی زحمت شرکت در مراسم خاکسپاری پسرم را به خودشان ندادند، در طول چند ماه اخیر نه سراغی از ما گرفتند و نه حتی کارهای انتقال حقوق پسرم را انجام داده اند و نه با بنیاد شهید برای روشن شدن تکلیف پرونده پسرم ارتباط گرفته اند.”

پدرِ شهید می گوید:” به خدا خسته شده ام، هیچ کس جوابم را نمی دهد، نوبت ثبت نام نوه ام در مدرسه رو به اتمام است و من و مادرش نگران هستیم.”

فرزند شهید “میکاییل هاشمی”

پدرِ شهید “میکاییل هاشمی” دیگر بیش از این نمی تواند به این گفت وگو ادامه دهد و مصاحبه پایان می یابد.

وی با بغض و گریه صحبت می کرد و صدایش می لرزید.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، این وضعیت در حالی ست که حدود ۴ ماه پیش نیز مراسم خاکسپاری ۲ محیط بان شهیدِ زنجانی، غریبانه برگزار شد و هیچ دولتمردی از دولت تدبیر و امید در این مراسم شرکت نکرد.

نه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نه حتی رئیس محیط زیست زنجان هیچ کدام در آیین تدفین و ادای احترام به محیط بانان شهید، حاضر نشدند.

در چنین وضعیتی چند روز پیش سومدیریت سازمان حفاظت محیط زیست باز هم فاجعه آفرید و ۲ خبرنگار جوان و با آتیه کشور که با اتوبوسِ کارخانه سیمان به ماموریت خبری اعزام شده بودند، جان باختند.

در واکنش به انتقادات منتقدان و کارشناسان از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در این حادثه و درخواست آنها برای عذرخواهی این سازمان، عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست منتقدان را به “مزخرف گویی” متهم کرده و گفت “مگر چه شده است که باید عذرخواهی کند!؟”.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=20921
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما