• کد خبر: ۲۱۵۴۳
  • ۱۴۰۰-۰۴-۲۰ - : ۹:۰۲
/اختصاصی/

تبلیغ دلسترِ بهنوش، کُپیِ تبلیغ آبجویِ خارجی ست! + فیلم

چند هفته ای ست که شرکت “بهنوش” پخش تیزر تبلیغاتی جدیدی را برای محصولِ دِلِستِر (ماء الشعیر) خود به طور گسترده در صدا و سیما آغاز کرده است؛ اما حالا بررسی ها نشان می دهد که این تیزر از روی تیزر تبلیغاتیِ یک آبجوی الکلی خارجی با برند “AMESTEL BEER”، کپی شده است!

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، تیزر تبلیغاتیِ دلستر شرکت بهنوش ایران (دلستر فرشاد)؛ که این روزها به کررات از صداوسیما در حال پخش است، در شمال کشور فیلم برداری شده است.

در این فیلمِ تبلیغاتی، در قهوه خانه ای شلوغ دربِ دلستر شیشه ای بهنوش باز می شود. این دلستر با چند بار دست به دست شدن توسط افراد مختلف در خیابانهای شهر و گذشتن از پل و رودخانه؛ به فانوس دریایی در داخل دریا و به دستِ فردی به نامِ “فرشاد” می رسد. فردی که سرانجام دلستر را به دستِ فرشاد می رساند به او می گوید:”فرشاد، اینو رفیقات دادن” و فرشاد رضایتمندانه، جرعه ای دلستر می نوشد.

تبلیغ دلستر بهنوش (نسخه ی فرشاد)

اما اگرچه در ابتدا این تبلیغِ شرکت بهنوش، خلاقانه و بدیع به نظر می رسید و به عنوانِ یک اثرِ “متفاوت” از سوی یک شرکت ایرانی؛ جای تقدیر داشت اما حالا بررسی ها نشان می دهد که شرکتِ بهنوش برای تیزر تبلیغاتیِ “دلستر فرشاد”؛ اصطلاحا فُسفُری نسوزانده و هیچ خلاقیتی هم در کار نبوده است، بلکه کل ماجرا این است که بهنوش تیزر تبلیغاتیِ آبجوی “AMESTEL BEER” را در یوتیوپ دیده، از آن خوشش آمده و همان را نعل به نعل و بدون کوچک ترین تغییری، کُپی کرده است…

تنها تغییر صورت گرفته در فرایندِ کُپیِ این تیزر این است که نامِ شخصیتِ اصلی این فیلم تبلیغاتی از “الکس” در نسخه ی خارجی و اورجینال، به “فرشاد” در نسخه ی کُپی شده، تغییر یافته است.

البته حالا اینکه کُپی کردنِ تیزرِ تبلیغاتیِ یک آبجویِ الکل دار خارجی برای یک ماء الشعیر ایرانی و اسلامی، با کدام عقلِ سلیم جور در می آید، را مسوولان شرکت بهنوش باید توضیح دهند و البته نهادهای نظارتی با عوامل آن برخورد کنند.

همچنین مسوولان شرکت بهنوش بگویند چرا مخاطبانِ خود را “بی اطلاع” فرض کرده و به شعور آنها توهین کرده اند و تیزری سراسر کُپی و اصطلاحا فِیک را، جای اثری اورجینال و اصل، تحویل آنها داده و مدام در بخشهای مختلف صداوسیما پخش می کنند!؟

تیزر اصلی که شرکت بهنوش از روی آن کُپی کرده است را، در زیر ببینید:

تبلیغ آبجوی خارجی (الکس)

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=21543
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما