• کد خبر: ۲۲۱۶۱
  • ۱۴۰۰-۰۴-۳۰ - : ۹:۵۱

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۴/۳۰

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۸ سنت معادل ۰.۸۴ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد سالم؛ پس از آنکه یک گزارش صنعتی نشان داد حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته رشد غیرمنتظره ای داشته است و نگرانی ها از تاثیر شیوع مجدد کرونا بر مصرف انرژی را شدت بخشید، قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۸ سنت معادل ۰.۸۴ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۷۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر امروز با یک دلار معادل ۱.۵۱ درصد افزایش به ۶۷ دلار و ۴۲ سنت رسید.

تحلیلگران موسسه آی ان جی اکونومیکس در یادداشتی با اشاره به آمارهای هفتگی انستیتوی نفت آمریکا نوشتند: «در معاملات اولیه صبح امروز و پس از انتشار آمارهای نسبتا غیرمنتظره از ذخایر نفت آمریکا بازار تا حدودی تحت فشار کاهشی قرار گرفته است.»

دو منبع آگاه با استناد به آمارهای انستیتوی نفت آمریکا گفتند، ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۶ جولای شاهد افزایش ۸۰۶ هزار بشکه ای بوده است. این در حالی است که تحلیلگران قبلا پیش بینی کرده بودند حجم ذخایر حدود ۴.۵ میلیون بشکه کاهش یابد.

تحلیلگران و سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار آمارهای اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا هستند تا ببینند که آیا آمارهای افزایش ذخایر تایید می شود یا نه. در صورت تایید این پایانی بر دوره ۸ هفته ای کاهش متوالی ذخایر نفت خام آمریکا خواهد بود.

ویوک دار تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «نوسانات قیمت امروز و احتمالا فردا متاثر از آمارهای ذخایر آمریکا خواهد بود اما بزرگترین عامل در بازار توافق اوپک مبنی بر افزودن ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه به تولید روزانه نفت است، در حالی که با توجه به گسترش شیوع ویروس دلتا تقاضا در حال تضعیف است.»

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=22161
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما