• کد خبر: ۲۲۷۰۱
  • ۱۴۰۰-۰۵-۰۸ - : ۱۸:۲۰
/اختصاصی و فوری/

“مهدی دوستی” وزیر نفت شد

براساس جدیدترین اطلاعات رسیده “مهدی دوستی” به عنوان گزینه ی تصدی وزارت نفت به مجلس معرفی خواهد شد.
این اقدام رئیسی نشان می دهد فشارها و سهم خواهی های برخی از جریانات اصولگرا برای گماردن گزینه ی خود به عنوان وزیر نفت، ناکام مانده است.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، سوابق کاری “مهدی دوستی” بیشتر کار اجرایی در صنعت نفت از جمله در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و پروژه‌های نفت و گاز، پایانه صادراتی ماهشهر و پالایشگاه ستاره خلیج فارس بوده است.

دوستی در سن پایین مدیر پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس شد و میان هواداران او با بیژن زنگنه هم بحثی بالا گرفت که «جوانان انقلابی پالایشگاه داخلی می‌سازند، بیژن زنگنه واردات بنزین را شش برابر کرده است».

دوستی سابقه همکاری نزدیک با “سعید محمد” فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پروژه های سازندگی به ویژه نفتی را نیز دارد.

دوستی با ۴۱ سال سن از مصادیق بارز “دولت جوان و انقلابی” مدنظر مقام معظم رهبری ست و باید دید جوان‌ و انقلابی‌بودن و نفتی‌بودن تا چه حد به کار وی در وزارت نفت خواهد آمد.

با توجه به سوابق دوستی، وی مشکلی در اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نخواهد داشت و از هم اکنون باید وی را وزیر نفت دانست.

اما قطعی شدن حضور مهدی دوستی در مسند وزارت نفت، آن هم در شرایطی که این پست در میان برخی جریانات اصولگرا، مدعیان و دوستداران بسیار و البته پرادعایی را داشت؛ نشان از رویکرد ابراهیم رئیسی در تحقق شعارش در “شایسته گزینی” و تشکیل دولت فراجناحی است که می تواند کشور را از شرایط فعلی خارج کند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=22701
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما