• کد خبر: ۲۵۹۳۱
  • ۱۴۰۰-۰۶-۲۳ - : ۱۸:۵۰

آغاز نشست ملی مطالبه گران حوزه مدیریت شهری

نشست ملی مطالبه گران مردمی حوزه مدیریت شهری عصر امروز با حضور اعضای کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بازرسی سازمان شهرداری های وزارت کشور، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و دیگر مسئولین آغاز شد.

به گزارش اقتصاد سالم؛نشست ملی مطالبه گران مردمی حوزه مدیریت شهری عصر امروز با حضور اعضای کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بازرسی سازمان شهرداری های وزارت کشور، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و دیگر مسئولین و همچنین جمعی از مطالبه گران مدیریت شهری سراسر کشور در سالن همایش قرارگاه بقیه الله برگزار شد.

در این مراسم امیر رضا غلامی دبیر نشست ملی مطالبه‌گران مردمی سراسر کشور اظهار داشت: به دنبال سخنرانی مقام معظم رهبری درباره ضرورت ورود مردم به مبارزه با فساد اقتصادی، این نشست ملی تشکیل و برگزار شد.

غلامی ادامه داد: در این مدت از طریق شناسایی نیروهای انقلابی و شبکه سازی و ارتباط با مسئولان، جریان ملی مطالبه گری در حوزه مدیریت شهری را حمایت کردیم.

دبیر ملی مطالبه‌گران مردمی بیان کرد: کارشناسان و متخصصان حوزه می توانند در این باره با مطالبه گران ارتباط بگیرند و از نزدیک طی ارتباط با دوستان موارد را بررسی کنند.

غلامی افزود: کشور ما سرمایه عظیمی از جوانان مومن و انقلابی دارد و با تلاش جریان حزب اللهی و راهنمایی رهبر انقلاب، جوانان از مشکلات اساسی کشور آگاهند، راه حل این مشکلات را می دانند و برای مرتفع ساختن آن ها انگیزه و اشتیاق دارند.

وی در ادامه گفت: به دلیل آنکه جوانان تاکنون به درستی در قالب یک شبکه کارآمد به کار گرفته نشده اند، ظرفیت واقعی آن ها برای حل مشکلات بالقوه مانده است. امیدواریم این شبکه بتواند مطالبه گری را در جامعه تقویت کند.

ما کماکان در بروکراتیک سیاه دوره پهلوی حرکت می کنیم/راه اصلاح توجه به مطالبات رهبری است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما کماکان در بروکراتیک سیاه دوره پهلوی حرکت می کنیم. این نکته درست است که فساد سیستمی نیست اما در سیستم قطعا فاسد وجود دارد. راه اصلاح این وضعیت تغییر حکمرانی و نگاه درست به بیانات رهبر انقلاب است.

مهدی اقراریان عضو شورای اسلامی شهر تهران در نشست مجمع ملی مطالبه‌گران مردمی مدیریت شهری اظهار داشت: اقراریان در جمع مطالبه گران مردمی مدیریت شهری گفت: نظام توحیدی یک عنصر بسیار مهم در مطالبه گری است.
در حال حاضر انقلاب اسلامی در راستای نظام توحیدی یک ماموریت بسیار کلان را دنبال می کند و اثرگذاری بزرگی را در جهان رقم زده است.

وی با بیان اینکه مطالبه گری باید با برنامه و دقیق صورت بگیرد تصریح کرد: اگر نظامات برنامه ریزی را شناسایی نکنیم مطالبه گری به نقطه مطلوبش نمی رسد.

اقراریان ادامه داد: فساد در بدنه مدیریت شهری ریشه کرده و مبارزه با این مساله نیازمند نظامات برنامه ریزی دقیق هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: ریشه برخی فسادهای موجود در مدیریت شهری، الگوهای حکمرانی است که از غرب نشات گرفته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه برای حل مساله نیازمند ابزار حل مساله هستیم تصریح کرد: ما کماکان در بروکراتیک سیاه دوره پهلوی حرکت می کنیم. این نکته درست است که فساد سیستمی نیست اما در سیستم قطعا فاسد وجود دارد و سیستم فساد زاست.

اقراریان افزود: راه اصلاح این وضعیت تغییر حکمرانی و نگاه درست به بیانات رهبر انقلاب است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه: مادامی که الگوسازی صورت نگیرد تاثیر گذاری در سیستم نخواهیم داشت. مطالبه گری و مبارزه با فساد در ذیل حکمرانی تعریف می شود بنابراین در این حکمرانی باید الگوسازی در خصوص مبارزه با فساد شکل بگیرد.
در گام دوم باید به دنبال الگوسازی برویم، مطالبه گری از جمله موضوعات مهمی است که رهبر انقلاب در گام دوم به آن تاکید کردند.

اقراریان تاکید کرد: مطالبه گری دقیقا ناظر به حل مساله است و باید تمام امکانات را پای کار مطالبه گری و حل مساله بیاوریم.
برای مطالبه گری باید جامعه را همراه کنید و یکی از راه های همراه کردن جامعه گفتگو است.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=25931
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما