• کد خبر: ۲۶۸۰۸
  • ۱۴۰۰-۰۷-۰۵ - : ۱۴:۵۱

“شبنم خانم” عاملِ دشمن است یا “مردم ایران”؟

محمدرضا نعمت زاده، وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت اخیرا اظهار کرده “کسانی که خواهان محاکمه ی حسن روحانی هستند، از عواملِ اجنبی هستند.”

در این زمینه از وی باید پرسید افرادی همچون شبنم نعمت زاده، دختر وی، به دلیل ارتکابِ جرائم و اقداماتِ خلاف قانون برضدِّ سلامتِ جامعه و شهروندان؛ شایسته القابی همچون عامل اجنبی و دشمن هستند، یا مردم ایران!؟

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، روز گذشته مصاحبه ی “محمدرضا نعمت زاده” با یکی از رسانه های داخلی منتشر شد.

نعمت زاده در این مصاحبه در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره ی کسانی که در شبکه های اجتماعی خواستار محاکمه ی “حسن روحانی” رئیس جمهوری پیشین به دلایلی همچون سوءمدیریت و آسیب به معیشت مردم شده اند، می گوید:” اینها قطعا عوامل اجنبی هستند، یا مستقیم یا با واسطه.”

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) دولتِ تدبیر و امید در حالی منتقدانِ حسن روحانی را عامل اجنبی و دشمن می خواند که بازخوانیِ بخشی از پرونده ی خانواده ی “نعمت زاده”، خالی از لطف نیست.

محمدرضا نعمت زاده از وزرایی در تاریخ جمهوری اسلامی ست که هم اکنون به چُنان ثروتی رسیده که لقب “پدر صنعت پتروشیمی ایران” را از آنِ خود کرده است!

کارشناسان می دانند که صنعت پتروشیمی در ایران به لطف دلارهای دولتی، سوخت ارزان و مواد اولیه یارانه ای؛ پر سودترین و پول سازترین صنعت داخلی ست و کسی که بر صندلیِ پدرخواندگیِ! این صنعت تکیه می زند، لاجرم وضعیت ثروتش نیز مشخص است…

البته در اینجا قصد نداریم به پرونده ی ثروت و عملکردِ اقتصادیِ محمدرضا نعمت زاده ورود کنیم تا ببینیم که اموالِ نجومیِ وی؛ چگونه و از چه راهی، مشروع یا نا مشروع، به دست آمده است اما عجالتا می خواهیم با بررسی سوابق یکی از اعضای خانواده ی نعمت زاده، ببینیم لقبِ “عاملِ اجنبی و بیگانه”، بیشتر لایق چه کسانی است.

در این رابطه تنها به صورت گذرا به پرونده ی اخیر “شبنم خانم”، فرزند محمدرضا نعمت زاده اشاره می کنیم؛ پرونده ای که در آن “شبنم نعمت‌زاده” به اتهام هایی همچون اخلال در نظام اقتصادی کشور؛ مجرم شناخته شده و به دنبال آن به ۲۰ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و رد مال محکوم شده است.

شبنم نعمت زاده در دادگاه

مردادماه سال ۱۳۹۷ بود که خبری مبنی بر کشف انباری در استان البرز حاوی داروهای احتکار شده به ارزش پنج میلیارد تومان، منتشر شد؛ منابع خبری این انبار را متعلق به دخترِ محمدرضا نعمت زاده، وزیر اسبق وزارت صمت دانستند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد که تعداد زیادی از این داروها تاریخ مصرف گذشته و اغلب هم جزو داروهای جنرال و مکمل‌ بوده است.

در همان زمان آقای مسعودی، مقام قضایی شعبه سه دادگاه ویژه جرائم اقتصادی در مورد اتهامات “شبنم نعمت زاده” گفت: اتهامات مطرح شده در این پرونده در زمینه دارو و قاچاق است.

“شبنم نعمت زاده” فرزند محمدرضا متهم ردیف اول پرونده به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو به مبلغ یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال با علم به موثر بودن در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران، مشارکت در تحصیلِ مال از طریق نامشروع به همان مبلغ ذکر شده و سوءاستفاده از جواز و امتیاز تعویض شده، مشارکت در اخلال در نظام دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی در استان البرز بدون مجوز وزارت بهداشت و نگهداری غیرمجاز دارو بدون تشریفات قانونی در حکم قاچاق؛ بازداشت است.

سرانجام پس از رسیدگی قضایی و برگزاری دادگاه، شبنم نعمت زاده در دی ماه سال ۱۳۹۸ به دلیل ارتکاب جرائم یاد شده به ۲۰ سال حبس و مجازات های دیگر محکوم شد.

شبنم نعمت زاده در دادگاه

بنابراین با یادآوری پرونده ی شبنم نعمت زاده، به آقای نعمت زاده گوش زَد می کنیم که اگر در ایران کسانی “عاملِ اجنبی” و دشمن مردم ایران باشند، اتفاقا ردپای آنها را باید در خانواده ی “نعمت زاده” که در کار قاچاق و داروی تاریخ مصرف گذشته بوده اند؛ جست و جو کرد، نه در میان آن دسته از مردم شریف و نجیب ایران که از فشارهای اقتصادی، فساد مالی و سوءمدیریت های دولت تدبیر و امید چُنان به تنگ آمده اند که هم اکنون خواستار محاکمه ی روحانی و عواملش هستند.

جناب آقای نعمت زاده، شما و خانواده ی عزیزتان هر کاری میخواستید کرده اید، حداقل دیگر به شعور مردم ایران توهین نکنید! آیا مردمِ رشید ایران را زبانم لال، مشتی کر و کور تصور کرده اید!؟
هرچه تصور کرده اید، خودتان هستید.

شبنم نعمت زاده در دادگاه

سمت راست: شبنم نعمت زاده
سمت چپ: محمدرضا نعمت زاده

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=26808
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. آقای نعمت زاده واقعاً نمی فهمد یا خودش را به نفهمی زده؟؟؟
    دولت دروغ گویی پر رویی نجومی.
    خجالت بکشید آقای نعمت‌زاده پایت لبه گور است.
    به شعورمردم توهین نکنید وباکلمات باذهن مردم بازی نکنید
    دیگر مردم آگاه تر شده اند وشما را هم خوب می شناسند عده ای مال دنیاپرست.
    ازخدا بترس

  2. م.م گفت:

    اگر عدالت باشه اول نعمت زاده باید اعدام بعد روحانی اعدام شود هردو مملکت را به گدایی انداختند

دیدگاه شما