• کد خبر: ۲۷۸۷۵
  • ۱۴۰۰-۰۷-۲۱ - : ۷:۲۲

عملیات حمل و نقل کشتیرانی ۴۳ درصد رشد داشته است

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات حمل و نقل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است.

 به گزارش اقتصاد سالم؛محمدرضا مدرس خیابانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی، با اشاره به اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در شرایط دشوار جنگ اقتصادی وظیفه پشتیبانی از نظام تولیدی کشور را بر عهده دارد، افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها، تلاش مجموعه دست اندرکاران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران معطوف به ادای هر چه بهتر وظیفه پشتیبانی از اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ۵۴ سال سابقه درخشان در صنعت کشتیرانی بین‌المللی را دارد، خاطر نشان کرد: این شرکت هم اکنون رتبه چهاردهم را در بخش حمل و نقل کانتینری در میان شرکت‌های بزرگ حمل و نقل دریایی جهان در اختیار دارد این در حالی است که فعالیت‌های عملیاتی خود را ذیل محدود کننده‌ترین تحریم‌های تاریخ، به سرانجام می‌رساند.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران محدودیت‌های تحریمی را عاملی دست و پاگیر برای فعالیت مجموعه تحت مدیریت خود ارزیابی کرد و ادامه داد: تحریم‌ها تامین قطعات مصرفی شناور‌ها را برای ما دشوار کرده است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که تحریم می‌توانست برای ما ایجاد کند تامین سوخت کم سولفور بود، افزود: خوشبختانه و با همت دست اندرکاران مربوطه موفق شدیم تا ۸۰ درصد از نیاز ناوگان به سوخت کم سولفور را با کمک پالایشگاه شازند اراک مرتفع سازیم که امیدواریم طی سال جاری این مقدار را به ۹۵ درصد افزایش دهیم.
لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=27875
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما