• کد خبر: ۲۸۲۲۳
  • ۱۴۰۰-۰۷-۲۶ - : ۸:۴۲

مذاکره با ترکمنستان برای واردات گاز

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مذاکرات مسئولان وزارت نفت با مقامات ترکمنستان برای واردات گاز در حال انجام است، گفت: درصورت واردات مجدد گاز از ترکمنستان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برای تامین سوخت زمستانی کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش اقتصاد سالم؛مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر دیروز (یکشنبه ۲۵ مهر) این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست موضوع ذخیره سوخت زمستانی با حضور مجید چگینی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بررسی شد.

وی افزود: تامین گاز خانگی و صنعتی به‌عنوان مسئله بسیار مهم برای نمایندگان محور اصلی این جلسه بود به همین منظور پیرامون میزان تولید و مصرف بحث‌های صورت گرفت.

وی افزود: همچنین سوالی ازسوی نمایندگان مطرح شد؛ مبنی بر اینکه آیا ممکن است مانند سال گذشته با ناترازی گاز و محدود کردن سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها و به دنبال آن خاموشی برق رو به رو شویم؟ که آقای چکینی و دیگر مسئولان همراه برنامه‌های خود را برای جلوگیری از قطعی گاز مطرح کردند که ازجمله آن تلاش برای مذاکره با ترکمنستان و احیاء قرارداد قبلی است تا با واردات گاز از ترکمنستان گاز شرق و شمال شرق کشور را تامین کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مذاکرات مسئولان مربوطه با مقامات ترکمنستان در حال انجام است، اضافه کرد: در این راستا وزیر نفت چند روز گذشته به ترکمنستان سفر کرد لذا درصورت واردات مجدد گاز از  ترکمنستان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برای تامین سوخت زمستانی منتفی می‌شود.

نخعی گفت: جلسات ذخیره سازی سوخت زمستانی در مجموعه وزارت نفت به‌صورت مستمر در حال انجام است تا بتواند بخشی از کسری گاز را با سوخت مایع (مازوت و گازوئیل) جبران کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی‌ها و ذخیره سازی‌های سوخت به درستی انجام شود، می‌توان امیدوار بود که زمستان امسال با مشکل کمتری در تامین گاز و به تبع آن تامین برق رو به رو شویم.

 

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=28223
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما