• کد خبر: ۳۵۲۵
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۰ - : ۸:۱۷

جریمه بیمه نکردن کارگر چقدر است؟

مطابق با قانون اگر کارفرما، کارگر خود را بیمه نکند، با او برخورد می‌شود و باید جریمه مصوب را پرداخت کند.

 به گزارش اقتصاد سالم؛  کارفرما موظف به بیمه کردن کارگر خود است، اما در صورتی که لیست بیمه کارگر خود را ارسال نکند، جریمه خواهد شد.
عدم تسلیم لیست و همچنین تأخیر در پرداخت حق بیمه از جمله دلایلی هستند که منجر به جریمه شدن کارفرما می‌شوند.
اگر کارفا لیست بیمه را تسلیم نکند یا تأخیر در ارسال لیست به میزان ۱۰ درصد داشته باشد، فقط برای یکبار به نسبت جمع کل حق بیمه و بیمه بیکاری جریمه می‌شود.
این وضعیت زمانی روی می‌دهد که کارفرمایی که لیست یک یا چند ماه را ارسال نکند و طبق بازرسی کارگاه بدهکار شود که در این صورت معادل ۱۰ درصد از کل بدهی (حق بیمه+بیمه بیکاری) جریمه می‌شود، اما اگر به هر علت دیگری کارفرما لیست پرسنل شاغل را با تأخیر به شعب اجرایی صندوق ارسال کند، او برای یک بار جریمه ۱۰ درصدی می‌شود.
در کارگاه‌های پیمانکاری، بابت ماه‌هایی که لیست ارسال نشده باشد، جمع کل حق بیمه و بیمه بیکاری محاسبه می‌شود و به کل آن یکبار ۱۰ درصد جریمه تعلق می‌گیرد، اما اگر کارفرما قبل از صدور اجراییه، نسبت به پرداخت بدهی‌های معوقه اقدام کند، مشمول ۴۰ درصد بخشودگی در جرایم خواهد شد.
در صورت پرداخت نکردن حق بیمه، جرایم تأخیر در پرداخت حق بیمه برای هر ماه ۲ درصد به ازای هر ماه نسبت به جمع کل حق بیمه و بیمه بیکاری محاسبه و مطالبه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=3525
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما