• کد خبر: ۳۵۳۱
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۰ - : ۱۰:۴۴

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۱۰

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۱۹۷۰ دلار و ۵۸ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد سالم؛در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و سیاست جدید فدرال رزرو نشان می دهد که نرخ بهره فعلا در نزدیکی صفر باقی خواهد ماند، قیمت طلا روز دوشنبه به بالاترین رقم حدود ۲ هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۱۹۷۰ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون ۰.۲ درصد کاهش را تجربه کرده است. قیمت طلا در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۱۷ درصد رشد به ۱۹۷۸ دلار و ۲۰ سنت رسید.

کایل رودا، تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس در این باره گفت: «ارزش دلار روز جمعه ریزش قابل توجهی داشت و این مسئله به رشد قیمت طلا کمک رد.»

وی افزود: «در حالی که روند حرکت ارزش دلار همچنان رو به پایین است، ادامه این روند می تواند به افزایش بیشتر قیمت طلا کمک کند.»

سیاست پولی جدید فدرال رزرو آمریکا که در نشست هفته گذشت جکسون هول اعلام شد نشان می دهد که بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را احتمالا تا چند سال در نزدیکی صفر نگه خواهد داشت و اجازه افزایش نرخ تورم به میزانی بیش از گذشته داده خواهد شد.

نرخ پایین بهره موجب تضعیف ارزش دلار و بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا می شود و جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

شاخص ارزش دلار به نزدیکی پایین ترین رقم ۲ سال گذشته رسیده و در مسیر ثبت چهارمین کاهش ماهانه متوالی خود قرار دارد.

قیمت طلا که اوایل ماه جاری میلادی تا رقم بی سابقه ۲۰۷۲ دلار و ۵۰ سنت رسیده بود، ارز ابتدای امسال حدود ۳۰ درصد جهش داشته است، زیرا به دلیل روند بی سابقه چاپ پول از سوی بانک های مرکزی و پیش بینی افزایش نرخ تورم و همچنین بی ثباتی ارزش ارزهای ملی طلا می تواند یک سرمایه گذاری امن برای جلوگیری از افت ارزش دارایی ها تلقی شود.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=3531
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما