• کد خبر: ۳۸۲۲۰
  • ۱۴۰۱-۰۱-۱۹ - : ۸:۳۵
پشت پرده عملیاتِ تروریستیِ امام رضا

دلایل انتخابِ “مکان، زمان، قربانیان و نحوه اجرای عملیات” مشخص شد

بررسی های گروه تحلیلی پایگاه خبری اقتصاد سالم دلایلِ انتخابِ “مکان، زمان، قربانیان و نحوه ی اجرای” عملیاتِ تروریستی مشهد و پیامدها و پیام های این عملیات را مشخص کرد.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، اصولا در عملیات های تروریستی، مهمتر از خودِ عملیات، “پیامدها و پیامی” است که قرار است با این عملیات به جامعه و گروهِ هدف منتقل شود…

به آیتم های زیر که حاصلِ تحلیلِ فرایندهای اجرای عملیاتِ تروریستی مشهد است، دقت کنید:

۱_ مجریِ عملیاتِ تروریستی؛ از پناهندگان افغانستانیِ مقیمِ ایران و از اهلِ سنت است.

۲_ وی برای اجرای عملیاتِ تروریستیِ خود، مهمترین مکانِ مقدس و موردِ احترامِ شیعیان در ایران (حرمِ امنِ امامِ رئوف) را انتخاب کرده است.

این در حالی ست که حرم امام رضا ع، به طور طبیعی به دلیلِ داشتن تعدادِ زیادی خادم، نگهبان و مامورِ رسمی و لباس شخصی؛ مکانِ مناسبی برای اجرای عملیاتِ تروریستی اخیر نیست… این عملیات می توانست در مکان های به مراتب راحت تر و سهل تری، صورت گیرد.

۳_ قاتل اهدافِ تروریستیِ خود را از بین روحانیان ایرانی اهلِ تشیع، انتخاب کرده است.

۴_ قاتل عملیاتِ تروریستیِ خود را با چاقو و نه سلاحِ گرم، انجام می دهد… چاقو نسبت به سلاح گرم؛ احساسِ تنفر و انزجارِ کمتری نسبت به قاتل، در افکار عمومی برانگیخته و حتی در مواردی، عملِ تروریست را به عملی هیجانی، احساساتی و ناشی از خشمِ لحظه ای و نه عملیاتِ تروریستیِ برنامه ریزی شده، تنزل می دهد…

۵_ قاتل در روزِ روشن و در ساعاتِ شلوغِ حرم، عملیاتِ تروریستیِ خود را انجام داده، تا مطمئن شود فیلمِ این عملیات توسط مردم و زائران گرفته می شود و به وفور و کررات در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

۶_ اگر هدفِ قاتل تنها حذف و از میان بردنِ ۳ طلبه ی مربوطه بود؛ می توانست در یک جای دیگر، در یک محلِ خلوت و مناسب و با سلاحِ گرم به آنها حمله کرده و آنها را از بین ببرد…

در این حالت قاتل از یک سو به طورِ صددرصدی به هدف خود برای قتلِ ۳ طلبه رسیده و از سوی دیگر فرصت ها و راه های زیادی برای فرار داشت…

۷_ قاتل اما این کار را نکرد و عملیاتِ تروریستیِ خود را در داخلِ حرمِ امام رضا و در روزِ روشن و در محلی شلوغ و در بینِ تراکمِ جمعیتِ زائران انجام داد؛ به دلیل آنکه حذف و قتلِ ۳ طلبه، هدفِ فرعی و غیرمهمِ او (و آمران عملیات) بود…

هدفِ اصلی و مهمِ قاتل در این عملیات؛ ضبط و پخش گسترده ی فیلمِ عملیاتِ چاقو خوردن و زخمی شدن و مرگِ طلبه های شیعه در مقدس ترین مکانِ شیعه در ایران، آن هم توسطِ ۱ مهاجرِ سنی مذهبِ افغانستانی بود تا به این ترتیب:

الف: بینِ مردمِ ایران و مهاجرانِ افغانستانی در شهرهای ایران به ویژه مشهد، آشوب و درگیری های خیابانی ایجاد کند.

ب: پس از آن در سطحی گسترده تر؛ بین اهلِ تشیع و تسنن در ایران، اختلاف و درگیری ایجاد کند.

نکته ی قابل توجه دیگر آن است که از مجریِ عملیات تروریستی فیلمی کشف شده که در آن شیعیانِ علی ع را کافر و مرتد می خواند…

پیروان علی کافر و مرتدند

این موضوع نشان دهنده ی آن است که قاتل تحت تاثیرِ تبلیغاتِ رسانه های عربستان سعودی و وهابیت بوده و در نهایت توسط دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی برای اجرای این عملیات تروریستی، استخدام شده است.

البته با توجه به ضعف و ناتوانیِ دستگاه اطلاعاتی عربستان؛ می توان نتیجه گرفت که مجریِ عملیاتِ تروریستی مشهد؛ عامل و آموزش دیده ی سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) و با مشارکت سازمان اطلاعاتِ عربستان سعودی (مادر و پرورش دهنده ی گروه های اسلامیِ تکفیری و تروریستی در جهان) بوده است.

این تحلیل وقتی به واقعیت نزدیک تر می شود که توجه کنیم در ماه و حتی سال های اخیر، برخی رسانه های افغانستان به ویژه تلویزیون “طلوع” وابسته به عربستان سعودی، به شدت مشغولِ تولید و پخشِ اخبار و فیلم های جعلی از درگیری و آزار پناهندگانِ افغانستانی در ایران بوده اند.

همچنین در یکی دو روز گذشته نیز رسانه های فارسی زبان خارج از کشور به ویژه رسانه وابسته به عربستان سعودی (ایران اینترنشنال) اقدام به خبرسازی های جعلی در این رابطه کرده و حتی مجریِ عملیاتِ تروریستی امام رضا را از اعضای رزمندگان تیپ فاطمیون در سوریه و نزدیک به فرمانده قاسم سلیمانی، معرفی کرده اند.

🔸جا زدنِ عکسِ مجری عملیات تروریستی مشهد به جای شهید بخشی.
🔹بعد از حادثه تروریستی در مشهد عکسی توسط عناصر ضدایرانی و وابسته به وهابیت در فضای مجازی با این عنوان که قاتل جزو لشکر فاطمیون و از نزدیکان فرمانده قاسم سلیمانی بوده است، منتشر شد.
🔹روابط‌عمومی لشکر فاطمیون اعلام کرد: فرد مورد اشاره شهید مدافع حرم رضابخشی با نام جهادی فاتح، جانشین لشکر فاطمیون است و قاتل شهید اصلانی، هیچ ارتباطی با لشکر فاطمیون ندارد.

در جمع بندی این گزارش و به طور خلاصه:

در عملیاتِ تروریستیِ مشهد؛ نوعِ انتخاب قربانیان، مکانِ اجرای عملیات، مجریِ عملیاتِ تروریستی و همچنین نحوه ی اجرا و زمانِ آن؛ منتقل کننده ی پیام و پیامدِ “آتش افروزی و ایجادِ جنگِ قومی و مذهبی / ایرانی و شیعی و سنی” بینِ ایرانی ها و افغانستانی ها در شهرهای این کُهن سرزمین بوده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=38220
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. بهار گفت:

    کاملا درسته…
    همه اینها بانقشه بوده و انگشت اتهام هم فقط و فقط به سمت آل سعود است که به گفته بن سلمان خبیث ما جنگ رو به داخل ایران میکشانیم

  2. آرین گفت:

    خب اینقدر دقت و ریزبینی در انتخاب هدف و محل وقوع عملیات، مشخصه فقط خودش نبوده و یه تیم حرفه ای پشت این حادثه بوده ، دستگاه های اطلاعاتی و سپاه عزیز، باید سریع جواب این هتک حرمت رو به آمران این جنایت بدن و از این حادثه درس بگیرند که چطور میشه انقدر راحت چاقو ببری تو صحن مقدس
    انشاالله این شهدای عزیز با مولا علی علیه السلام محشور و همنشین بشن و مردم هم حساب این بی شرفای وهابی رو از مردم فاطمیون پرور افغانستان جدا کنند.

  3. محمد رضا گفت:

    تحلیل های آبکی و بسیار ضعیف واقعا جای تاسف داره

  4. مجتبی گفت:

    در کل نباید از هجوم مهاجران افغانستانی هم غافل بود چون در میان این هجوم، افرادی که دشمن مردم ایران هستن هم وارد کشور میشن

  5. عمارلو گفت:

    دو کار مهم باید انجام بگیرد
    ۱؛مردم بیشتر بصیر شوند،زندگی فقیرانه طلاب و روحانیون را نشان دهند و مسوولان به زندگی مردم برسن
    ۲؛دستگاههای امنیتی برخورد متقابل انجام و به طراحان این کارهای رذل و پست باقاطعیت جواب دهند.
    اون کسی که داخل حرم اومده یک نادان و بدبختی است که دستگاههای نفوذی و اصلی مثل عربستان و اسرائیل و آمریکا هزینه کردن

  6. سلمان گفت:

    به تحلیل‌ها کاری ندارم.

    خودتون بذارید جای کسی که میخاد انتقام شخصی بگیره.
    جایی انتقام میگیرید که صددرصد دستگیر میشید و فیلم و عکس تون ثبت میشه، یا در تاریکی و خلوت با صورت نقاب زده این کار و ( دور از جونتون) انجام میدید؟

    کاملا واضحه که کینه ی شخصی نبوده

  7. سعید گفت:

    همه این تحلیل ها درست، ولی مسولین باید فکری هم برای ورود بی حساب وکتاب اتباع افغان وپیامد های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دردراز مدت ممکنه براثر پیوند باایران ها شکل گیری قومیتی جدید انجام بدن

دیدگاه شما