• کد خبر: ۴۰۱۵
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۳ - : ۸:۲۶

اظهارنامه مالیاتی چیست؟

اظهارنامه مالیاتی، کارنامه مالی یک سال کاری شرکت یا شخص است که برای محاسبه مالیات به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌شود.

به گزارش اقتصاد سالم؛محمدی، مدیرکل امورمالیاتی استان البرز با بیان این که اظهارنامه مالیاتی، کارنامه مالی یک سال کاری شرکت یا شخص است که برای محاسبه مالیات به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌شود، گفت: در ایران مالیات به دو صورت خوداظهاری یا علی الرأس محاسبه می شود.
او افزود: در روش خوداظهاری شخص حقیقی یا حقوقی خود اعلام می کند که چه مقدار درآمد داشته و چه مقدار باید مالیات پرداخت کند بدون این که ممیزین و کارشناسان سازمان امور مالیاتی در محاسبه و دریافت مالیات، دخالت قابل توجهی داشته باشند؛ برای این منظور شخص اظهارنامه‌ای تکمیل کرده که شامل کل درآمدها و کل هزینه و استهلاک و حقوق کارمندان و… است.
محمدی گفت: پس از کسر معافیت مالیاتی، مبلغ مالیات سالیانه نیز محاسبه می شود.
او با با اعلام آخرین مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقوقی گفت: مطابق قانون اشخاص حقوقی وصاحبان املاک اجاری باید تا ۳۱ تیرماه هرسال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند اما باتوجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حمایت مالیاتی از کسب و کار، مهلت تسلیم اظهارنامه برای صاحبان املاک واشخاص حقوقی تاپایان شهریورماه تعیین شده است .
مدیرکل امورمالیاتی استان البرز گفت: مودیان مالیاتی با مراجعه به پایگاه سازمان امور مالیاتی کشور از طریق رایانه های شخصی خود، کافی نت ها  ودفاتر پیشخوان دولت می توانند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=4015
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما