• کد خبر: ۴۰۴۹۹
  • ۱۴۰۱-۰۲-۲۴ - : ۹:۵۷

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۵ درصد کاهش به ۱۸۱۱ دلار و ۷۹ سنت رسید.

 به گزارش اقتصاد سالم؛بالا رفتن قیمت دلار تا یک رکورد جدید طی ۲ دهه گذشته باعث شده طلا به روند نزولی خود برای چهارمین هفته پیاپی ادامه دهد. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۵ درصد کاهش به ۱۸۱۱ دلار و ۷۹ سنت رسید.

طبق گفته متخصصان بازار کالا، سرمایه‌گذاران پول خود را در دلار و اوراق‌قرضه آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کنند و از فلزات گران‌بها دور می‌شوند. دلیل این اقدام سرمایه‌گذاران را می‌توان نگرانی در مورد سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی و تشدید درگیری بین روسیه و اوکراین و تاثیر آن بر رشد اقتصاد دنیا دانست.

این متخصصان عقیده دارند روند افزایشی ارزش دلار ادامه خواهد داشت و طلا در کوتاه‌مدت احتمالاً به ۱۷۸۰ دلار در هر اونس می‌رسد این متخصصان به

سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کنند صبر کنند و طلا را در حدود قیمت ۱۷۸۰ دلار در بازار نقدی خریداری کنند. آنها عقیده دارند دورنمای قیمت طلا هنوز هم مثبت است.

اظهارات جدید جروم پاول، رییس خزانه‌داری آمریکا مبنی‌بر افزایش دوباره نرخ بهره در قیمت طلا بی‌تاثیر نبوده‌است. پاول اعلام کرد اقدامات بیشتری برای مهار تورم انجام خواهد شد.

قیمت نقره با ۱.۱۰ درصد افزایش در معاملات امروز به ۲۱ دلار رسید و پلاتین با ۰.۱۲ درصد کاهش ۹۴۶ دلار و ۳۰ سنت معامله می‌شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=40499
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما