• کد خبر: ۴۰۸۳۸
  • ۱۴۰۱-۰۲-۲۷ - : ۱۵:۵۳
علی رغم کارشکنی های مافیای بنفش؛

ایرج رخصتی مدیرعامل غول فولادسازی ایران شد

علی رغم لابی و کارشکنی های مافیای فولاد و عوامل بجای مانده از دولت بنفش حسن روحانی؛ حکم انتصاب ایرج رخصتی به مدیرعاملی شرکت ذوب آهن اصفهان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، با روی کار آمدن دولت مردمی ابراهیم رئیسی، کارمندان شرکت ذوب آهن اصفهان نیز همچون بقیه مردم انتظار تغییر در مدیریت این شرکت و بیرون راندنِ عوامل وضع موجود و بازماندگان دولت اشرافی حسن روحانی را داشتند که با تدابیر به کار گرفته شده از سوی وزارت کار و تامین اجتماعی؛ ایرج رخصتی حدود ۴ ماه پیش به سرپرستی این غول فولادسازی کشور منصوب شد.

با این حال بخشی از مافیای فولاد کشور و عوامل باقی مانده از دولت حسن روحانی در این مدت با لابی ها و کارشکنی های خود تلاش داشتند که مانع از ابقای ایرج رخصتی در شرکت ذوب آهن اصفهان و صدور حکم مدیرعاملی وی شوند که خوشبختانه فشارهای آنها به جایی نرسید و امروز (سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱) با تدبیر صورت گرفته حکم مدیرعاملی وی صادر شد.

ایرج رخصتی

ایرج رخصتی از متخصصین با تجربه و متعهد خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان و فردی ایثارگر، انقلابی و جهادی است.

وی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت برنامه ریزی و کارشناسی مهندسی برق است از سال ۷۳ در ذوب آهن اصفهان در سمت های مختلف فعالیت کرده است.

رخصتی در سوابق کاری خود سمت هایی همچون معاون خرید ( ۹۶ – ۹۷ )، مدیرعامل شرکت تارابگین ( ۹۴ – ۹۶ )، مدیر ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست ( ۹۲ – ۹۴ )، مدیر ارشد اجرایی ( ۸۹ – ۹۲ )، مدیر پروژه کک سازی ( ۸۵ – ۸۹ )، مدیر پروژه نیروگاههای توازن ذوب آهن اصفهان ( ۸۴ – ۸۵ ) و… را تجربه نموده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=40838
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. مخاطب گفت:

    آقای مهندس رخصتی
    انشالله که منشا خیر و برکت برای ذوب آهن باشند

  2. یادگاری گفت:

    سلام و خدا قوت خدمت جناب آقای مهندس رخصتی
    انشالله که به عضویت بازمانده اصلاح طلبان در هیات مدیره ذوب پایان داده شود و فردی دلسوز و متخصص جایگزین یزدی زاده شتربانی در هیات مدیره شود

  3. رحمتی گفت:

    سلام و عرض تشکر از سایت وزین اقتصادسالم
    تا کارهای اصلی و کلیدی به دست غربگرایان اصلاح طلب و مشارکتی و در راس آنها دکتر آجدانی هست، هیچ مشکلی حل نمیشود…

  4. فرزند شهید کارخانه گفت:

    سلام از جناب مهندس شمس هم تشکر که واقعا ایستادگی نمودند و در راه حق تلاش نمودند

  5. راحله گفت:

    سلام و تشکر.
    مشکل اصلی با تعویض مدیران حل نمیشود.
    مسئله اینجاست که ذوب آهن و مجتمع فولاد مبارکه و غولهای اقتصادی کشور در تیول حزب مشارکت و اصلاحطلبان فاسد هست و تا اینها ازبدنه مدیریتی کشور ازاله نشوند کیسه اقتصاد کشور پر نمیشود و همیشه خالی خواهد ماند.
    به حاکمیت حزب غیرقانونی و منحله مشارکت در اقتصاد ایران پایان دهید.

    #حزب_مشارکت
    #یزدیزاده
    #دکتر_آجدانی

  6. جامانده گفت:

    حَسبِیَ اللهُ تَوَکَّلتُ عَلَی اللهُ اَللهمَّ اُنُّی اَسئَلُکَ خَیرَ اُموری کُلَّها وَاَعوذُ بُکَ مُن خِزیِ الدُّنیا وَعَذابِ الاخِرَ هِ
    موفق باشند و باعث خشنودی امام زمان(عج)

  7. علیرضا حقیقت یاب گفت:

    با سلام و تبریک انتصاب شایسته
    مدیر عامل محترم برای پی بردن به بخشی از فساد تیم مدیریتی سابق کافی است به بانک شهر شعبه چهار راه نظر مراجعه و حساب ذوب آهنی هایی که بنام فرزندشان حساب باز شده را کنترل نمایند.

  8. جانباز کارخانه گفت:

    سلام و عرض ادب
    الان وقت اینه که احمد اکبری نجومی بگیر ذوب آهن، علی اکبر موسویان مدیر امور اداری یار غار یزدی زاده و آقای فروزان حقوقی شرکت، مهدی بهرامی آقا زاده بی درد و سران فتنه، علیرضا امیری رییس مافیا که با عمل و بدرفتاری خود موجب رانت و فساد گردیدند، سریعا برکنار و نیروهای انقلابی و جوان در دولت آقای رییسی جایگزین گردند…

  9. محمد گفت:

    واقعا برای این طرز فکر احمقانه و نفهمی بی حدتون هیچ مدال خریتی وجود نداره… این طرز خبرنگاری تون

  10. ضدمحمد گفت:

    منطق همه آقایون غربگدا امثال آقای محمد همین توهین و تحقیر دیگران است. اینها بجز فحش و توهین و …..کار دیگه ای بلد نیستند. دقیقا همین روش باعث تعطیلی بیمارستان ذوب آهن و کلفت شدن افرادی مثل دکتر آجدانی شد

  11. رضا گفت:

    متاسفانه اینها طی ۴ سال گذشته تا تونستن به سهامدارا لطمه زدن. ارزش شرکت ذوب آهن که چند سال پیش تقریبا با فولاد برابر بود الان شده ۵ درصد فولاد یعنی یک بیستم فولاد مبارکه!!!! با این همه دارایی با این همه پیشرفت الان حتی جزو شرکتهای بزرگ بورس هم نیست.از نظر تولید و فروش در بورس کالا جزو سه شرکت بزرگ فولاد سازیه با بیش از چند میلیون متر زمین و باشگاه هتل ورزشگاه و …. اما از نظر ارزش بازار جزو ۵ شرکت بزرگ فولادی هم نیست!!! این همه فساد در شرکت عجیبه. این همه سود چی شد؟ یزدی زاده فریبکار بارها سهامداران رو فریب داد خدا از اون و دارو دستش نگذره . انشاالله به بدترین عذاب ها در دنیا و آخرت گرفتار بشن که سهامدارا رو به خاک سیاه نشوندن. هم شتربانی هم تمام عوامل دیگه صدر تامین و امور مالی شرکت و ….

  12. مصطفی گفت:

    بنده هم دقیقا موافق حرف خانم راحله هستم.
    بعضی افراد تاثیرگذار که پشت صحنه هستند باید عوض شوند.
    پرسنل ذوب نمیدانند که مهمترین فرد تاثیرگذار پشت صحنه، دکتر آجدانی است و همه ملعبه او هستند چراکه این آقا مسئول حزب مشارکت در ذوب آهن است و تا این آقا در ذوب کار میکند اوضاع تغییری نمیکند.

  13. یوسف کریمی گفت:

    با سلام
    خدا رو شکر
    انشالله به حق بی بی فاطمه زهرا، نسل مدیران فاسدی همچون احمد اکبری و علیرضا امیری و … هم از این کارخانه پاک شود.
    امروز ۲۷ اردیبهشت ، در روز روابط عمومی ، روابط عمومی ذوب‌ آهن جایزه برنامه ریزی از انجمن ملی روابط عمومی گرفت !!!

    علیرضا امیری هم جایزه را گرفت و بدون اینکه خنده اش بگیرد از برنامه هایش گفت و خبرش را در تمام سایت‌ ها زد و پز داد

    از برنامه !!! باورتان می شود ؟!

    خداوند لعنت کند اصلاح طلبانی که تو را ۳۳ سال است بر کارگران بی پناه مسلط کرده

    انشالله ببینیم سیل عظیم برکناری این مدیران سنتی و بی سواد را

  14. حمید گفت:

    فقط یه چیز میگم خدا لعنت کنه … و دار و دستشو که سهامدارانو بدبخت کردن و جیب خودشونو پر کردن. انشاالله بدترین عذاب های الهی برای اونها در دنیا و اخرت نازل بشه و انشاالله خودشونو و خونواده هاشون خیر نبینن. از خدا میخوام ذلت این بی شرفها رو ببینم. انشاالله.هم … هم تمام عوامل پشت پرده که سالها سهامدارا رو فریب دادن و خودشون با هماهنگی حقوقیای فاسد پدر مردمو در اوردن. این شرکت با این عظمت از زیان انباشته به سود رسید اما به اندازه یک سطل ماست به سهامداراش سود نداد. سال ۹۷ قیمتش بعد افزایش سرمایه شد ۲۰۰ تومن الان ۳۰۰ تومن یعنی بعد ۴ سال فقط ۵۰ درصد بالا رفته. در حالی که طی این چهار سال همه چی ده برابر شده. ماست ۸ تومنی شده ۴۰ تومن پراید ۲۰ میلیونی شده ۲۰۰ میلیون. اما قیمت این سهم ۵۰ درصد بالا رفته. خدا عواملشو به زمین گرم بزنه.

  15. اسماعیل گفت:

    «إن ینصرکم اللّه فلا غالب لکم وإن یخذلکم فمن ذا الذی ینصُرُکُم من بعده وعلی اللّه فلیتوکَّل المؤمنون»(آل عمران – ۱۶۰) چند سال دوره مدیریت سیاه اقای یزدی زاده بر ذوب اهن گذشت . در این مدت چه بسیار فرصت ها که از دست رفت ….. در این مدت شبکه ای از افراد غیر متخصص و دلسوز در جای جای شرکت جهت تضمین برای سر به مهر نگه داشتن سیاست های قبلی سازمان دهی و حمایت شده اند. عملکرد مخرب این افراددر کنارحمایت های خارج از ضوابط اقای یزدی زاده خود گواه بسیاری از مطالب و جهت سر به مهر نگه داشتن بسیاری از وقایع می باشد. در این دوره چه بسیار افراد دلسوز که نسبت به وضعیت موجود هشدار می دادند
    به حاشیه رانده و هزینه های سنگینی را متحمل شدند … مطمئن باشید امروز مافیای فولاد تلاش بیشتری جهت تخریب انجام خواهد داد.چرا که “ذوب اهن ضعیف به معنای سود های کلان و نامشروع بسیاری در کنار ایجاد فشار اقتصادی بیشتر بر مردم و دولت خواهد بود ” لذا اتحاد ، توکل و تلاش مستمر همچون گذشته در کنار رهبری سیستم مهندس رخصتی نوید بخش گذر به سمت اینده ای روشن می باشد. به سرانجام رساندن پروژه های میلیاردی” تزریق پودر ذغال – بهینه نمودن پروژه VD ،گوگرد زدایی وریل ملی در فولاد سازی و نورد در سطح استانداردهای موجود ودر شان ذوب اهن و مدیریت فعلی ازجمله کارهایی است که مدیریت قبلی برای مدیریت جدید مین گذاری کرده و تلاش مضاعفی ابتدا برای خنثی سازی و سپس پیشبرد سازمان خواهد طلبید …عدم استفاده از نظرات و دیدگاه های کارشناسان دلسوز و ایجاد هزینه های مختلف برای انها در مقابل حمایت های کورکورانه از نفرات خاص و عهد اخوت بستن با انها در هر شرایط، مشخصه اصلی مدیریت اقای یزدی زاده بود که سرمنشاء تمام فسادها و نابسامانی های موجود باشد….

  16. دکتر نصر گفت:

    مردم شریف فولادشهر !
    پرسنل و بازنشستگان محترم ذوب آهن !

    مدتهاست که بیمارستان شهید مطهری فولادشهر در وضعیت بغرنجی قرار گرفته و عده ای نادان و از خدا بیخبر با سوء استفاده از بیماری کرونا سعی در تعطیلی بیمارستان و در نهایت واگذاری آن به عده ای معلوم الحال و مسئله دار و بدون رعایت تشریفات قانونی دارند.

    آنچه اکنون از وضعیت بیمارستان شاهد هستید نتیجه ۶ سال اختلاس و سوء مدیریت و تعمّد در تعطیل کردن بیمارستان است.
    تعمّد در فراری دادن پزشکان ماهر و باتجربه ، تعمد در تعطیل کردن بخشهای اصلی، تعمد در عدم پیگیری مطالبات بیمارستان از سازمانهای بیمه گر ، تعمد در بدهکار کردن بیمارستان ، تعمد و اصرار مبنی بر عدم خرید تجهیزات جدید، تعمد در عدم تعمیر تجهیزات و تاسیسات بیمارستان ، تعمد و اصرار به تخریب برخی قسمتهای ساختمانی ، استفاده از برخی مدیران مسئله دار تحت عنوان مشاور ، استفاده از افراد بعضا نالایق به عنوان مسئولین بخشها، واگذاری بخشهای استراتژیک و درآمدزا مثل داروخانه و تصویربرداری و آزمایشگاه و طب کار به افراد مسئله دار و به ثمن بخس و بدون رعایت تشریفات قانونی ، عدم توانایی مدیریت بیمارستان در حل بحرانها ، قیمت گذاریهای نجومی خدمات هتلینگ با حداقل خدمت رسانی ، تعمد در انجام خدمات درمانی با حداقل کیفیت ، برگزاری شوهای متعدد تلویزیونی و ارائه گزارشهای دروغ در مورد بیمارستان توسط مدیریت آن، عدم حضور میدانی مدیران در بخشها و قسمتها حتی به شکل سالیانه، زدو بندهای سیاسی به شکل حداکثری جهت تاسیس درمانگاه در کشور قطر توسط رییس بیمارستان ، سوء استفاده از اموال و بخشودگیهای ذوب آهن در حق بیمارستان ، تعمد در خشکاندن فضای سبز و درختان بیمارستان به شکل تاسف آور و……..
    همه و همه از مشکلاتی هستند که باعث تعطیلی و به حداقل رسیدن کارکرد بیمارستان شده و پرسنل و بازنشستگان محترم ذوب آهن و مردم شریف فولادشهر را آواره شهرهای اطراف برای دریافت خدمات نموده است.
    امید است مسئولین محترم که در طی این چندساله با سکوت خود لطمات جبران ناپذیری بر مدیریت شهری فولادشهر وارد کرده اند به شکل موثر ورود پیدا کرده و از جمع آوری تنها بیمارستان شهر ۱۳۰ هزارنفری فولادشهر جلوگیری نمایند.

    انشالله.

  17. علی گفت:

    پاکسازی و اصلاح از درون سیستمهای کشور مهمتر از بیرون است، به امید بهسازی های بیشتر

  18. زیبا گفت:

    آجدانی و دار و دسته اش خجالت بکشن
    خیلی بی چشم و رو هستند

  19. سلمانی گفت:

    بیمارستان مطهری طی ۶ سال گذشته بیشترین سقوط را بین بیمارستان های خصوصی استان داشته تا جایی که خود آجدانی هم در جلسات خصوصی به زیان ده بودن بیمارستان اعتراف کرده و متوجه گندی که زده کاملا هست اما متاسفانه عدم وجود شرافت و کوچک بودن شخصیتش مانع از این میشه که به جای بیرون انداختنش از مجموعه خودش استعفا بده چون خبر داره چی در انتظارشه

  20. اهل حق گفت:

    فقط نظراتی که مطابق سلیقه خودتونه را منتشر میکنید، بعد ادعا دارید دنبال اقتصاد سالم هستید. این نشون میده خودتون فاسدترینید

  21. راه روشن گفت:

    نهادهای نظارتی ذوب آهن را به خون شهدا قسم میدهم که یک حسابرسی از شرکت منحل شده پویش درمان بکنند و روشن کنند که این همه پول که از جیب کارگر بدبخت ذوب آهن به داخل این شرکت تزریق شده کجا رفته؟
    شمارا بخدا قسم بیایید بگید کدوم بیمارستان خصوصی اصفهان و ایران اینقدر پول توش تزریق میشه و بعدشم روز به روز بدتر و بدتر میشه و درنهایت دنبال تعطیلی اون هستند
    ساخت بیمارستان در قطر با پول کارگرای ذوب آهن توسط آجدانی یک خیانت بزرگ به ذوب آهن است

  22. عباسی گفت:

    جناب آقای مهندس رخصتی
    خواهشا به وضع بیمارستان رسیدگی کنید. وجود دکتر آجدانی در این چند سال این بیمارستان را به نابود کرده است.
    هر چند با برکنار شدن آجدانی باید دار و دسته اش هم برکنار شوند. چرا که دست نشاندهای آجدانی در تمام قسمتهای مختلف بیمارستان به صورت شرکتی سرکار هستند که در نبود آجدانی هم با کارشکنی هایشان باعث از بین رفتن بیمارستان می شوند. این افراد کسانی هستند که در حال حاضر در اکثر قسمت ها به خصوص اداری در حال وقت گذارانی و خبرچینی برای آجدانی هستند و قطعا بعد از رفتن آجدانی باز هم به کار خود ادامه می دهند تا به بیمارستان ضربه بزنند. همان هایی که با پارتی بازی و باج دادن به اشخاص دیگر از طرف دکتر آجدانی، دکتر قدیری و آقای مظاهری بر سرکار آمده اند.
    حیف این بیمارستان که در این منطقه با کارشکنی و ندانم کاری یک سری از افراد بخواهد از بین برود.

  23. ایرانی گفت:

    با سلام و احترام خدمت همه خصوصا همکاران معزز و سخت کوش و پولاد مردان ذوب آهنی،
    ۱) عرض تبریک به مناسبت انتصاب جناب مهندس رخصتی مدیر توانمند و جهادی
    ۲) رهبر فرزانه انقلاب فرمودند : با دستما کثیف نمی شود شیشه را تمیز کرد، درخانه اگر کس است یک حرف بس است
    ۳) تا زمانی که افراد سودجو و نالایق در یک همبستگی عجیب مافیایی عهده دار اتخاذ تصمیم و یا اجرا هستند ،انتظار معجزه بیهوده است
    ۴) مهمترین سوال:
    چرا هیچگاه انواع نهاد های نظارتی و حسابرسی مستقر در کارخانه بطور اعم و مدیریت حراست و بازرسی بطور اخص هیچ خروجی در برخورد با مدیران فاسد الاخلاق و آلوده به انواع منکرات اخلاقی و رذایل مادی و مدیریتی ندارند، اما، کافی است یک کارگر کوچکترین گزارشی از تخلفی ارائه کند؛ با تمام توان سعی در کشف شخص گزارش دهنده و منکوب کردن ایشان دارند
    ۵) ایجاد حصار امن برای افراد نالایق که با هزاران رانت و فساد پست میگیرند و هر پروژه مفید برای شرکت را به چشم منبع درامدی جدید برای خود و تیم الوده اطراف خود مینگرند، وحذف منتقدین از سوی نهادهای نظارتی ذوب آهن اصفهان و تغییرات مکرر کارشناسانی که الارم فساد میدهند، به چه منظور است
    ۶) استقرار مردی شجاع و کار ازموده و باسواد در راس هرم شرکت معظم ذوب اهن به تنهایی ،بدون هرس این علفهای هرز نتیجه ای نخواهد داشت، اما جناب رخصتی شجاع و اگاه را به خوبی میشناسیم و امیدواریم با همان صلابت سابق به قلع و قمع روندهای فسادزا و افراد فاسد اقدام نمایند،انشاالله

  24. دکتر نصر گفت:

    ضمن عرض تبریک به جناب مهندس رخصتی . لازم به ذکر است هنوز هیچ تحولی در ذوب آهن مشاهده نشده و تمام مسببین وضع موجود و علی الخصوص آجدانی بر سر کار هستند. خواهشا دست کثیف اصلاحطلبان و غربگدایان که باعث افت شدید سهام ذوب آهن و بخششهای چندمیلیاردی به دشمنان وطن از جمله روزنامه سازندگی و ….و اختلاسهای مختلف در ذوب آهن شده اند را کوتاه کنید. در مورد رد صلاحیت آجدانی در انتخابات مجلس شهر اصفهان بررسی شود که دلایل رد صلاحیت ایشان چه بوده و بادر نظر گرفتن این دلایل چراایشان باید در ذوب آهن یک پست مدیریتی بگیرد.

  25. رضا گفت:

    هیچ مایه خیری نشده از وقت اومده ذوب آهن زیان ده تر شده این سایت هم معلوم نیست مافیای کجاست که بعد مدیر عامل شدن رخصتی سکوت پیشه کرده!

  26. سعیدی گفت:

    سلام وعرض ادب خدمت همکاران عزیز
    از سایت محترم اقتصاد سالم تقاضا دارم یه پرونده ویژه راجع به آجدانی تهیه کند و پرونده‌ کاری مفسد اقتصادی تمام عیار بررسی شود
    البته تعجب از آقای رخصتی که به چنین موجود معلوم الحالی اجازه فعالیت می‌دهد، شخصی که ابهامات زیادی پیرامونش میباشد از قراردادهای مسئله دار تا روابط … خاص تا رد صلاحیت شورای نگهبان تا شخصیت پارانوئید طور تا …
    البته هرچند امیدی به سیستم معیوب اداری بخصوص در ذوب آهن نیس ولی امید اصلی به عدالت الهی در درجه اول و پیگیری اطلاعات سپاه عزیز در درجه دوم البته توسط علمای گرامی از جمله آیت اله مهدوی هم پیگیری هایی به عمل اومده انشاالله منتج به نتیجه خواهد شد.

  27. ۱۳۴۵ گفت:

    اینکه در معرفی رزومه آقایی رخصتی دست به تحریف میزنید و برای مرتبط نشان دادن رشته تحصیلی ایشان به جای کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری مینویسید کارشناسی ارشد مدیریت برنامه ریزی نشان از این دارد که با مخاطب خود صادق نیستید

  28. حق شناس گفت:

    در مورد رزومه مهندس رخصتی شبهاتی بیان میکنند و نظر می دهند گویی انگار خوانندگان سواد رسانه ندارند!
    ایشان مدرک مهندسی برق الکترونیک دارند و سابقه مدیریت در بخش های مختلف کارخانه.
    جنابان معاند که دستشان از جیب مردم درآمده به لجن پراکنی مشغولند اما باید بدانند که : چراغی را که ایزد برفروزد چو ….

  29. حق شناس گفت:

    شرکت زیان ده نشده فقط بر تاریک خانه ها نور تابیده شده و اطلاعات واقعی در اختیار عموم قرار گرفته انشالله بزودی زمستان خواهد رفت و سیاهی به ذغال می ماند.

  30. سعید علیجانی گفت:

    یه مشت پاچه خوار . سهم طلب . بی سواد
    بخاطر منافعشون سنگ مهندس رخصتی را به سینه میزنند
    ماه زیر ابر ،بعد از انتخاب ایشان مشخص شد

  31. حق شناس گفت:

    جناب علیجانی یا هر اسم دیگری، شما حتما از همان دسته و گروه افسادطلب هستید که با رفتن قبلیها و آمدن مهندس رخصتی نان حرام و فاسدتان آجر شده؟! حق دارید ناراحت باشید بروید همچون هم پیاله ای هایتان شایعه و دروغ پخش کنید البته بدانید که ماه پشت ابر نمی ماند بله درست فرمودید.

دیدگاه شما