• کد خبر: ۴۱۱۳
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۵ - : ۱۲:۰۲

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹۹/۰۶/۲۵

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت ها با کاهش نسبت به روز کاری قبل همراه شده است؛ بنابراین قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۱۹۶ هزار تومان، قیمت دلار ۲۶هزار و ۱۵۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد سالم؛همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳میلیون و ۸۰۰هزار تومان و سکه گرمی۲ میلیون  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 

قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۱۹۶ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۵۹۴هزار تومان و هر مثقال طلا ۵میلیون و ۱۸۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

فعالان بازار، علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر را افزایش چشم‌گیر قیمت ارز می‌دانند و می‌گویند: از یکی دو روز گذشته تقاضا برای خرید طلای خام و سکه در بازار افزایش یافته و همین امر موجب افزایش حباب سکه شده است.

  دربازار جهانی نیز قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد رشد به ۱۹۶۶ دلار و ۵۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۶۹ درصد رشد به ۱۹۷۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.

ادوارد میر تحلیلگر موسسه کپیتال مارکتس در این باره گفت: «علت عمده رشد قیمت طلا تضعیف ارزش دلار و همچنین کاهش بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا بوده است.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب پس از به ثبت رساندن بدترین عملکرد بیش از ۲ هفته اخیر امروز نیز شاهد کاهش بود و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

فعالان بازار اکنون منتظر نشست ۲ روزه فدرال رزرو هستند که چهارشنبه پایان می یابد. این اولین نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا از زمان اعلام تغییر سیاست این بانک و افزایش بردباری آن نسبت به بالا رفتن نرخ تورم است. بانک مرکزی آمریکا عملا متعهد شده تا برای دوره ای طولانی نرخ بهره را در نزدیکی صفر حفظ کند.

 

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس در این باره گفت: «پس از نشست جکسون هول، بازار به دنبال جزئیات بیشتری در این زمینه است که فدرال رزرو می خواهد با چه ابزاری تورم را بالا ببرد.»

وی افزود: «بازار همچنین به دنبال آن است که آیا نرخ تورم شروع به افزایش کند فدرال رزرو همچنان نرخ بهره را پایین نگه خواهد داشت یا نه.»

بازار طلا در هنگام بروز تورم محلی امن برای سرمایه گذاری به شمار می رود. قیمت طلا از ابتدای امسال و به دلیل افزایش اقبال سرمایه گذاران حدود ۲۹ درصد افزایش یافته است.

 

تشدید نوسانات ارزی و ورود دلار به کانال ۲۷ هزار تومان موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد مقدمات کاهش قیمت‌ها را در بازار ارز فراهم کرد.

سیاستهای بازارساز دیروز در بازار جواب داد و دلار با کاهش ۱۰۰۰ تومانی همراه شد؛ دلار از ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان دیروز صبح به ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان در پایان معاملات کاهش یافت.

  در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار با کاهش نسبت به قیمت های پایانی دیروز،  ۲۶هزار و ۱۵۰  تومان، یورو ۳۰هزار و ۹۰۰ تومان و درهم امارات ۷هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است.

امروز نیز روند نزولی قیمت‌ها در بازار ارز ادامه دارد و طبق اعلام فعالان بازار هم اکنون دلار در بازار آزاد ارزانتر از صرافی های بانکی و بازار متشکل فروخته می شود. یکی از دلایل ریزش قیمت‌ها در بازار افزایش فروشنده‌هاست؛ از عصر دیروز تعداد فروشنده ها در بازار ارز و سکه به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است.

طی روز گذشته بازارساز نیز به منظور کاهش اختلاف نرخ رسمی دلار با بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی را بیش از ۳ هزار تومان  افزایش داد.

صرافی های بانکی بخصوص صرافی ملی که پیش از این قیمت اسکناس دلار و یورو را برای خرید و فروش در سایت های خود درج می کردند از دیروز با اعمال تغییراتی نرخ ارز در بازار متشکل ارزی ایران را نمایش میدهند.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با کاهش ۳۳۹ تومانی نسبت به دیروز ۲۶ هزار و ۴۱۱ تومان و قیمت خرید دلار نیز ۲۶ هزار و ۳۱۱ تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با کاهش ۲۹۰ تومانی معادل ۳۱ هزار و ۳۶۰ تومان و قیمت خرید یورو ۳۱ هزار و ۲۶۰ تومان تعیین شده است.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=4113
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما