• کد خبر: ۴۶۷۸۰
  • ۱۴۰۱-۰۵-۱۴ - : ۲۱:۳۸

اسرائیل در حالِ قطع دستِ راست ایران/ بعد از مقاومت، نوبتِ ایران است

تحولاتِ خاورمیانه و غرب آسیا وارد شرایط جدید و تعیین کننده ای شده است.

در چند ساعت اخیر اسرائیل حملات گسترده ای را به نوار غزه ترتیب داده و تعدادی از فرماندهان “جهاد اسلامی فلسطین” و همچنین غیرنظامیان شامل چند کودک را به شهادت رسانده است.

تحلیل شرایط نشاندهنده ی خطرناک بودنِ این تحولات برای امنیت ملی و تمامیت ارضی ایران است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، در همین مرحله ی فعلی نکات زیر قابل توجه است:

۱_ چند روزی پس از عملیات ویژه نیروهای اسرائیلی در نوار غزه و رُبایش یکی از فرماندهان نظامی جهاد اسلامی فلسطین، اسرائیل این بار بمباران گسترده غزه را ترتیب داده است.

۲_ اسرائیل مدعی ست در این حمله ۱۵ فرمانده ی کلیدی جهاد اسلامی کشته شده اند.

۳_ این وضعیت در حالی ست که در ماه های اخیر اسرائیل عملیات های متعددی را برای تضعیفِ توان و قدرت جبهه مقاومت به ویژه در سوریه، ترتیب داده است.

۴_ فراموش نکنیم که سوریه، پُلِ جبهه ی مقاومت برای کمک و تامین نیازهای حزب الله است.

۵_ همچنین چند ماهی ست که مناقشه ی اسرائیل با حزب الله لبنان هم بر سر پرداخت حق و حقوق لبنان در میدان های گازی افزایش یافته و حزب الله تاکید کرده در صورت پرداخت نشدن حق لبنان، ساکت نخواهد نشست.

۶_ مجموع این شرایط نشان می دهد که اسرائیل چند ماهی ست که رسما و عملا در حالِ تضعیفِ تدریجیِ جبهه ی مقاومت است تا در “روزِ واقعه”، ضربه ی نهایی را وارد کند.

۷_ این وضعیت در حالی ست که دست راستِ دفاعی ایران در برابر محورِ متخاصمِ “سعودی_صهیونیستی_آمریکایی”، جبهه ی مقاومت خاورمیانه و غرب آسیا است و هرگونه تضعیفِ این جبهه؛ مستقیما امنیت ملی و تمامیت ارضی ایران را به خطر می اندازد.

۸_ عملیات چند ماهه ی اخیر اسرائیل برای تضعیف جبهه ی مقاومت در محورهای مختلف آن (در فلسطین، سوریه و لبنان) می تواند سیگنال و نشانه ای از برنامه ی این رژیم برای حمله ی محدود (به توانمندیِ هسته ای) ایران و یا حملات گسترده با همراهی شرکای خود در محور سعودی_صهیونیستی_آمریکایی در آینده نزدیک باشد.

۹_ بنابراین نیروهای نظامی و امنیتی ایران در حال حاضر باید اولویت خود را بر حفظ و تقویتِ توانِ “جبهه مقاومت” گذاشته و در صورت لزوم؛ در پاسخ به تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی، ضربه ای سخت و دردناک به اسرائیل وارد کنند تا “موازنه ی قوا” برقرار، و ترمزِ عملیات های اسرائیل برای تضعیفِ جبهه ی مقاومت کشیده شود.

۱۰_ با توجه به موارد یاد شده، عدم پاسخدهی مناسب به اسرائیل، جسورتر شدنِ این رژیم و احتمالِ به خطر افتادنِ امنیت ملی و تمامیت ارضی ایران در آینده نزدیک را به دنبال خواهد داشت.

۱۱_ باید توجه داشت که این پاسخ ارتباطی به مذاکرات هسته ای در “وین” ندارد و طبق حقوق و عرف بین الملل؛ پاسخ متقابل و دفاع پیش دستانه برای دفاع از امنیت ملی، حق مشروع هر کشور در نظام بین الملل است.

تعدادی از شهدای حملات امروز اسرائیل به غزه

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=46780
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما