• کد خبر: ۴۶۸۴۵
  • ۱۴۰۱-۰۵-۱۵ - : ۲۲:۲۹
/فوری/

کودتا در پاکستان علیهِ نیروهای نزدیک به ایران / عمران خان در حصر قرار گرفت

برخی منابع محلی از محاصره ی منزل “عمران خان”، نخست وزیر پیشین پاکستان توسط ۴۰۰۰ نیروی نظامی و امنیتی این کشور خبر می دهند.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، براساس برخی از فیلم های منتشره در همین رابطه، ممنوعیت ورود و خروج در محل زندگی “عمران خان” (منطقه بنی گالا در شرق پاکستان) وضع شده و ایست بازرسی پلیس و نیروهای امنیتی در این محوطه برقرار است.

فیلم زیر را ببینید:

 

برخی منابع مدعی شده اند دولتِ (سعودی_انگلیسی_آمریکایی) پاکستان به رهبری شهباز شریف، درصدد بازداشت عمران خان است…

عمران خان از نیروهای سیاسی معتدل و نزدیک به ایران در صحنه سیاسی پاکستان است که چند ماه پیش طیِ یک کودتایِ سیاسی و با فشارهای پشت پرده ی آمریکا؛ با رای عدم اعتمادِ مجلس این کشور روبرو شده و از قدرت به زیر کشیده شد.

هنوز اطلاعات بیشتری در این رابطه در دست نیست…

پیروزی مقتدرانه ی عمران خان در انتخاباتِ میان دوره ایِ مجلس در “پنجاب” و درخواستِ انتخابات زودهنگام

این وضعیت در حالی ست که حدود ۳ هفته ی پیش، عمران خان نخست‌ وزیرِ برکنار شده ی پاکستان پیروزی خیره‌کننده ای در انتخابات میان‌دوره‌ای در ایالت پنجاب به دست آورده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

حزب “تحریک انصاف” به نمایندگی عمران خان توانست ۱۵ کرسی از ۲۰ کرسی این ایالت را کسب کند.

این در حالی بود که ایالت “پنجاب” مدت‌ها سنگر حمایت از حزب مسلم‌لیگ شاخه نواز شریف بوده است.

نتیجه ی انتخاباتِ ۳ هفته ی پیش در “پنجاب” یک ضربه بزرگ برای شهباز شریف، نخست‌وزیر فعلیِ پاکستان است که رهبری حزب مسلم‌لیگ شاخه نواز را بر عهده دارد، و دولت ائتلافی او در قدرت است…
این حزب تنها چهار کرسی را در انتخابات میان دوره‌ای به دست آورد که یکی از آنها به یک نامزد مستقل رسید.

در چنین شرایطی به نظر می رسد “شهباز شریف” نخست وزیر پاکستان دست به “کودتای پیش دستانه” علیه عمران خان زده تا از بازگشت او به قدرت در انتخاباتِ آتی، جلوگیری کند!

در این شرایط با توجه با وضعیتِ خطیرِ منطقه و تلاش های محورِ “سعودی_صهیونیستی_آمریکایی” برای تضعیفِ ایران و دوستانش در خاورمیانه و غرب آسیا، بد نیست نگاهی به جایگاهِ “عمران خان” در پاکستان و دلایلِ برکناری اش داشته باشیم.

گزارش زیر را که در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ منتشر شد، بخوانید:

 

آمریکا به دنبالِ سرنگونیِ عمران خان؛

غربی ها چه مشکلی با پیروانِ “علی” دارند؟

“عمران خان” نخست وزیر پاکستان اخیرا اعلام کرد که به دلیلِ آنکه به آمریکا اجازه ی احداثِ پایگاه نظامی اش در این کشور را نداده است؛ در معرضِ خشم آنها قرار گرفته و آمریکایی ها به دنبال پایان دادن به نخست وزیری او در پاکستان هستند…

این وضعیت در حالی ست که بررسی های تاریخی و تطبیقیِ گروه تحلیلی پایگاه خبری “اقتصاد سالم” نشان می دهد دلیل اصلیِ دشمنی آمریکا با نخست وزیرِ پاکستان؛ گرایشات و ارادت وی به اسطوره ی ضداستبدادی و استعماریِ تاریخ بشریت، مولا علی (ع) است.

“عمران خان” اولین سیاستمدار و البته نخست وزیرِ پاکستان نیست که مغضوب و قربانیِ غرب و آمریکایی ها می شود…

دقیقا ۱۵ سالِ پیش نیز خانم “بی نظیر بوتو” نخست وزیرِ اسبق پاکستان در این کشور به دست گروهِ “طالبان” که دست پرورده و مورد حمایت آمریکا بود، ترور شد…

“بی نظیر بوتو” فرزندِ ذوالفقار علی بوتو، سیاستمدارِ شیعه ی پاکستانی و رئیس و بنیانگذار حزب مردم (PPP) پاکستان بود که با کودتای ژنرال ضیاءالحق، نظامیِ مورد حمایت آمریکا از نخست وزیریِ پاکستان برکنار و در سال ۱۹۷۹ نیز اعدام شد.

ذوالفقار علی بوتو و همسر ایرانی اش

“بی نظیر بوتو” دخترِ ذوالقار علی بوتو که از مادری ایرانی زاده شده بود و گرایشاتی ایرانی_شیعی داشت نیز همچون پدرش به نخست وزیری پاکستان رسید اما مدتی بعد توسط نیروهای طرفدار غرب در پاکستان به خارج از این کشور تبعید شد.

بی نظیر در سال ۲۰۰۷ پس از سالها تبعید و در اوجِ محبوبیت به پاکستان بازگشت اما در همان روزهای اول در شهر راولپندی در یکی از سخنرانی های عمومی اش ترور و کشته شد.

بی نظیر بوتو

در همان زمان کارشناسانِ مستقل این ترور را کار گروه های وهابی_تکفیریِ موردِ حمایتِ عربستان سعودی و آمریکا دانستند و مدتی بعد نیز گروه “طالبان” که حاصلِ پروژه ی مشترک و همکاریِ بخشِ سعودی و آمریکاییِ سازمان اطلاعات و ارتش پاکستان، عربستان سعودی و آمریکا بود؛ رسما مسئولیت این ترور را برعهده گرفت…

اما گذشته از پاکستان، مروری بر تاریخِ منطقه ی خاورمیانه و غرب آسیا در چند صد سال اخیر نشان داده که کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس از مکتب و ایدئولوژیِ “عدالت طلب، برابری خواه و آزادی طلب”ِ علوی و شیعی که با فرهنگِ غنی و حماسیِ ایرانی گره خورده؛ هراس دارند و سیاستمدارانی که در طولِ چند قرن اخیر گرایشاتی به این سمت داشته اند، همواره هدفِ ترورِ فیزیکی و شخصیتی قرار گرفته و از صحنه حذف شده اند…

جمعِ «عمران‌خان»، «آمیتاب باچان» و «نصرت فاتح علی خان»

در این فیلم قدیمی، عمران‌خان می آید و از نصرت فاتح علی خان درخواست می‌کند قطعه «علی امام من است و منم غلام علی» را بخواند…

“ایران” نیز که خواستگاه، امانتدار و حاملِ مکتبِ تشیع در طول تاریخ ۱۴۰۰ سال گذشته بوده در چند ۱۰۰ سالِ اخیر شاهد ترور و حذفِ نا به هنگامِ سیاستمداران، اسطوره ها و قهرمانانی بوده که حذف آنها در آن برهه های تاریخی، ضربه ای سخت به این کُهن سرزمین وارد کرده است…

حوادث مختلف و متعدد تاریخی از جمله

۱_ قتل و ترورِ شاهزاده عباس میرزا (ولیعهد فتحعلی شاه)/ شهادت به دست عوامل انگلیس

۲_قتل میرزا تقی خان فراهانی (امیرکبیر)/ شهادت با توطئه انگلیس

۳_ اشغال ایران در جنگ جهانی دوم/ به دست آمریکا و روسیه و انگلیس

۴_ قحطیِ ناشی از اقدامات انگلستان و مرگ چند میلیون ایرانی

۵_ کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲/ به دست آمریکا و حذفِ دولت ملی دکتر محمد مصدق و دکتر حسین فاطمی

۶_حمله صدام حسین تکریتی به ایران/ به تحریک آمریکا و تلاش برای تجزیه ی این کهن سرزمین

۷_ ترور فرمانده قاسم سلیمانی/ به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا؛

از جمله ی این اقدامات بوده است که هر یک در یک برهه و بزنگاهِ تاریخی اتفاق افتاده و ضربه ای سخت، اساسی و دردناک به ایران زمین وارد کرده است.

در همین زمینه تلاش های کشورهای استعماری به ویژه آمریکا و انگلیس در حداقل ۳۰۰ سال اخیر، نشان می دهد که قدرتهای جهانی به قدرتِ برآمده از ترکیبِ مکتب علوی با فرهنگ و قدرتِ ایران زمین آگاه بوده اند و به همین دلیل تلاش کرده اند در چند ۱۰۰ سالِ اخیر با روش های مختلف ایران را تضعیف، تجزیه و تحتِ کنترل و نفوذِ خود نگاه دارند.

این موضوع نشان می دهد که غربی ها در چند صد سال اخیر در “اتاق های فکرِ توانمند و پیچیده”؛ مکتب و ایدئولوژی ایرانی_شیعی را تنها دشمنِ اصلی و تاثیرگذارِ خود در منطقه ی خاورمیانه و غرب آسیا تشخیص داده و محورِ حملات خود را بر تضعیف، تحریف و از بین بردنِ این مکتب و بزرگان و قهرمانان آن قرار داده اند…

در جدیدترین مورد در این زمینه نیز “عمران خان” نخست وزیر پاکستان که از قدیم ارادت به علی ع و مکتب او داشته است و تحت آموزه های همین مکتب نیز زیر بار درخواست های استعماری آمریکا برای ایجاد پایگاه های نظامی آمریکا در پاکستان نرفته است؛ مورد هدف آمریکا قرار گرفته است…

عمران خان، در دیدار سال ۱۳۹۸ با حسن روحانی رییس جمهور وقت ایران نیز گفته بود:” اگر بریتانیایی‌ها حوالی سال۱۸۰۰ به هند نمی‌آمدند، الان مترجم نیاز نبود چون همه ما قبلا فارسی صحبت می‌کردیم و زبان درباری هند برای ۶۰۰ سال فارسی بود”.

آمریکایی ها در گذشته نیز ابتدا “ذوالفقار علی بوتو” که مذهبِ شیعی و همسری ایرانی داشت را در سال ۱۹۷۹ از صحنه حذف کردند و بعد در سال ۲۰۰۷ دخترش “بی نظیر بوتو” را ترور و از صحنه ی سیاسی پا‌کستان حذف کردند…

این تحولات نشان می دهد که محور عربی_اسرائیلی_آمریکایی وجودِ ایدئولوژی و مکتب ایرانی_شیعی را در هیچ کجای دنیا تحمل نکرده و از هر روشی برای سرکوب آن استفاده می کند.

وقایع جاری در یمن و ۸ ساله شدنِ محاصره ی غذایی و داروییِ این کشور از سوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به دلیل طرفداریِ مردمِ این کشور از علویان و شیعیان انصارلله (حوثی) نیز تاییدکننده همین موضوع بوده و نشان می دهد پیروانِ علی ع تحتِ آپارتاید، نژادپرستی و سرکوب سیستماتیک از سوی قدرتهای جهانی و عوامل آنها در منطقه (عربستان سعودی و اسرائیل) قرار دارند.

کشته شدن هر روزه کودکان در بمباران ائتلافِ عربستان سعودی در یمن

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=46845
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. سهراب دانا گفت:

    سلام و عرض تسلیت بمناسبت ایام تاسوعا و‌ عاشورای حسینی
    اگر در ایران هم با توجه به دیدگاه عمیق رهبر فقید انقلاب اسلام حضرت امام خمینی ،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج پاسداران و اصلاح ساختار نیروی انسانی ارتش نبود کودتا ها و انقلاب های رنگی مسیر تداوم انقلاب را بدست عوامل انگلیس و امریکا منحرف یا قطع میکردند، همچنین همین مساله در مورد عراق صادق است که با تشکیل حشدالشعبی تا کنون جلو کودتا ها را گرفته است.
    ( عدو شود سبب خیر گرخدا خواهد. وجود داعش سبب خیر تشکیل حشد الشعبی براساس تجربه شهید سلیمانی شد)
    در این خصوص باید متذکر شد فقدان نظام ولایت فقیه و وجود قانون اساسی در عراق که شبیه قانون لبنان تنظیم گردیده مشکلات عدیده در ثبات سیاسی جامعه را بوجود آورده که این موضوع فرصت مناسبی برای ایجاد اختلاف و از هم پاشیدگی گروه های سیاسی بخصوص شیعه و فقدان تصیمم گیری به موقع و گره گشا را در جامعه عراق رقم زده است

  2. اکبری گفت:

    واقعاً جالب بود .
    به هویت اسلامی و ایرانی خود افتخار میکنیم

دیدگاه شما