• کد خبر: ۴۸۱۱۴
  • ۱۴۰۱-۰۵-۳۱ - : ۱۵:۰۴

عرضه ۲ خودرو ایرانی در نمایشگاه مسکو

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حرکت رو به رشد روابط اقتصادی ایران و روسیه در یک سال گذشته گفت: در نمایشگاه روسیه دو مدل خودرو ایرانی «تارا» و «شاهین» عرضه می‌شود.

 به گزارش اقتصاد سالم؛سیدرضا فاطمی امین که با هدف شرکت در نمایشگاه خودرو روسیه و امضای تفاهم‌نامه‌های اقتصادی با این کشور به روسیه سفر کرده است، گفت: در سال های گذشته روابط ایران و روسیه رو به رشد بوده و در یک سال گذشته این رشد مشهود تر است و وارد فاز های جدید تری شده است.

فاطمی‌امین با اشاره به آغاز در صادرات توربین‌های گازی و محصولات فناورانه به روسیه، از احتمال امضای تفاهم نامه های اقتصادی در روسیه خبر داد و گفت: در این سفر چندین موضوع پیگیری خواهد شد، که مهمترین محور‌های آن، آغاز همکاری مشترک در حوزه صنایع کشتی‌سازی، صنعت هوایی و صنایع خودرویی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به حضور ۵۰ شرکت ایرانی برای در نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو روسیه اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده درماه های اخیر تلاش شد تا شرکت‌های ایرانی و روسی که در این حوزه فعال هستند، همکاری‌های مشترکی را آغاز کنند.

وزیر صمت به ثبات تولید در صنعت خودرو ایران اشاره کرد و گفت: با رفع مشکلات سال‌های قبل، تولید خودرو به ثبات لازم رسیده و در نمایشگاه روسیه نیز دو مدل خودرو ایرانی «تارا» و «شاهین» عرضه می‌شود.

فاطمی‌امین افزود: ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه همکاری‌های صنعتی بین دو کشور وجود دارد و در این سفر چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ها بررسی خواهد شد.

گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات، لوازم یدکی و صنایع وابسته، موسوم به «اتوموبیلیتی۲۰۲۲» از روز دوشنبه ۳۱ مرداد با حضور ایران و صد‌ها شرکت بین‌المللی در مرکز دائمی نمایشگاه‌های مسکو آغاز می‌شود و غرفه ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مقامات روسی افتتاح خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=48114
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما