• کد خبر: ۴۸۲۱۴
  • ۱۴۰۱-۰۶-۰۱ - : ۱۲:۵۵

رشد ۶۹۴۸ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز با افزایش ۶۹۴۸ واحد همراه شد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۶۹۴۸ واحد به رقم یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۴۳۹ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۵۰۳۰ واحد به رقم ۴۰۲ هزار و ۳۲۷ واحد رسید. شاخص صنعت با رشد ۵۸۹۲ واحد به رقم یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۵۹۰ واحد رسید. شاخص ۵۰ شرکت برتر با افزایش ۱۹۲ واحدی به رقم ۵۶ هزار و ۵۲۹ واحد رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۴۹ صدم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۲ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۵۹ صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس با رشد نیم درصدی همراه شد و شاخص بازار دوم بورس با ۴۷ صدم درصد افزایش همراه شد.

امروز نمادهای ملی‌ مس، پتروشیمی نوری، کشتیرانی جمهوری اسلامی و شستا بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و برعکس نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه و گل‌گهر بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز روند رو به رشد طی شد به گونه‌ای که شاخص کل با ۱۵۱ واحد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۱۴۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۵۵ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۳۹ هزار میلیارد تومان شد. امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از ۳.۵ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۶۵ هزار معامله و به ارزش ۵۸۸۶ میلیارد تومان دادوستد کردند.

در بورس تهران معامله گران بیش از ۶.۴ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۳۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۸۲۷ میلیارد تومان دادوستد کردند. ارزش بازار بورس هم به بیش از ۵ میلیون و ۳۸۴ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای آریاساسول، فرابورس،‌ فولاد غدیر،‌ نیروی برق دماوند، تجلی توسعه معادن و فلزات و بانک دی، بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نماد سنگ آهن گهر زمین بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=48214
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما