• کد خبر: ۴۸۲۴۵
  • ۱۴۰۱-۰۶-۰۱ - : ۲۰:۳۷

کلنگ آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی قشم به زمین خورد

عملیات اجرایی طراحی و احداث آب‌شیرین‌کن جدید ۱۰ هزار مترمکعبی شهر قشم و یک مخزن ذخیره آب بااعتباری بالغ‌بر ۲۵۵۰ میلیارد ریال با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون قضایی دادستان کل کشور آغاز شد.

به گزارش اقتصاد سالم ،افشار فتح‌الهی در این آیین گفت: جزیره قشم برای دستیابی به رشد اقتصادی به توسعه زیرساختی نیاز دارد و آب یکی از زیرساخت‌های اصلی محسوب می‌شود که متأسفانه در سال‌های گذشته روی این موضوع سرمایه‌گذاری نشده بود.

وی ادامه داد: تأمین آب شرب باکیفیت مناسب یکی از خواسته‌های اصلی مردم قشم است و در دولت انقلابی خود را موظف می‌دانیم این خواسته را برآورده کنیم.

فتح‌الهی اظهار کرد: طبق قرارداد این پروژه در مدت‌زمان یک سال به بهره‌برداری خواهد رسید، اما طبق مذاکرات انجام‌شده با مجری طرح پیش‌بینی می‌شود این آب‌شیرین‌کن تا پایان سال وارد مدار شود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، با بهره‌برداری از این پروژه توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر قشم و روستاهای اطراف تا سال ۱۴۰۴ مشکلی نخواهیم داشت.

فتح‌الهی تصریح کرد: علاوه بر تأمین آب شرب بهداشتی، مدیریت آب‌های سطحی و زیرزمینی جزیره برای احیای کشاورزی نیز باید با جدیت پیگیری شود و هم‌اکنون یک تیم متخصص در این زمینه در حال تحقیق هستند.

معاون قضایی دادستان کل کشور نیز در بخشی دیگر از این آیین گفت: آب در جزیره قشم از اهمیت دوچندانی برخوردار است و آغاز عملیات اجرایی این پروژه در آستانه هفته دولت، نشان از عزم دولتمردان برای حل مشکلات مردم و توسعه زیرساخت‌های جزیره دارد.

سعید عمرانی ادامه داد: طبق آموزه‎های دینی همه‌چیز با آب حیات پیدا می‌کند و زندگی جاری می‌شود و آب‌رسانی جزو فضائل و کارهای پسندیده است و تمام کسانی که برای حل مشکلات آب شرب مردم تلاش می‌کنند قابل‌تقدیر هستند.

وی تصریح کرد: قشم جلوه‌گاه وحدت در کشور است و امیدواریم کام مردم غیور مرزدار قشم در سال ۱۴۰۲ از آب گوارای این پروژه شیرین شود.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تأسیسات قشم در بخش دیگری از این آیین اظهار کرد: تأمین آب شهر قشم و پیگیری تأمین آب روستاهای جزیره جزو دستورات ویژه مقام عالی سازمان منطقه آزاد قشم می‌باشد.

شهرام داوری ادامه داد: در همین راستا با تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل در ۵ ماه نخست امسال ظرفیت تولید آب قشم با افزایش ۳۰ درصدی به ۲۰ هزار مترمکعب رسید.

وی یادآور شد: در فاز بعدی نیز با افتتاح این آب‌شیرین‌کن ظرفیت تولید آب به ۳۰ هزار مترمکعب افزایش پیدا خواهد کرد.

داوری در خصوص آب‌شیرین‌کن باسعیدو نیز بیان کرد: این پروژه هم‌اکنون پیشرفت ۳۵ درصدی دارد و حداکثر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=48245
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما