• کد خبر: ۵۲۳۲
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۰ - : ۱۲:۰۰

گزارش خبرنگار اخراجیِ ایسنا از پیگری مطالبات رهبری/منافع مردم و تبعات آن

در این شرایط این پرسش مطرح است که آیا مجید معتمدی _ دبیر خبر خبرگزاری ایسنا _ آخرین قربانی مبارزه با فساد در رسانه هاست؛ یا این موضوع قربانیان دیگری نیز از اصحاب رسانه خواهد گرفت!؟

 

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد سالم»،سال ۹۵ با افشاگری و پیگیری‌های مجید معتمدی – خبرنگار وقت ایسنا – دولت مجوز ثبت سفارش و واردات خودروهای ساخت آمریکا که برخلاف رهنمودهای مقام معظم رهبری بود را، لغو کرد. اخیراً نیز رهبری معظم انقلاب مجدداً از واردات گوشی‌های لوکس آمریکایی انتقاد کردند.

 

در تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۳۹۵ خبرنگار ایسنا از وقوع یک تخلف بزرگ در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛ صدور مجوز ثبت سفارش و واردات خودروهای مونتاژ آمریکا به ایران.
این اقدام در حالی بود که پیش از آن مقام معظم رهبری با توجه به سوابق متعدد اقدامات خصمانه آمریکا بر ضد مردم ایران، واردات هرگونه کالای مصرفی از این کشور را نادرست و برخلاف منافع کشور اعلام کرده بودند.

به عنوان مثال، در یک نمونه ایشان در سال ۱۳۹۵ در یکی از سخنرانی‌های عمومی خود فرمودند؛ «نمی‌دانم قضیه واردات خودروهای آمریکایی چیست که سر زبان‌ها افتاده است. خودروهای آمریکایی را خود آمریکایی‌ها استفاده نمی‌کردند، این در مطبوعات خود آمریکا منعکس شد. می‌گفتند مصرف آن‌ها زیاد است، سنگین است. حال ما از فلان کارخانه خودروسازی رو به ورشکستگی آمریکا استفاده کنیم، آن هم آمریکا!».

در چنان شرایطی در آن زمان مجید معتمدی – خبرنگار ایسنا – مطلع شد که برخلاف رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، مجوز ثبت سفارش و واردات خودروهای مونتاژی آمریکا صادر شده است.

وی پس از اطلاع از تخلف رخ داده در بدنه دولت و وارد شدن خودروهای ساخت آمریکا به ایران، برای اولین بار در تاریخ بیست و هفتم مهر ماه سال ۱۳۹۵ با انتشار گزارشی در ایسنا؛ این موضوع را افشا و در ادامه با انتشار گزارش‌های بعدی، موضوع را از سازمان‌های مربوط به ویژه وزارت صمت به عنوان نهاد صادرکننده مجوز واردات و انجمن واردکنندگان خودرو، پیگیری کرد.

در ادامه وی با کارشناسان متعددی نیز گفتگو و نظرات آن‌ها را در ایسنا منتشر کرد که متفق‌القول معتقد بودند واردات خودرو از آمریکا «برخلاف منافع ملی بوده و نباید با پول ایرانی‌ها، برای آمریکایی‌ها اشتغال‌زایی کرد».

با این حال این افشاگری و پیگیری‌ها تاثیری بر مسوولان مربوط نداشت و آن‌ها واردات خودرو از آمریکا را مجاز می‌دانستند تا اینکه با ادامه تعلل آن‌ها، سازمان‌ها و نهادهای فرادولتی به موضوع، ورود کرده و با تذکر به مسوولان ذیربط، شماره‌گذاری خودروهای ساخت آمریکا را متوقف کردند.

این موضوع باعث شد مسوولان مربوط سرانجام به قانون تمکین کرده و در نهایت از ابتدای دی ماه ۱۳۹۵ با توقف شماره‌گذاری از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، وزارت صمت نیز ثبت سفارش و واردات خودروهای ساخت آمریکا را متوقف و ممنوع کرد.

در این رابطه معتمدی می‌گوید که چهار سال پیش در بازه زمانی ۳ ماهه‌ای که سوژه واردات غیرقانونی خودروهای ساخت آمریکا را دنبال می‌کرده، با تماس‌های مکرر شرکت واردکننده این خودروها برای عدم پیگیری این تخلف روبرو شده و پس از پاسخ منفی به آن‌ها با ناملایمتی برخی مدیران خبرگزاری ایسنا در پیگیری پرونده این تخلف مواجه بوده؛ با این حال طبق وظیفه حرفه‌ای و قانونی خود و به ویژه به پشتوانه فرمایشات مقام معظم رهبری، این تخلف را افشا و بعد از ۳ ماه پیگیری، متوقف کرده است.

به گفته وی، پس از آن نیز در جریان بررسی چند پرونده دیگر اعم از فساد، دزدی و تضییع حقوق شهروندان به ویژه در پرونده دزدی از بیت‌المال و همچنین پرونده محکومیت قضایی یک شرکت واردکننده خودرو با تعداد زیادی مالباخته و شاکی خصوصی؛ با ممانعت دو مدیر ارشدش در خبرگزاری ایسنا، یعنی آقایان حسین غلامی _ مدیر اداره اقتصادی _ و علی متقیان _ مدیرعامل ایسنا _ برای پیگیری این پرونده‌های فساد و مفاسد رخ داده در آن‌ها روبرو شده است.

👈🏾 اخراج خبرنگار افشاکننده فساد از ایسنا

در نهایت به دنبال این اتفاقات مجید معتمدی از یک سال گذشته درگیر پرونده فساد مدیر ارشد خود شده و نهایتاً در ۱۱ تیر ماه امسال (۱۳۹۹) به دلیل پیگیری پرونده فساد مدیر اداره اخبار اقتصادی ایسنا و به جرم تن ندادن به فشار مدیرعامل این خبرگزاری برای عدم پیگیری این فساد و ساکت شدن، اخراج و خانه‌نشین شده است.

معتمدی در این رابطه می‌گوید: ۹۹.۹۹ درصد همکاران من در ایسنا ولایی، وطن‌پرست، پاکدست و به دنبال احقاق حقوق مردم هستند و من به وجودشان و همکاری ۱۵ ساله با آن‌ها افتخار می‌کنم، بنابراین از مسوولان می‌خواهم با بررسی عملکرد مدیریت فعلی این خبرگزاری، مانع تضییع حقوق پرسنل ایسنا، مردم و کشور شوند.

👈🏾 انتقاد رهبری از واردات گوشی‌های لوکس آمریکایی

این وضعیت در حالی است که اخیراً نیز رهبری از مسوولان دولت دوازدهم به دلیل صدور مجوز واردات موبایل‌های لوکس آمریکایی انتقاد کردند.

در این شرایط این پرسش مطرح است که آیا مجید معتمدی _ دبیر خبر خبرگزاری ایسنا _ آخرین قربانی مبارزه با فساد در رسانه هاست؛ یا این موضوع قربانیان دیگری نیز از اصحاب رسانه خواهد گرفت!؟

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=5232
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما