• کد خبر: ۵۴۶۲۳
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۴ - : ۱۳:۱۳

افزایش ۲ هزار و ۲۸۱ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲ هزار و ۲۸۱ واحد همراه شد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند فزاینده و نوسانی قرار گرفت، بگونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش ۱۸۱۹ واحد به رقم یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۹۹۳ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۱۰۰۹ واحد به رقم ۳۹۹ هزار و ۸۲۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی است، به بیش از ۵ میلیون و ۲۱۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۶ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۸۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند اما میزان رشد زیر یک درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت در بورس تهران با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۱۴ درصد افزایش یافتند این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۲۵ درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۰.۱۶ درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۸ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۲ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای ایران‌خودرو، فجر انرژی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی مس و کشتیرانی جمهوری اسلامی به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد پتروشیمی پارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۷ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۴۲۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به یک میلیون و ۳ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه به ۳۳۰ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۲۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۱۱۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی تخت‌جمشید، پتروشیمی زاگرس و صبا تأمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آهن و فولاد غدیر ایرانیان، پویازرکان آق‌دره و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

  از دلایل رشد بازار در روزهای اخیر را بسته حمایتی سازمان بورس و قیمت دلار در بازار می‌توان عنوان کرد البته اکثر شرکت‌های بورسی در ۶ ماهه اول امسال رشد تولید داشتند، به گونه‌ای که طبق گزارش وزارت صنعت رشد ۷ درصدی تولید در شرکت‌های بورسی در سال جاری اتفاق افتاده است و این نشان می‌دهد کسانی که با نگاه سرمایه‌گذاری بلندمدت در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند در بلندمدت به سودآوری می‌رسند.

برچسب‌ها:, ,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=54623
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما