• کد خبر: ۵۹۹۰
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۷ - : ۷:۳۴

خریدِ رای برای ورود به هیات نظارت بر مطبوعات! / سازمان‌های نظارتی ورود کنند

یکی از نامزدهای انتخابات قریب‌الوقوع انتخاب نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیات نظارت بر مطبوعات، اقدام به خرید رای مدیران رسانه‌ها کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد سالم»، این انتخابات که ۲۰ آبان ماه برگزار می‌شود با پدیده جدیدی همراه شده که «خرید رسمی و علنی رای» از سوی یکی از نامزدهاست!

بر اساس تماس برخی از مدیران مسئول رسانه‌ها با این پایگاه خبری و اطلاعات رسیده از سوی آن‌ها، اطرافیان این نامزد که از مدیران یک بانک دولتی است؛ با برخی مدیران مسئول رسانه‌ها تماس گرفته وعده می‌دهند که؛ «در صورت رای دادن به این فرد در انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات، از سوی این بانک به آن‌ها آگهی تبلیغاتی داده می‌شود».

چنین اقدامی از نظر عرفی – قانونی تخلف بوده و «سوءاستفاده از موقعیت شغلی و منابع عمومی برای منافع شخصی» محسوب می‌شود و باید از سوی سازمان‌های نظارتی به ویژه سازمان بازرسی کل کشور مورد رسیدگی قرار گیرد.

همچنین بخش‌های بازرسی و حراست بانک دولتی مربوط نیز باید درباره عملکرد این مدیر و وعده داده شده برای سوءاستفاده از منابع عمومی این بانک دولتی برای منافع شخصی، پاسخگو باشند.

گذشته از موارد یادشده، موضوعی که مدیران مسئول رسانه‌ها را به واکنش و اعتراض واداشته این است که آیا این کاندیدا فکر می‌کند رسانه‌های ایران تعدادی «یتیم و بینوا» هستند که با وعده یک آگهی تبلیغاتی!؟ رای خود را فروخته و به ایشان رای دهند!؟
آیا ایشان اساسا رسانه‌های ایران و مدیران محترم مسئولش را در این حد و قواره دیده است!؟

وی با این سطح دیدگاه و بینش می‌خواهد نماینده این قشر فرهیخته، جریان‌ساز و رشید در هیات نظارت بر مطبوعات شود!؟

گذشته از آن، نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، قرار است در این هیات ناظر بر عملکرد و حافظ حریم رسانه‌ها باشد؛ بنابراین آیا فردی که با خرید رای و تطمیع رسانه‌ها به دنبال رسیدن به این سمت است، اساسا شایستگی و صلاحیت نامزد شدن و شرکت در این انتخابات را دارد!؟ به نظر می‌رسد باید در تایید صلاحیت فرد مزبور برای شرکت در این انتخابات بررسی مجدد صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=5990
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما