• کد خبر: ۶۴۲۹
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۵ - : ۸:۰۵
اعلام شماره تلفن کاندیدای مردمیِ انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات؛

دورانِ تبعیض در حمایت از رسانه ها، به پایان می‌رسد

کاندیدای هجدهمین دوره انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات، با اعلام شماره تلفن همراه خود برای ارتباط مستقیم مدیران مسئول رسانه‌ها از سراسر کشور و بیان مشکلاتشان، گفت: در صورت ورود به هیات نظارت، علاوه بر انجام وظایف اصلی‌ام که همانا نظارت و نظام‌مند کردن روند اعطای مجوز و … می‌باشد اولین اولویتم به خاطر جایگاه حقوقی‌ام پیگیری اصلاح روند فعلی اعطای یارانه به رسانه‌ها، به منظور برقراری عدالت در این حوزه و حمایت یکسان و برابر از تمام رسانه‌های دارای مجوز است.

دکتر حسن کربلایی حاجى‌اوغلی در گفتگو با پایگاه خبری «اقتصاد سالم»، اظهار کرد: متاسفانه مهم‌ترین مشکلی که در حال حاضر جامعه رسانه‌ای کشور و به ویژه مدیران مسئول به عنوان متولیان امر رسانه را آزار می‌دهد، مشکلات مالی و اقتصادی رسانه‌هاست.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی شاهد تبعیض‌های ناجوانمردانه‌ای در حوزه اعطای یارانه به رسانه‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال دیده شده که یک رسانه در دو سال، صدها میلیون تومان یارانه دریافت کرده، اما عموم رسانه‌های دیگر به ویژه در شهرستان‌ها سهم‌شان از این حمایت و یارانه، «صفر» بوده است.

این کاندیدای انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات ادامه داد: بنده به عنوان کسی که بیش از سه دهه در حوزه رسانه اعم از مکتوب و غیرمکتوب فعالیت نموده‌ و مشکلات این حوزه را به خوبی می‌شناسم برای اصلاحِ این روند و برقراری عدالت در توزیع یارانه مطبوعات، کاندیدا شده‌ام تا شاهد «پَروار» شدن برخی رسانه‌های خاص و در مقابل، کوچک شدن و از بین رفتن رسانه‌های دیگر نباشیم.

 

مدیرعامل سابق خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی «آنا» تاکید کرد: هر چند این امور جزو وظایف هیات نظارت بر مطبوعات نیست ولی به خاطر اهمیت موضوع و باز کردن گره‌ای از مشکلات همکارانم حتما در این حوزه ورود پیدا خواهم کرد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: علاوه بر یارانه، در روند توزیع آگهی‌های دولتیِ وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها نیز بین رسانه‌ها، تبعیض وجود دارد که در صورت ورود به هیات نظارت بر مطبوعات، این روند هم اصلاح خواهد شد تا حمایت نظام‌مند و برابر از تمام رسانه‌های دارای مجوز، صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: شماره تلفن همراه من ۰۹۱۲۵۲۳۵۳۹۷ است. مدیران مسئول محترم رسانه‌ها در جای جایِ کشور در صورت وجود هرگونه مشکلی و همچنین داشتن هر پیشنهاد و راهکاری برای بهبود وضعیت رسانه‌های کشور به ویژه از نظر معیشت و وضعیت اقتصادی، مستقیما با بنده تماس گرفته و مطالب مدنظرشان را عنوان کنند.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=6429
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما